  • 51. Data: 2003-12-10 13:21:11
    Temat: Re: Nowa TOiP w Lukasie
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    bwwald <b...@w...onet.pl> wrote:
    > Aktywnosc wedlug Amry i Lukas Banku. ;)

    Eeee ten scenariusz to dla nie powiem kogo. ;)

    widzenia banku. I
    > zastanawiam sie wlasnie czy bank, ktory wywala swoje pieniadze w
    > bloto jest warty abym trzymal w nim swoje pieniadze.

    Mowisz, ze chcialoby ci sie realizowac taki scenariusz?
    Bo mnie nie :)
    A taka polityke zaczyna wpriowadzac coraz wiecej bankow. Ot chociazby w BPH
    PBK - zaplac 4 razy karta - to nie zaplacisz za jej wydanie itp.
    Korzystasz- nie placisz.
    Po prostu - bank nagradza aktywnych klientow, wychodzac ze slusznego
    zalozenia, ze predzej to konto skasujesz jesli z niego nie korzystasz, niz
    bedzie ci sie chcialo robic oscylator...

    > Ja rowniez. Nie rozumiem jednak dlaczego dalej mam nic nie placic, a
    > bank ma miec jeszcze wieksze wydatki (sztuczny przepływ gotowki, bo
    > na koncie i tak srednio 7 k PLN sie znajduje).

    Zeby byly sztuczne przelewy to a) trzeba miec kase do takich przelewow, b)
    trzeba miec czas.
    wiesz - wydaje mi sie, ze takich osob, ktore beda sie bawic w taki oscylator
    jest minimalny procent, w prowionaniu z tymi, ktorzy zdecyduja sie aktywniej
    korzystac z konta lub zaczna ponosic oplaty.

    > Tu sie raczej mylisz.

    bo?

    > To nie sa moje fanaberie. To konto sluzy mi do wplat gotowkowych,
    > wyplat z bankomatow i czesciowo jako lokata i platnosc karta. Nie
    > chcialem wyciagow, nie korzystam z ich "mlinii" (nawet nie wiem jak
    > to sie nazywa), wiec chyba bank zarabia na tym co u niego trzymam.

    Chyba? To twoje przekonanie?
    Przeciez bank nie ma swoich bankomatow i musi placic za twoja wyplate. No
    chyba, ze masz stale na koncie > 2,5 tysa - wtedy ok - cos tam zarabia

    > Przelewow tez raczej nie robie, a teraz jesli nie zlikwiduje konta,
    > zobaczymy czy ten ewentualny zarobek banku nie bedzie strata za
    > sprawa darmowych przelewow ;)

    Pewnie! ;) chyba masz manie wielkosci... :D

  • 52. Data: 2003-12-10 13:21:42
    Od: "Harry Zimm" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Ubogacona Anulacja" <bartolpartol@gazeta.> napisał w wiadomości
    > No rzeczywiscie zarabiaja na obracaniu Twoja kasa tyle, ze dyrektorzy
    > oddzialow juz zamowili sobi po Lexusie. Troche realizmu. A najlepiej
    > trzymaj kase w skarpecie. Tam na pewno NIKT na niej nie bedzie zarabial.
    >
    > Rozumiem, ze wykonywanie przelewow, korzystanie z kart, kredytow itp.
    > jest dla Ciebie nic nie warte. To po cholere w ogole Tobie jakiekolwiek
    > banki?

    Już pisałem ile bym nie trzymał to i tak bank zarabia na moich pieniądzach
    więc nie będę płacił jeszcze za to. Wybacz, ale jeśli bank ma oprocentowanie
    1% i jeszcze chce za to pieniądze....to jest trochę coś nie tak. Ja nie
    twierdze, że nikt nie ma zarabiać na mojej kasie, ale jak juz zarabia to
    niech da konto za darmo. W zamian za to, że oddaje mu swoje pieniądze on
    daje darmową kartę, przelewy itd...Teraz rozumiesz? Jeśli żaden bank nie
    będzie oferował dobrych warunków to faktycznie będę tzrymal kase w sejfie i
    tyle. HZ

  • 53. Data: 2003-12-10 13:40:42
    Od: "bwwald" <b...@w...onet.pl>

    napisał w wiadomości news:br76j4$7j4$1@news.onet.pl...

