  • 11. Data: 2008-01-18 18:47:22
    Temat: Re: No to wracajcie z PKO SA do BPH - z Visy na Mestro :)))
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > A tutaj już nie ma konsekwecji, raz piszą Pekao SA, innym razem Pekao S.A.
    > :-)

    Polecam pisać Szczający Pingwin.

    /*-+

  • 12. Data: 2008-01-18 18:52:31
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 18 Sty, 18:47, "*piotr'ek*" <p...@g...pl> wrote:

    > Polecam pisać Szczający Pingwin.

    pekałosa :)

  • 13. Data: 2008-01-18 19:12:11
    Od: Fakir <a...@p...onet.pl>

    Marcin Mokrzycki pisze:

    > A tutaj już nie ma konsekwecji, raz piszą Pekao SA, innym razem Pekao S.A.
    > :-)
    >
    > Chodziło mi o to, że Pekao nie jest akronimem, więc pisownia wielkimi
    > literami jest nieuprawniona.
    > Za to PKO S.A. lub PKO SA w odniesieniu do Pekao SA jest zupełnie
    > prawidłowe jako właśnie akronim "Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna", choć
    > oczywiście zazwyczaj niemile widziane, gdyż nie daje pewności czy autor
    > używa tego z pełną świadomością i nie ma na myśli banku PKO BP SA.

    prawidłowa i stosowana przez bank nazwa to wyłącznie Pekao SA

    zwyczajowo stosuje sie określenie PKO SA ale jak napisał Marcin ludzie
    często mylą wtedy bank Z PKO BP SA i czasami nawet już nie wiadomo który
    bank rozmówca ma na myśli :)

    A co do wersalików - zastosowałem je wyłącznie do uwypuklenia sensu
    wypowiedzi :)

  • 14. Data: 2008-01-18 19:21:27
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Marcin Mokrzycki <m...@p...pl> writes:

> [...]
    > oczywiście zazwyczaj niemile widziane, gdyż nie daje pewności czy autor
    > używa tego z pełną świadomością i nie ma na myśli banku PKO BP SA.

    A w ogole dlaczego to "SA" akurat przy pisaniu o tych bankach? Chyba
    wszystkie banki mają formę spółek akcyjnych, a nie widzę, żeby ktoś
    na grupie pisał o Banku BPH SA, (BZ)WBK SA, Lukas Bank SA itd...

    MJ

  • 15. Data: 2008-01-18 19:27:24
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Michal Jankowski pisze:
    [...]> A w ogole dlaczego to "SA" akurat przy pisaniu o tych bankach? Chyba
    > wszystkie banki mają formę spółek akcyjnych, a nie widzę, żeby ktoś
    A spółdzielcze? (No i od wejśćia do Unii: zagraniczne)
    KJ

  • 16. Data: 2008-01-18 19:54:43
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> writes:

    > Michal Jankowski pisze:
    > [...]> A w ogole dlaczego to "SA" akurat przy pisaniu o tych bankach? Chyba
    > A spółdzielcze? (No i od wejśćia do Unii: zagraniczne)

    No to s/wszystkie/wiele/. Tak czy siak...

    MJ

  • 17. Data: 2008-01-18 21:07:54
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > prawidłowa i stosowana przez bank nazwa to wyłącznie Pekao SA

    Pekałosa, Pingwin, Szczający Pingwin. Krótkie i treściwe!

    /*-+

  • 18. Data: 2008-01-18 21:24:26
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Fri, 18 Jan 2008 22:07:54 +0100, *piotr'ek* wrote:

    > Pekałosa, Pingwin, Szczający Pingwin. Krótkie i treściwe!

    A dlaczego Pingwin, względnie Szczający Pingwin?

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 19. Data: 2008-01-18 21:35:34
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > A dlaczego Pingwin, względnie Szczający Pingwin?

    Obróć logo o 90 stopni w lewo to zrozumiesz :-)

    /*-+

  • 20. Data: 2008-01-18 21:37:52
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Fri, 18 Jan 2008 22:35:34 +0100, *piotr'ek* wrote:

    > Obróć logo o 90 stopni w lewo to zrozumiesz :-)

    :D

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki