  • 1. Data: 2011-08-04 16:11:12
    Temat: Nordea vs DnB Nord
    Od: pwz <p...@o...eu>

    Witam!

    Poszukuję informacji nt. banków/grup kapitałowych z tematu niniejszego
    posta. A dokładniej - chodzi mi o możliwość zidentyfikowania własności
    tych banków. Krótko: do kogo (w sensie kraju pochodzenia) należą?
    Wydawałoby się, że do Skandynawów (Norwegów), ale... Taki POLbank na
    przykład jest grecki itd.

    Pomożecie?
    pwz

  • 2. Data: 2011-08-04 16:30:03
    Temat: Re: Nordea vs DnB Nord
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "pwz" <p...@o...eu> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > tych banków. Krótko: do kogo (w sensie kraju pochodzenia) należą?
    > Wydawałoby się, że do Skandynawów (Norwegów), ale... Taki POLbank na

    Grupa Nordea to holding spółek akcyjnych, więc struktura własności nie jest
    bardzo prosta. Ale z tego co pamiętam Grupa Nordea to podmiot "z
    pochodzenia" głównie szwedzki. A w ramach grupy są spółki porejestrowane w
    konkretnych państwach.

    Z kolei "pochodzenie" Grupy DnB Nord jest właśnie norweskie i tu jest chyba
    nadal tylko jeden akcjonariusz (norweski DnB NOR).
    https://www.dnbnor.no/

  • 3. Data: 2011-08-04 16:36:31
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > tych banków. Krótko: do kogo (w sensie kraju pochodzenia) należą?
    > Wydawałoby się, że do Skandynawów (Norwegów), ale... Taki POLbank na

    http://www.nordea.com/Investor+Relations/Nordea+shar
    e/Shareholders/85732.html
    masz tam również statystki wg pochodzenia geograficznego inwestorów na
    koniec 2010

    DnB Nord jest własnościa DnB NOR którego akcjonariuszami byli z kolei

    https://www.dnbnor.no/about-us/investor-relations/dn
    bnor-share/shareholders.html

    pozdrawiam
    as

  • 4. Data: 2011-08-04 16:49:35
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-04 18:36, Adam S. pisze:
> [...]
    > koniec 2010
    >
    > DnB Nord jest własnościa DnB NOR którego akcjonariuszami byli z kolei

    Panowie, tzn. Adamie i Marku - BARDZO dziękuję, bardzo mi pomogliście.
    Dzięki!
    pwz