  • 41. Data: 2003-12-10 11:29:51
    Temat: Re: Nowa TOiP w Lukasie
    Od: "bwwald" <b...@w...onet.pl>

    Użytkownik "Glenn" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:br6u8c$hhg$1@inews.gazeta.pl...

    > Jaki debet? Co ma do tego debet? Robisz zlecenie stale VW-Lukas i Lukas-VW
    > odstepem jednodniowym na 2k i zapominasz o sprawie.

    Jestes tego pewna, ze mozna zapomniec o sprawie? Uwzglednilas, ze zlecenie
    moze wypasc w sobote, w niedziele lub inny dzien wolny od pracy KIR?

    Waldek

    PS.
    A swoja droga zastanawiam sie czy mam nadal posiadac konto w banku, ktorego
    polityka nie jest dla mnie logiczna.

  • 42. Data: 2003-12-10 11:57:48
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    bwwald <b...@w...onet.pl> wrote:
    > A swoja droga zastanawiam sie czy mam nadal posiadac konto w banku,
    > ktorego polityka nie jest dla mnie logiczna.

    Moze Ty nie myslisz logicznie? ;)
    Bo ja rozumiem bank - aktywni uzytkownicy sa nagradzani - nie placa za
    konto. Ci, ktorzy przynosza straty albo male zyski - nioech chociaz w czesci
    ponosza oplaty.
    Bank to nie spolka uzytecznosci publicznej!

    Klient moze generowac przychody (ogolnie):
    z marzy odsetkowej
    prowizji i oplat
    z dochodow z operacji wymiany

    z drugiej strony masz koszty produktu oraz ryzyka kredytowego + inne koszty
    (utrzymanie placowki, systemow, bankomatow itp.

    Jesli trzymasz malo kasy, aktywnie korzystasz z konta (duzo wyplat z
    bankomatow, przelewow, ale malo platnosci karcianych) to wybacz na czym ma
    bank zarobic - jak jeszcze zadnego kredytu u niego nie wezmiesz?

    Zupelnie nie rozumiem podejscia wielu ludzi. Traktuja banki jak spolke
    komunalna, ktora z zalozenia ma byc dla wszystkich i za free - bo mu sie
    nalezy (czy jak?).

    Nie chcesz tam trzymac konta - to idz gdzie indziej - na sile przeciez cie
    nikt nie trzyma - zwlaszcza jesli przynosisz same straty dla banku!
    Bo skala "podwyzek" jest wrecz smieszna dla kogos, kto ma konto w Lukasie
    jako glowne.
    a jak to jest konto dodatkowe - to sam plac za swoje fanaberie ;)

  • 43. Data: 2003-12-10 11:59:49
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > Jestes tego pewna, ze mozna zapomniec o sprawie? Uwzglednilas, ze zlecenie
    > moze wypasc w sobote, w niedziele lub inny dzien wolny od pracy KIR?

    Ok - dajesz odstęp 3 dni. Taka zabawa potrzebna jest, jak Lukas nie jest
    kontem głównym. Ja akurat płacę wszystko z Lukasa, więc pensja też tam
    idzie. Stąd rozważania oscylatorowe są dla mnie czysto teoretyczne ;-)

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 44. Data: 2003-12-10 12:54:54
    Od: Ubogacona Anulacja <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Harry Zimm napisał:

    > Ile by nie zarabiali to takich jak ja klientów mają więcej. Nie mam zamiaru
    > trzymać kasy w banku i płacić za to że obracają moimi pieniędzmi z korzyścią
    > dla siebie. Takie jest życie;-)

    No rzeczywiscie zarabiaja na obracaniu Twoja kasa tyle, ze dyrektorzy
    oddzialow juz zamowili sobi po Lexusie. Troche realizmu. A najlepiej
    trzymaj kase w skarpecie. Tam na pewno NIKT na niej nie bedzie zarabial.

    Rozumiem, ze wykonywanie przelewow, korzystanie z kart, kredytow itp.
    jest dla Ciebie nic nie warte. To po cholere w ogole Tobie jakiekolwiek
    banki?

    Bartol

  • 45. Data: 2003-12-10 12:55:30
    Od: Ubogacona Anulacja <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Glenn napisał:

    > Jezeli 2k potrzymasz 1 dzien w VW (4,25 rocznie na pluskoncie), to
    > dostaniesz 0,23 odsetek. Ekonto w Lukasie jest oprocentowane chyba 1%, wiec
    > trzymajac tam jeden dzien 2k dostaniesz 0,05 odsetek. A wiec robiac
    > oscylator jednodniowy do Lukasa zyskujesz 1,05 - w VW "tracisz" 0,23 - a
    > wiec jestes do przodu o cale 0,82 PLN. Czyli 9,84 rocznie. Bartol - jestes
    > ze mnie dumny - nie ;-))) ?

    I to jak! ;-))))

    Bartol

  • 46. Data: 2003-12-10 13:02:48
    Od: "Kazimierz" <k...@w...pl>

    napisał w wiadomości news:br71m3$63i$1@news.onet.pl...

