-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>
Newsgroups: pl.biznes.wgpw
Subject: Re: No to teraz wiadomo kto urz?dza? burdel pod krzy?em....
Followup-To: pl.biznes.wgpw
Date: Sun, 28 Nov 2010 16:48 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 43
Message-ID: <icttjg$ff5$1@news.onet.pl>
References: <icbk76$2ij$1@usenet.news.interia.pl>
<icbrb9$e0k$1@usenet.news.interia.pl>
<icbt67$h1r$1@usenet.news.interia.pl>
<4cea2857$0$21005$65785112@news.neostrada.pl>
<icfu9n$9ki$1@usenet.news.interia.pl>
<4ceb8e6c$0$22804$65785112@news.neostrada.pl>
<icg3sf$ifu$1@usenet.news.interia.pl> <icgca9$3lf$2@news.onet.pl>
<icgg9l$6gr$1@usenet.news.interia.pl> <ichafh$ghq$1@news.onet.pl>
<icl595$pii$1@usenet.news.interia.pl> <icloro$3s2$1@news.onet.pl>
<iclsar$vd3$1@usenet.news.interia.pl> <icmrb2$14d$1@news.onet.pl>
<icobf0$t4$1@usenet.news.interia.pl> <icojpo$av7$1@news.onet.pl>
<icomhs$irp$1@usenet.news.interia.pl>
<icomp7$j7h$1@usenet.news.interia.pl>
<icomt5$jbv$1@usenet.news.interia.pl>
<icondq$k7n$1@usenet.news.interia.pl> <icr1q0$m5i$1@news.onet.pl>
<icssgm$250$1@news.onet.pl> <ict2a9$j4h$1@usenet.news.interia.pl>
<ict9vj$5sa$1@news.onet.pl> <ictplg$oq2$1@usenet.news.interia.pl>
NNTP-Posting-Host: 251-pra-23.acn.waw.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="ISO-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8Bit
X-Trace: news.onet.pl 1290959280 15845 85.222.38.251 (28 Nov 2010 15:48:00 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 28 Nov 2010 15:48:00 +0000 (UTC)
User-Agent: KNode/0.99.01
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.wgpw:501025
[ ukryj nagłówki ]Endriu wrote:
> Jak widać (z powyższej dyskusji) większość wyborców PO winą
> za katastrofę obarcza pilotw nawet nie przeczytawszy stenogramów, nie
> mówiąć o wyciągnięciu z nich jakichkolwiek wniosków (patrz zachowanie Jana
> Werbińskiego) ....
>
Wiesz, jeśli wysokość decyzyjna jest 100, a samolot zniża do 90 i pada "w
normie" to właściwie nie ma co dalej szukać, oczywistym jest, że złamano
wszelkie możliwe procedury i główna wina spoczywa na pilotach. To tak jakby
samochód się rozbił i ze wstępnych ustaleń wynikało, że jechał 200 km/h, a
kierowca miał 2 promile. Oczywiście śledztwo prowadzi się dalej i można
znaleźć ew. współwinnych np. egzaminatora, który dał kierowcy prawko za
łapówkę itp., ale nie umniejsza to głównej winy kierowcy.
W przypadku katastrofy w Smoleńsku praktycznie od początku było pewne, że
główną winę ponoszą piloci, a pobieżna analiza stenogramów to potwierdza.
Samolot na pewno nie miał żadnej usterki, która zmusiła go do zejścia pod
decyzyjną, gdyż nie padają żadne komentarze na ten temat. To była świadoma
decyzja pilotów i wygląda na to, że w przeszłości podejmowana wielokrotnie.
