  • 81. Data: 2010-11-28 13:21:00
    Temat: Re: No to teraz wiadomo kto urz?dza? burdel pod krzy?em....
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Endriu"

    > P.S. Szkoda, że kolega Delfino nie powiedział wcześniej o swoim hobby.

    Powiedział.

    > Zapytałbym go o jego zdanie na temat opracaownia prof. Dakowskiego na
    > osobności na priv, nie trzepiąc zbędnie piany. Na moją obronę przemawia
    > fakt, iż parę razy zarzuciłem w/w teks i nikt na niego merytorycznie nie
    > odpowiadał.

    Swoją drogą, co sądzisz nt pasów bezpieczeństwa w samolotach?

  • 82. Data: 2010-11-28 14:28:00
    Od: "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl>

    No to musiało mi to gdzies umknąć ....

    > Swoją drogą, co sądzisz nt pasów bezpieczeństwa w samolotach?

    A jaki to ma związek z dyskusją .... ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 83. Data: 2010-11-28 14:40:44
    Od: "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl>

    > Ale o tym wie każdy, kto jechał samochodem czy pociągiem.
    > Jechałeś?

    To czemu tego nie zgłosiłes jako pierwszy, w odopwiedzi na:

    <http://www.pluszaczek.com/2010/06/05/stenogramy-z-c
    zarnych-skrzynek-tu-154m-%E2%80%93-falszerstwo-%E2%8
    0%93-czesc-iv/>

    "[...]
    "W normie

    A teraz ciekawostka - pierwszy spadek ze 100 do 90 metrów z prędkością
    11,1 m/sekundę, czyli w ciągu sekundy spadają trzy piętra w dół!
    Czy lecąc windą na łeb na szyję trzy pietra w dół drugi pilot TU-154M
    mógł powiedzieć do mikrofonu w normie ?.
    Nie miał nawet czasu pomyślec, a co dopiero powiedzieć. Według czasu
    podanego na stenogrramach "w normie" trwało 0,4 sekundy! [...]".

    Czemu nie zapodałes argumentu, iż wcale nie jest ważny wykres prędkości
    tylko przyspieszenia z uwzględnieniem wartości wysokości terenu ?.
    Przecież takie pytanie empatyczny i zatroskany o los Barbary Bochenek
    wyborca PO takie pytanie powinien zadać sobie na parę dni po ujawnieniu
    stenogramów. Jak widać (z powyższej dyskusji) większość wyborców PO winą za
    katastrofę obarcza pilotw nawet nie przeczytawszy stenogramów, nie mówiąć o
    wyciągnięciu z nich jakichkolwiek wniosków (patrz zachowanie Jana
    Werbińskiego) ....

    Tego typu odpowiedzi, gdy dyskusja jest praktycznie zamknięta wygląda mi na
    wymądrzanie się po fakcie ....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 84. Data: 2010-11-28 15:21:00
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl> napisał w wiadomości

    > To czemu...

    Byłeś w wojsku?

    Nic dziwnego że nie wiesz, żeby nie pytać "czemu".

    Pozostanę juz tylko w tej paranoidalnej konwencji, jesli już.

  • 85. Data: 2010-11-28 15:21:32
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > No to musiało mi to gdzies umknąć ....

    > A jaki to ma związek z dyskusją .... ?.

    Czyli nie wiesz.

  • 86. Data: 2010-11-28 15:34:18
    Od: "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl>

    > Czyli nie wiesz.

    No nie wiem. Nie wiem, ale o co ci chodzi i jaki to ma związek z głównymi
    wątkami.....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 87. Data: 2010-11-28 15:48:00
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    Endriu wrote:

> [...]
    > za katastrofę obarcza pilotw nawet nie przeczytawszy stenogramów, nie
    > mówiąć o wyciągnięciu z nich jakichkolwiek wniosków (patrz zachowanie Jana

    Wiesz, jeśli wysokość decyzyjna jest 100, a samolot zniża do 90 i pada "w
    normie" to właściwie nie ma co dalej szukać, oczywistym jest, że złamano
    wszelkie możliwe procedury i główna wina spoczywa na pilotach. To tak jakby
    samochód się rozbił i ze wstępnych ustaleń wynikało, że jechał 200 km/h, a
    kierowca miał 2 promile. Oczywiście śledztwo prowadzi się dalej i można
    znaleźć ew. współwinnych np. egzaminatora, który dał kierowcy prawko za
    łapówkę itp., ale nie umniejsza to głównej winy kierowcy.

