  • 91. Data: 2003-12-10 20:54:24
    Temat: Re: Nowa TOiP w Lukasie
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]nawara@op.pl>

    Użytkownik "Glenn" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:br7b19$8rc$1@inews.gazeta.pl...

    > Dzieki Tobie Wojtek dostaliśmy papiery ze zmianami ;-))) DZIĘKUJEMY ;-)))

    Bardzo proszę. Polecam się na przyszłość. :-)
    BTW nie wiem dlaczego, ale po tej 'podwyżce' opłat jakoś bardziej polubiłem
    Lukasa... Mniej przypomina mi mBank. :-)

    > BTW - co UOKIK na niecne praktyki Lukasa ;-)) ?

    A szczerze powiem, że nie wiem. Bo UOKiK jakoś nie lubi mi odpowiadać na
    pisma. Nie wiem, czy taki ich urok. GIODO zawsze odpowiada szybciutko,
    konkretnie, na temat, w dodatku zawsze poleconym ZPO.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 92. Data: 2003-12-10 22:15:01
    Od: "krzysiekL" <k...@w...wp.pl>

    Dnia Wed, 10 Dec 2003 14:05:02 +0100, bwwald napisal/a:

    > czesci
    >
    > Aktywnosc wedlug Amry i Lukas Banku. ;)
    >
    > 1. Wplac na konto 2k PLN. Wyjdz przed drzwi. Tam znajduje sie takie cos,
    > co bankomat sie nazywa...
    Moim zdaniem jesli już banki chca mówić tym co trzymają u nich mniej
    pieniędzy "nie lubimy was" to powinno to być tak że średnio w miesiącu na
    koncie ma byc iles tam a nie stałe wpływy...- bo to że można uniknac
    jakies opłaty robiąc "oscylator" jest...smieszne;)

    KrzysiekL

  • 93. Data: 2003-12-10 22:20:21
    Od: "krzysiekL" <k...@w...wp.pl>

    Dnia Wed, 10 Dec 2003 15:44:22 +0100, Glenn napisal/a:

    > Ale przywaliłeś z grubej rury ;-))) Do górników, kolejarzy dopłacamy,
    > bo ludzie nie wiedzą, CO jest w ich interesie.
    :) Np w moim interesie jest dopłacanie do kolejarzy bo jezdżę pociagami:)
    ale zostawmy ten watek;)
    KL

  • 94. Data: 2003-12-10 22:28:20
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    krzysiekL <k...@w...wp.pl> wrote:
    > :) Np w moim interesie jest dopłacanie do kolejarzy bo jezdżę
    > pociagami:) ale zostawmy ten watek;)

    Do wszystkich?

  • 95. Data: 2003-12-11 07:13:40
    Od: "Harry Zimm" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Ubogacona Anulacja" <bartolpartol@gazeta.> napisał w wiadomości
    > OK. Pytanie pomocnicze - ile bank zarabia na trymaniu Twojej kasy?
    > I drugie - ile bank wydaje kasy na realizacje Twoich zachcianek?
    >
    > Sproboj sie do tego przymierzyc.

    Nie wiem ile zarabia. Skąd mam to wiedzieć. Juz pisałem ile by nie zarabiał
    itd...... Moje zachcianki są takie, że sam sobie generuję przelewy w
    internecie i nie truję na LL i w placówce nikomu. Nieważne dla mnie EOT, bo
    piszemy w koło o tym samym;-) Kto ma zamknąc konto to i tak zamknie. HZ

  • 96. Data: 2003-12-11 07:15:14
    Od: Michal Sawicki <m...@i...pw.edu.pl>

    A czy zakonczenie lokaty i przekazanie jej na rachunek tez jest liczone
    jako wplyw?

    M.

  • 97. Data: 2003-12-11 07:53:38
    Od: "bwwald" <b...@w...onet.pl>

    napisał w wiadomości news:br78t7$97o$1@news.onet.pl...
    > No i czego to dowodzi?
    > Jesli mialoby tak dzialac 60% klientow - to mozna sie zastanawwiac nad tym
    > rozwiazaniem, ale jesli problem dotyczy promila "nawiedzonych" ;) to chyba
    > gra warta swieczki, nie?