> [...]
    czesci
    > ponosza oplaty.
    > Bank to nie spolka uzytecznosci publicznej!

    Wszystko pieknie ale wytlumacz w jaki sposob bank zarobi na "aktywnym"
    kliencie ktory przeleje na jeden dzien 2kPLN ?
    Dla kontrastu porownaj go z klientem ktory nie jest "aktywny" tylko trzyma
    te 2kPLN na koncie.
    Ja nijak nie moge tu doszukac sie logiki...

  • 47. Data: 2003-12-10 13:05:02
    Od: "bwwald" <b...@w...onet.pl>

> [...]
    > Bo ja rozumiem bank - aktywni uzytkownicy sa nagradzani - nie placa za
    > konto. Ci, ktorzy przynosza straty albo male zyski - nioech chociaz w

    Aktywnosc wedlug Amry i Lukas Banku. ;)

    1. Wplac na konto 2k PLN. Wyjdz przed drzwi. Tam znajduje sie takie cos, co
    bankomat sie nazywa... Mozesz zrobic tez odwrotnie: najpierw wyplata, potem
    wplata. Chyba ze cos zle przeczytalem, ale to Twoja wina, bo zrobiles cienki
    skan :P
    2. Jesli masz inne darmowe konto internetowe, to oscylatorek i gotowe, jak
    slusznie zauwazyla Gleen.
    Wybacz, ale dla mie to nie jest logiczne z punktu widzenia banku. I
    zastanawiam sie wlasnie czy bank, ktory wywala swoje pieniadze w bloto jest
    warty abym trzymal w nim swoje pieniadze.

    > Bank to nie spolka uzytecznosci publicznej!

    I o to własnie mi chodzi. :)

    > Klient moze generowac przychody (ogolnie):
    > z marzy odsetkowej
    > prowizji i oplat
    > z dochodow z operacji wymiany

    Trywialne... :)

    > z drugiej strony masz koszty produktu oraz ryzyka kredytowego + inne
    koszty
    > (utrzymanie placowki, systemow, bankomatow itp.

    + przelewy+wypłaty z bankomatow (to te najwazniejsze, ktorych liczba na 1
    klienta sie zwiekszy)

    > Jesli trzymasz malo kasy, aktywnie korzystasz z konta (duzo wyplat z
    > bankomatow, przelewow, ale malo platnosci karcianych) to wybacz na czym ma
    > bank zarobic - jak jeszcze zadnego kredytu u niego nie wezmiesz?

    Mam konto pro i nie jestem klientem kredytowym :)

    > Zupelnie nie rozumiem podejscia wielu ludzi. Traktuja banki jak spolke
    > komunalna, ktora z zalozenia ma byc dla wszystkich i za free - bo mu sie
    > nalezy (czy jak?).

    Ja rowniez. Nie rozumiem jednak dlaczego dalej mam nic nie placic, a bank ma
    miec jeszcze wieksze wydatki (sztuczny przepływ gotowki, bo na koncie i tak
    srednio 7 k PLN sie znajduje).

    > Nie chcesz tam trzymac konta - to idz gdzie indziej - na sile przeciez cie
    > nikt nie trzyma - zwlaszcza jesli przynosisz same straty dla banku!

    Tu sie raczej mylisz.

    > Bo skala "podwyzek" jest wrecz smieszna dla kogos, kto ma konto w Lukasie
    > jako glowne.
    > a jak to jest konto dodatkowe - to sam plac za swoje fanaberie ;)

    To nie sa moje fanaberie. To konto sluzy mi do wplat gotowkowych, wyplat z
    bankomatow i czesciowo jako lokata i platnosc karta. Nie chcialem wyciagow,
    nie korzystam z ich "mlinii" (nawet nie wiem jak to sie nazywa), wiec chyba
    bank zarabia na tym co u niego trzymam. Przelewow tez raczej nie robie, a
    teraz jesli nie zlikwiduje konta, zobaczymy czy ten ewentualny zarobek banku
    nie bedzie strata za sprawa darmowych przelewow ;)

    Waldek

  • 48. Data: 2003-12-10 13:10:41
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kazimierz" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > te 2kPLN na koncie.
    > Ja nijak nie moge tu doszukac sie logiki...

    Liczą się obroty.

  • 49. Data: 2003-12-10 13:16:02
    Od: "Kazimierz" <k...@w...pl>

    Użytkownik "kriskel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Kazimierz" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Liczą się obroty.

    Moglbys troche jasniej ?
    Bo chyba mi sie polityka Lukasa rzucila na umysl i nie za bardzo rozumiem
    Twoja odpowiedz... :)

  • 50. Data: 2003-12-10 13:21:05
    Od: "bwwald" <b...@w...onet.pl>

    Użytkownik "kriskel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Liczą się obroty.

    Mozesz wytlumaczyc?
    Bo w pierwszym przypadku bank obraca gotowka przez miesiac udzielajac
    kredytu innemu klientowi, podczas gdy w drugim przypadku aby obracac taka
    suma musi miec w najoptymistyczniejszym zalozeniu 28-31 takich klientow? ;)

    Waldek