    W przypadku katastrofy w Smoleńsku praktycznie od początku było pewne, że
    główną winę ponoszą piloci, a pobieżna analiza stenogramów to potwierdza.
    Samolot na pewno nie miał żadnej usterki, która zmusiła go do zejścia pod
    decyzyjną, gdyż nie padają żadne komentarze na ten temat. To była świadoma
    decyzja pilotów i wygląda na to, że w przeszłości podejmowana wielokrotnie.
    Notoryczne łamanie wszelkich przepisów musi prędzej czy później doprowadzić
    do katastrofy. Oczywiście można się doszukiwać współwinnych np. lot był
    słabo przygotowany, mapy nieaktualne, ale nadal to rolą pilota jest wytknąć
    te błędy i odmówić lotu, dopóki nie będzie miał wszystkich danych jak
    należy. Pilot jest dowódcą załogi i bierze na siebie odpowiedzialność
    zarówno za przygotowanie map, sprawdzenie wyważenie, sprawdzenie paliwa i
    milion innych rzeczy.

    Wystarczy sobie przypomnieć historię Tuninter 1153:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Tuninter_Flight_1153

    W samolocie zamontowano złe wskaźniki paliwa, które pokazywały więcej, niż
    rzeczywiście było. W locie nad morzem zabrakło paliwa, piloci zrobili
    wszystko, aby w miarę bezpiecznie samolot posadzić na wodzie, niestety 16
    osób zginęło. I co? I nikt nie argumentował, że ruski agent podmienił
    wskaźniki paliwa, a ATC wprowadzał w błąd (choć z nagrania z czarnej
    skrzynki jednoznacznie pokazują, że ATC był idiotą i tylko utrudniał sprawę
    w kółko pytając o to samo i nie rozumiejąc co do niego mówią:
    http://www.youtube.com/watch?v=7ZSGw51ZkmA). Pilota skazano na 10 lat
    więzienia właśnie za to, że zawierzył wskaźnikom, a nie sprawdził osobiście
    ile ma paliwa, tudzież olał brak na pokładzie dokumentów potwierdzających
    tankowanie. Taka jest odpowiedzialność pilota.

  • 88. Data: 2010-11-28 16:27:23
    Od: "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl>

> [...]
    > znaleźć ew. współwinnych np. egzaminatora, który dał kierowcy prawko za
    > łapówkę itp., ale nie umniejsza to głównej winy kierowcy.

    Kolego Delfino chcaiłbym zamknąć ten temat, gdyż uważam że na moim marnym
    poziomie jeżeli chodzi o lotnictwo, śmiesznym byłoby abym zabierał głos w
    tej kwestii. (Jakoś podświadomie chyba) chciałem, uzyskac choćby pobieżną
    odpowiedź odnośnie koncepcji prof. Dakowskiego i dostałem.

    Trzeba by było to zweryfikować, ale niestety ze względu na brak czasu,
    ciężko będzie mi to zrobić.
    Gdyby pojawiły się jakieś następne pytania będę pisał na pl.rec. lotnictwo
    gdzie jak widze jesteście obaj z Jasiem Werbińskim dostępni.
    Ogólnie to dyskusja miałą dotyczyć funkcjonariusza WSI wsród obrońców
    krzyża, ale jak widać na skutek związku przyczyno-skutkowego zeszło na
    lotnictwo :).

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 89. Data: 2010-11-28 18:07:39
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > No nie wiem. Nie wiem, ale o co ci chodzi i jaki to ma związek z głównymi
    > wątkami.....

    z wgpw?
    żaden

  • 90. Data: 2010-11-28 18:16:38
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Endriu"

    > Gdyby pojawiły się jakieś następne pytania będę pisał na pl.rec. lotnictwo
    > gdzie jak widze jesteście obaj z Jasiem Werbińskim dostępni.

    Czyli qwa nie wyjasniałeś tego na adekwatnej grupie, tylko teraz dopiero
    wpadłeś na ten pomysł?
    Gratki, stary.

    Co do pasów tego typu to ci wyjasnie.
    Przy tym przeciążeniu dylemat jest prosty - albo przetną na pół, albo
    (niezapiete) pozwolą wpaść do maszynki do mielenia.

    PS
    A jak tam było, rzuciłeś pawia czy to był myśliwiec typu kukuruźnik?