    Dla promila gra nie jest warta swieczki. A dlaczego nie 10% lub 20%. Zauwaz,
    ze ja rozwazam konta internetowe, a klienci je posiadajacy to nie starsze
    panie (nikogo nie urazajac), ktore wybieraja pieniadze w kasie PKO BP SA, bo
    "boja" sie karty bankomatowej.

    > Ja tam jesli bede utrzymywal to konto - to spokojnie zaplace to zlotowke i
    > tyle. I podejrzewam, ze tak bedzie wiekszosc dzialala.

    Mi ta zlotowka tez nie przeszkadza lecz nadal nie rozumiem logiki banku.
    Niech wprowadza od prowadzenia, lub ulge od salda ale nie od obrotow.

    > Mnie sie wydaje, ze to raczej jest robione, bo polacy uzywaja kart glowne
    do
    > wylaty z bankomatu...

    Dobrze sie Tobie wydaje :)

    > A gdzie bedziesz mial to drugie konto? w mBanku czy VW?

    mam i tu i tu :P

    > A jak tam wprowadza
    > oplaty podobne, to co? ;)

    Mam nadzieje, ze nie zrobia identycznej glupoty (mozliwosc oscylatora).
    Przeciez w tym przypadku nic nie musialbym zrobic, bo oscylator juz by
    dzialal :) Oplaty owszem, ale nie takie, ktore z mojej strony obracaja sie
    przeciwko bankowi :(
    Ty Amra jednak traktujesz banki jako instytucje charytatywne (przynajmniej
    dla niektorych klientow)

    > ? Nie pamietam - przypomnij

    Poszukaj ;) (hint SFI)

    > Jesli zaliuczasz sie do ok 7 (czy 20%) klientow dochodowych to ok - ale
    > zauwaz, ze nie jestes jedynym klientem tego banku...
    > Jakos nie mozesz tego pojac ;)

    To jeszcze ktos ma tam konto oprocz mnie??? ;)))))

    > Probujesz powiedziec, ze wiekszosc klientow Lukasa ma konto PRO i za nie
    nie
    > placi?

    Tylko tyle, ze wiekszosc klientow konta PRO za nie nie placi i placic nie
    bedzie. To chce powiedziec.

    > Mysle, ze sie nie rozumiemy.
    > Ja wychodze z zalozenia nie pojedynczego klienta (jak ty to robisz), tylko
    > banku.

    To Ty tak robisz, bo myslisz, ze tylko jeden klient zrobi oscylator. Pomysl
    ilu klientow majacych tam lokaty zlikwiduje rachunek (PRO), bo nie beda
    chcieli robic oscylatora (troche to bez sensu), lub teraz bedzie oplacalo
    rachunki z lukasa generujac (zwykle ekonto) "ruch w interesie", bo przelewy
    nadal sa bezplatne, a pieniedzy nadal malo na koncie.

    > Twoje teorie sa niestety lipne - bo gdyby tak bylo jalkbys chcial, to nie
    > wiem jakim cudem Pekao SA albo PKO BP mialby tylu klientow... :D

    Przeanalizuj kiedy zakladano tam konta, kto je posiada (niektorzy nadal
    mysla, ze one maja gwarancje SP :)), zwroc uwage na umiejscowienie placowek,
    czas powstania tych bankow i ilosc placowek, ktore istnialy zanim powstal
    Lukas, czy mBank. Teraz porownaj stosunek klientow i przyrosty depozytow.
    Ze ja musze takie proste rzeczy tlumaczyc przyszlemu doktorowi ;)

    Podsumowujac. Rozumiem oplaty ale nie takie, ktore daja nie tylko tylna
    furtke na ich unikniecie ale rowniez w wielu przypadkach generujace straty,
    szczegolnie w przypadku klientow internetowych. W jakim procencie?
    Zobaczymy...