    > Eeee ten scenariusz to dla nie powiem kogo. ;)
    >
    > widzenia banku. I
    >
    > Mowisz, ze chcialoby ci sie realizowac taki scenariusz?
    > Bo mnie nie :)

    A mie tak, jesli to doprowadziloby do poprawnej logiki ze strony banku
    (mowie o bezplatnym oscylatorku)

    > A taka polityke zaczyna wpriowadzac coraz wiecej bankow. Ot chociazby w
    BPH
    > PBK - zaplac 4 razy karta - to nie zaplacisz za jej wydanie itp.
    > Korzystasz- nie placisz.

    To akurat jest logiczne, bo z operacji kartowych w przeciwienstwie do
    bezplatnych przelewow sa dla banku prowizje.

    > Po prostu - bank nagradza aktywnych klientow, wychodzac ze slusznego
    > zalozenia, ze predzej to konto skasujesz jesli z niego nie korzystasz, niz
    > bedzie ci sie chcialo robic oscylator...

    Przekonales mnie. Nie skasuje tego konta. :)

    > Zeby byly sztuczne przelewy to a) trzeba miec kase do takich przelewow,

    Ci co je maja (konto pro) pewnie nie placa, bo maja te kilka k PLN

    >b)
    > trzeba miec czas.

    Żartujesz? Popatrz na propozycje Glenn.

> [...]
    aktywniej
    > korzystac z konta lub zaczna ponosic oplaty.

    A mi sie wydaje przeciwnie. Zobaczymy. Juz raz kiedy dyskutowalismy na temat
    nowych uslug w mBanku i Multi Banku, zle sie Tobie wydawalo. ;)

    > bo?

    Mam przeprowadzic wyliczenia? ;)

    > Chyba? To twoje przekonanie?
    > Przeciez bank nie ma swoich bankomatow i musi placic za twoja wyplate. No
    > chyba, ze masz stale na koncie > 2,5 tysa - wtedy ok - cos tam zarabia

    Pisalem Tobie ze mam konto pro i nie place za prowadzenie (jak myslisz,
    dlaczego?;) oraz place karta.

    > Pewnie! ;) chyba masz manie wielkosci... :D

    Nie rozumiem. Te kilkadziesiat groszy to nie majatek dla banku, ale pomnoz
    to przez kilka/kilkadziesiat tysiecy w skali miesiaca.

  • 54. Data: 2003-12-10 13:50:27
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Harry Zimm <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    > itd...Teraz rozumiesz? Jeśli żaden bank nie będzie oferował dobrych
    > warunków to faktycznie będę tzrymal kase w sejfie i tyle. HZ

    ZGODA!
    Tyle, ze musisz wziac pod uwage kwote, ktora zwraca koszty utrzymania
    ciebie, jako klienta!
    Niestety ponad polowa klientow bankow przynosi bankowi straty!
    Wiec owszem pieniadze - ale nie jakas drobnica!

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 55. Data: 2003-12-10 13:52:02
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    bwwald <b...@w...onet.pl> wrote:
    > Mozesz wytlumaczyc?
    > Bo w pierwszym przypadku bank obraca gotowka przez miesiac udzielajac
    > kredytu innemu klientowi, podczas gdy w drugim przypadku aby obracac
    > taka suma musi miec w najoptymistyczniejszym zalozeniu 28-31 takich
    > klientow? ;)

    Pytanie - ilu klientom bedzie sie chcialo robic takie machinacje, jesli z
    zalozenia jest to konto dodatkowe, a nie glowne?
    Czy nowe oplaty sa powodem, zeby marnowac tak czas?
    Za duzo tutaj medrkowania i ludowej ekonomii...

  • 56. Data: 2003-12-10 14:00:19
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    bwwald <b...@w...onet.pl> wrote:
    > A mie tak, jesli to doprowadziloby do poprawnej logiki ze strony banku
    > (mowie o bezplatnym oscylatorku)

    No i czego to dowodzi?
    Jesli mialoby tak dzialac 60% klientow - to mozna sie zastanawwiac nad tym
    rozwiazaniem, ale jesli problem dotyczy promila "nawiedzonych" ;) to chyba
    gra warta swieczki, nie?
    Ja tam jesli bede utrzymywal to konto - to spokojnie zaplace to zlotowke i
    tyle. I podejrzewam, ze tak bedzie wiekszosc dzialala.

    > To akurat jest logiczne, bo z operacji kartowych w przeciwienstwie do
    > bezplatnych przelewow sa dla banku prowizje.

