  • Data: 2008-10-15 17:22:12
    Temat: Niedocenianie banki... spółdzielcze
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Z racji tego, że potrzebuje wziąć niewielką pożyczkę hipoteczną
    zrobiłem rundę po bankach, częsciowo osobiście, częsciowo
    telefonicznie. Cóz, większośc banków zaczyna od wyuczonej wazeliny.
    Dobre, przyzwyczaiłem się. Niestety - im dalej w las tym więcej drzew.
    Procedury, procedury, procedury - do tego ustalane przez absolwentów
    wyższych europejskich szkół bezmyslnego pierdzenia w stołek.
    Pierwsze - ma byc dowód osobisty. A czemu nie paszport? Bo tak.
    Ciekawe, czym bank ryzykuje w przypadku paszportu?
    Kolejna zagwozdka - potrzebny jest aktualny wypis z księgi wieczystej
    z kredytobiorcą jako właścicielem. A czemu nie wypis z poprzednim i
    odpis aktu notarialnego zakupu? Toż przy kredytach na zakup mieszkania
    nawet tego nie ma... Nielzja i tyle. Procedura uber alles.
    Na koniec zawitałem to banku spółdzielczego. I nagle okazało się, że
    da się. Że nie ma problemu, że bank chce zarobić. Nie może być. A
    kwota pozyczki naprawde nieduża - 20 tysięcy przy zabezpieczeniu
    nieruchomościa wielokrotnie więcej wartą.
    Cóż moge dodać - chyba zacznę częsciej korzystać z usług małych banków
    - przynajmniej można porozmawiać bezpośrednio z osobami podejmującymi
    decyzje :D
    --
    _______/ /_ Wywoływanie E-6 http://trzypion.pl/