  • 98. Data: 2003-12-11 08:27:27
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    bwwald <b...@w...onet.pl> wrote:
> [...]
    > tylna furtke na ich unikniecie ale rowniez w wielu przypadkach
    > generujace straty, szczegolnie w przypadku klientow internetowych. W

    Straty powiadasz?
    Tworzenie oscylatora wymusza posiadanie drugiego konta. W VW Banku klientow
    jest raptem ok 28 tysiecy (jak nie mniej), a w mBanku oplaty predzej czy
    pozniej sie pojawia (tak zakladam).
    Pojawi sie zatem pytanie czy oplaca sie zrezygnowac i czy bedzie skad robic
    oscylator.
    Kolejna rzecz - czy wszyscy przeczytaja i zrozumieja + bedzie im sie chcialo
    wykonywac taki oscylator + beda mogli robic taki oscylator. Ciagle
    zakladasz, ze ktos ma wolne pieniadze - a przeciez wiekszosc ludzi kase
    trzyma na lokatach (nawet w Lukasie - i wtedy machnie o te zlotowke) + duza
    czesc ludzi zyje na debecie lub pod koniec miesiaca nie ma kasy.

    Uwazasz, ze bank dziala nielogicznie? To moze byc zludzenie.
    a) jak dziala srednie saldo - oni doskonale wiedza przy e-koncie PRO - wiec
    dywagacje, ze a moze powinni tak sa bezcelowe. Takie zmiany wprowadza sie
    nie po to, zeby umilic zycie klientowi, tylko zebrac kase :) Klient mysli -
    no gdybym przelal, to bym nie zaplacil - ale nie przelewa - wiec placi i
    bank zarabia. Normalna marketingowa sztuczkka + ta z zaplac co najmniej 300
    zl a oddamy ci zlotowke...
    Wszystko dziala jak w telefonii komorkowej - kiedy klient mysli, ze ma
    mozliwosc pozornej oszczednosci - obroty (a i co za tym idzie w jakis sposob
    zyski) rosna np o 60%. (odsylam do art. w Polityce jakis czas temu).

    Moglo sie okazac, ze wiekszosc klientow spelnialoby limit salda, albo wrecz
    przeciwnie - saldo musialoby byc rozne dla roznego typu kont - wyobraz sobie
    5 tys dla PRO i 1000 dla eKonta...

    Dlatego ty stwierdzasz, ze to glupie posuniecie, ja stwierdzam, ze bank
    zacznie na tym zarabiac. I jestem pewinen, ze w tym wypadku racje mam ja i
    ludzie nie beda masowo bawic sie w oscylator - tak jak masowo nie zamykaja
    kont po podwyzkach w innych bankach.

    Co do wspomnianego PKO BP i Pekao SA. W przypadku tego ostatniego - nagly
    spadek ilosci klientow wiazal sie przede wszystkim z przeczyszczeniem bazy
    (-15%) - Pekao twierdzi, ze nie jest tak zle i netto sa na lekkim plusie.
    PKO BP - konca 2000 roku - zdobylo sporo klientow.
    Pytanie jest zasadnicze - ktore konto jest kontem glownym + ile osob
    korzysta aktuywnie z mBanku, ale dalej placi za rachunek w marmurku? Mnie
    sie wydaje, ze dosyc duzo.

    Zmiany w Lukasie sa "wymierzone" przede wszystkim w klientow, dla ktorych
    Lukas jest tylko kontem dodatkowym.
    Jesli nie masz wplywow 2 tysiace oraz w miesiacu nie placisz karta 300 zl -
    to wybacz ale bank w zyciu nie zarobi na tobie (nie mowiac juz o wyjsciu na
    zero. Dlatego dla takich klientow - nie ma litosci - niech placa - chociazby
    zlotowke.

    To nie jest zadna tam tragedia te oplaty :) Ja rozumiem 5 zl albo 3 zl.
    Bank dziala uczciwie - placisz 300 zl karta VE - oddajemy ci oplate za
    "utrzymanie" konta.

    Kazdemu sie ywdaje, ze jak trzyma pieniadze w banku, to bank nie ma prawa
    nie pobierac zadnych oplat. Jesli mu sie tak wydaje - to zle mysli :)
    Powinno byc - nie pobieramy oplat od salda 2000 zl inaczej oplata. O i wtedy
    jest uczciwie powiedziane.

  • 99. Data: 2003-12-11 08:51:22
    Od: "bwwald" <b...@w...onet.pl>

    Użytkownik "Robert" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    > br78di$7r5$...@n...onet.pl,

    > Dokladnie. Trzeba sobie zdawac sprawe, ze grupowicze NIE sa typowymi
    > klientami. Pojedynczy ludzie beda "oscylowac" i na tych oczywiscie Lukas
    nie
    > zarobi, natomiast na typowych klientach jak najbardziej.

    Rozwazam tylko klientow internetowych.

    Powiedzmy, ze jestem typowym klientem. Mam pensji 2k PLN i ledwo starcza mi
    na przezycie, a konto jest glowne tak jak bylo do tej pory.
    Co wiecej bank zyska na takim kliencie? Srednio na koncie bedzie 1 KPLN,
    ktory wygeneruje "bardzo duze odsetki" dla banku w porownaniu ze stratami
    banku: wyplaty w bankomatach, bezplatne przelewy.

    Powiedzmy, ze nie bylo glowne a teraz bedzie. Co bank zyskal? Nic tak jak w
    pierwszym przypadku, bo teraz bede wykonywal przelewy, wybieral karta
    (placil nie bede, bo wiekszosc Polakow przyzwyczajonych jest do gotowki
    ;) ). Tu nawet bank chyba stracil.

    Pozostali klienci, ktorzy wala ta zlotowke, nie spelniaja warunkow i nie
    zlikwiduja konta.
    (ilu takich jest?) oraz ci ktorzy zlikwiduja konta. Tylko na tych bank
    zyska. Oby tych bylo najwiecej, bo system lukasa jest przeciazony a moze byc
    jeszcze bardziej :)

    Dla banku jak słusznie uwzglednil to w TOiP najwazniejsi sa klienci majacy
    lokaty-(znizki za prowadzenie takich jest mniejszosc) i klienci kredytowi.
    Ci ktorzy wiaza koniec z koncem bez brania kredytu przynosza IMO straty,
    beda przynosili je nadal a takich jest wiekszosc. Popatrzcie na "swietne"
    wyniki finansowe PeKaO SA i PKO BP bo te banki maja wlasnie typowych
    klientow.

    Wedlug mnie jedynie mbankowi udalo sie do tej pory udowodnic stare
    powiedzenie "ilosc przejdzie w jakosc". Inni chcieli, ale im nie wychodzi,
    chyba, ze zrobili to przed 89 rokiem jak banki na "P" ;)

    Podsumowujac: lukas suma sumarum pewnie zyska, ale mogl zyskac wiecej.

  • 100. Data: 2003-12-11 09:03:53
    Od: "bwwald" <b...@w...onet.pl>

    napisał w wiadomości news:br99nh$puc$1@news.onet.pl...

    > Straty powiadasz?

    Nie udawaj, ze nie rozumiesz ;) Bank mogl zyskac wiecej nie stwarzajac
    furtki oscylatora, stawiajac tylko na ilosc a nie jakosc.

> [...]
    wrecz
    > przeciwnie - saldo musialoby byc rozne dla roznego typu kont - wyobraz

    OK i dlatego jesli 1kPLN lokaty generuje 1 PLN zysku dla banku, niech
    podniesie limit do 6 k PLN dla PRO. Uniknie bezsensownych oscylatorow

    > Dlatego ty stwierdzasz, ze to glupie posuniecie, ja stwierdzam, ze bank
    > zacznie na tym zarabiac.

    Jest glupie w tym sensie, ze bank mogl zarobic wiecej postepujac logicznie.

    > I jestem pewinen, ze w tym wypadku racje mam ja i
    > ludzie nie beda masowo bawic sie w oscylator - tak jak masowo nie zamykaja
    > kont po podwyzkach w innych bankach.

    A gdzie ja pisalem, ze bedzie to masowe? ;)

    > Kazdemu sie ywdaje, ze jak trzyma pieniadze w banku, to bank nie ma prawa
    > nie pobierac zadnych oplat. Jesli mu sie tak wydaje - to zle mysli :)

    :)

    > Powinno byc - nie pobieramy oplat od salda 2000 zl inaczej oplata. O i
    wtedy
    > jest uczciwie powiedziane.

    I z takiego rozwiazania bylbym zadowolony, bo jest logiczne w
    przeciwienstwie do sztucznych obrotow.