    Mnie sie wydaje, ze to raczej jest robione, bo polacy uzywaja kart glowne do
    wylaty z bankomatu...

    > Przekonales mnie. Nie skasuje tego konta. :)

    Zobaczy,my po jakim czasie ci sie znudzi taka zabawa ;)

    > Żartujesz? Popatrz na propozycje Glenn.

    A gdzie bedziesz mial to drugie konto? w mBanku czy VW? A jak tam wprowadza
    oplaty podobne, to co? ;)

    > A mi sie wydaje przeciwnie. Zobaczymy. Juz raz kiedy dyskutowalismy
    > na temat nowych uslug w mBanku i Multi Banku, zle sie Tobie wydawalo.
    > ;)

    ? Nie pamietam - przypomnij

    > Mam przeprowadzic wyliczenia? ;)

    Jesli zaliuczasz sie do ok 7 (czy 20%) klientow dochodowych to ok - ale
    zauwaz, ze nie jestes jedynym klientem tego banku...
    Jakos nie mozesz tego pojac ;) Tu mowa o prawie 500 klientow - posiadajacych
    rozne konta.

    > Pisalem Tobie ze mam konto pro i nie place za prowadzenie (jak
    > myslisz, dlaczego?;) oraz place karta.

    Piszac Ty - pisalem o statystycznym uzytkowniku, nie twojej osobie.
    Probujesz powiedziec, ze wiekszosc klientow Lukasa ma konto PRO i za nie nie
    placi?

    > Nie rozumiem. Te kilkadziesiat groszy to nie majatek dla banku, ale
    > pomnoz to przez kilka/kilkadziesiat tysiecy w skali miesiaca.

    Mysle, ze sie nie rozumiemy.
    Ja wychodze z zalozenia nie pojedynczego klienta (jak ty to robisz), tylko
    banku.
    Twoje teorie sa niestety lipne - bo gdyby tak bylo jalkbys chcial, to nie
    wiem jakim cudem Pekao SA albo PKO BP mialby tylu klientow... :D

  • 57. Data: 2003-12-10 14:00:48
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]nawara@op.pl>

    > I to jak! ;-))))

    A tak torszkę obok temat. Byłem dziś w Tesco i spojrzałem na kartkę która
    leżała koło pani kasjerki. A tam w nagłówku wielki napis "ANULACJE".

    :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 58. Data: 2003-12-10 14:04:53
    Od: "Harry Zimm" <b...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:br78aj$1us$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Niestety ponad polowa klientow bankow przynosi bankowi straty!
    > Wiec owszem pieniadze - ale nie jakas drobnica!

    Masz rację i tu chyba dlatego wymyślili kruczek z tymi przychodami, że
    miesięcznie coś koło 2000 (nie jestem pewnien). Z tego wynika, że ci którzy
    mają mniej niż 2000 nie są opłacalni. Z Lukasa byłem bardzo zadowolony już
    nawet olałem ten 1% oprocentowania, bo do oszczędności mam inny bank, ale
    kurde jesli miałbym już placić za prowadzenie konta to też chcę cos z tego
    mieć. Co trzy miesiace narośnie mi ten % który co miesiąc zapłacę za
    prowadzenie i wyjde na 0 w najlepszym wypadku. Więc mieć konto tylko aby
    mieć? Pozdrawiam HZ

    ps. Gdzie jest granica między pieniądzem, a drobnicą wg Ciebie?

  • 59. Data: 2003-12-10 14:11:29
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    br78di$7r5$...@n...onet.pl,
    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>:

> [...]
    > Czy nowe oplaty sa powodem, zeby marnowac tak czas?
    > Za duzo tutaj medrkowania i ludowej ekonomii...

    Dokladnie. Trzeba sobie zdawac sprawe, ze grupowicze NIE sa typowymi
    klientami. Pojedynczy ludzie beda "oscylowac" i na tych oczywiscie Lukas nie
    zarobi, natomiast na typowych klientach jak najbardziej.

    --
    Robert

  • 60. Data: 2003-12-10 14:16:55
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    br78uf$ckf$...@n...onet.pl,
    Wojciech Nawara <[WYTNIJTO]nawara@op.pl>:

    > A tak torszkę obok temat. Byłem dziś w Tesco i spojrzałem na kartkę
    > która leżała koło pani kasjerki. A tam w nagłówku wielki napis
    > "ANULACJE".

    Kurde, i tam dotarl ten robot z mBanku co wymysla nowe slowa! ;)

    --
    Robert