Notoryczne łamanie wszelkich przepisów musi prędzej czy później doprowadzić
do katastrofy. Oczywiście można się doszukiwać współwinnych np. lot był
słabo przygotowany, mapy nieaktualne, ale nadal to rolą pilota jest wytknąć
te błędy i odmówić lotu, dopóki nie będzie miał wszystkich danych jak
należy. Pilot jest dowódcą załogi i bierze na siebie odpowiedzialność
zarówno za przygotowanie map, sprawdzenie wyważenie, sprawdzenie paliwa i
milion innych rzeczy.
Wystarczy sobie przypomnieć historię Tuninter 1153:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tuninter_Flight_1153
W samolocie zamontowano złe wskaźniki paliwa, które pokazywały więcej, niż
rzeczywiście było. W locie nad morzem zabrakło paliwa, piloci zrobili
wszystko, aby w miarę bezpiecznie samolot posadzić na wodzie, niestety 16
osób zginęło. I co? I nikt nie argumentował, że ruski agent podmienił
wskaźniki paliwa, a ATC wprowadzał w błąd (choć z nagrania z czarnej
skrzynki jednoznacznie pokazują, że ATC był idiotą i tylko utrudniał sprawę
w kółko pytając o to samo i nie rozumiejąc co do niego mówią:
http://www.youtube.com/watch?v=7ZSGw51ZkmA). Pilota skazano na 10 lat
więzienia właśnie za to, że zawierzył wskaźnikom, a nie sprawdził osobiście
ile ma paliwa, tudzież olał brak na pokładzie dokumentów potwierdzających
tankowanie. Taka jest odpowiedzialność pilota.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.11.10 16:27 Endriu
- 28.11.10 18:07 skippy
- 28.11.10 18:16 skippy
- 30.11.10 20:28 Jan Werbinski
- 02.12.10 20:16 Endriu
- 02.12.10 20:40 marfi
- 02.12.10 20:50 skippy
- 02.12.10 20:52 skippy
- 02.12.10 20:54 skippy
- 02.12.10 21:04 Endriu
- 02.12.10 21:10 skippy
- 02.12.10 21:24 Endriu
- 02.12.10 21:28 skippy
- 02.12.10 21:32 skippy
- 02.12.10 21:34 Delfino Delphis
Najnowsze wątki z tej grupy
- Asseco - wezwanie do sprzedaży akcji
- Ukraina "krajem wysokiego ryzyka" z pożyczką IMF
- Sejm zadał zdecydowany cios bankom : nie będzie oprocentowania powyżej (obecnej) inflacji! :-)
- NBP ściemnia że to nie "oczekiwania inflacyjne" [Kredyty hipoteczne 87% w dół w drugim kwartale]
- EUR nie zabraknie - ECB dodrukuje [Jak UE "walczy" z wysoką inflacją]
- Z naszej drogiej UE: EURo bank walczy ze straszliwą inflacją stopami procentowymi 2%
- No to jak długo inflacja będzie "tylko" jednocyfrowa? [grubo ponad 5%]
- D. Tusk: Polska zasługuje na cud zwalczenia inflacji trwale niskimi (realnie ujemnymi) stopami procentowymi [parafraza]
- Niemcy: Nie ma DM ale jest inflacja 7.8% rok do roku [Siła EUR]
- Czy strefa EUR JUŻ potrzebuje L. Balcerowicza do drakońskiej walki z inflacją?
- Prezes PGNiG: GOSPODARSTWOM DOMOWYM gazu na pewno nie zabraknie
- Spotkanie WUJ i WIA
- Re: Podwyżki cen gazu - wina Tuska! ;-)
- Re: Marsz musi być!
- Dlaczego obstawiać że inflacja wzrośnie? Bo Glapiński mówi że sama spadnie
Najnowsze wątki
- 2025-01-09 Tak doi się "wisienkobiorców" Nie tylko w kasynach ;-)
- 2024-12-31 Zamykanie konta dziecka.
- 2024-12-31 Czy apka bankowa to gra komputerowa?
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-13 Konto wspólne w N26.
- 2024-12-09 Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- 2024-12-04 Re: Akumulatorki...
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku