  • 71. Data: 2003-12-10 14:54:09
    Temat: Re: Nowa TOiP w Lukasie
    Od: "Kazimierz" <k...@w...pl>

    napisał w wiadomości news:br78di$7r5$1@news.onet.pl...

    > Pytanie - ilu klientom bedzie sie chcialo robic takie machinacje, jesli z
    > zalozenia jest to konto dodatkowe, a nie glowne?

    O jakich machinacjach piszesz ? Bo chyba zrobienie jednorazowo dwoch zlecen
    stalych na 2kPLN nie uwazasz za jakas niemozebnie trudna operacje do
    przeprowadzenia ? :)

    > Czy nowe oplaty sa powodem, zeby marnowac tak czas?

    Nie wiem bo z karty do Lukasa zrezygnowalem rok temu, ale policzmy:
    Zrobienie zlecenia: ~ 1 minuty czyli x2 to 2 minuty
    zaoszczedzone pieniadze 12PLN na rok
    hmmm poswiecic 2 minuty dla 12PLN - sam nie wiem ale chyba bym sie jednak
    pokusil chocby dla zasady

    > Za duzo tutaj medrkowania i ludowej ekonomii...

    Oj Michal, do tej pory uzwazalem Cie za "normalnego" czleka, ale cos mi tu
    klonem minika zaczynasz zalatywac :)))

    Poza tym w dalszym ciagu nie odpowiedzales gdzie tu widzisz logike:

    cytuje:
    "> Moze Ty nie myslisz logicznie? ;)
    > Bo ja rozumiem bank - aktywni uzytkownicy sa nagradzani - nie placa za
    > konto. Ci, ktorzy przynosza straty albo male zyski - nioech chociaz w
    czesci
    > ponosza oplaty.
    > Bank to nie spolka uzytecznosci publicznej!

    Wszystko pieknie ale wytlumacz w jaki sposob bank zarobi na "aktywnym"
    kliencie ktory przeleje na jeden dzien 2kPLN ?
    Dla kontrastu porownaj go z klientem ktory nie jest "aktywny" tylko trzyma
    te 2kPLN na koncie.
    Ja nijak nie moge tu doszukac sie logiki..."

  • 72. Data: 2003-12-10 15:12:04
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    br7avc$8lp$...@i...gazeta.pl,
    Glenn <g...@g...pl>:

    Jak sie okazuje, nie podwyzki, a obnizki :))

    > Masz rację. Z resztą Lukas ewidentnie chce przestać dopłacać do
    > nieaktywnych oraz przy okazji chce zachęcic do płacenia kartami. Do
    > listu ze zmianą toip i regulaminu dodali ulotkę z informacją o
    > "promocji" polegającej na tym, że jeżeli w ciągu miesiąca zapłacisz
    > kartą przynajmniej 300 PLN dostaniesz złocisza ;-)))

    Czy pisza, czy to dotyczy tez VC? KK MC?

    > odpowiednich wpływów można sobie opłatę zrekompensować płatnościami.
    > Nie ma informacji, czy ma to być 1 płatnośc na 300 PLN, czy suma
    > płatności w miesiącu ma być 300 PLN

    Tak jak napisalas to raczej suma.

    > www, który pojawi się dopiero po 05.01. Oprócz tego dali jeszcze 50%
    > zniżki na KK VC dla ekonta na stałe (to już nie promocja)
    Wow! Coraz lepiej :) Ale do Pro tez, mam nadzieje?

    > Czyli -
    > promują karty i przy okazji chcą coś urwać tym, którzy mają konto dla
    > samego "mania" lub mają z punktu widzenia banku za niskie saldo.

    Mi sie podoba.

    --
    Robert

  • 73. Data: 2003-12-10 15:17:31
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > Jak sie okazuje, nie podwyzki, a obnizki :))

    No tak - jak zrobię zakupy i zapłacę Lukasową VE to mi będą dopłacać ;-)))

    > Czy pisza, czy to dotyczy tez VC? KK MC?

    Chciałbyś co ;-))) ? Nie-to "promocja" VE.

    > Tak jak napisalas to raczej suma.

    Też mi sie tak wydaje, ale jestem zwierzę podejrzliwe i jak nie zobaczę
    regulaminu to nie uwierzę ;-)))

    > Wow! Coraz lepiej :) Ale do Pro tez, mam nadzieje?

    Pro ma przecież za free? Chcesz mieć 50% z 0 PLN ;-))) - jedno i drugie to
    za 1 rok oczywiście. Czyli Pro po staremu 1 rok free i później 100%, a
    ekonto już bez "promocji" 1 rok 50% i póxniej 100%.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 74. Data: 2003-12-10 15:17:46
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Kazimierz <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    > trzyma te 2kPLN na koncie.
    > Ja nijak nie moge tu doszukac sie logiki..."

    Podam Ci moja logike.
    6% klientow zmienilo w zeszlym roku bank. (co najmniej dwa konta ma ok. 1/3
    korzystajacych z bankow - ale musialbym dokladnej sprawdzic)

    Z Lukas e-Banku korzysta troche ponad 100 tys klientow - czyli troche ponad
    20% klientow Lukasa.
    Jak podejrzewam wiekszosc ma zwykle e-Konto.

    Twoja logika zaklada, ze 100 tysiecy klientow:
    - ma stale nadwyzki finansowe i trzyma je na niskooprocentowanym RORze
    - ma drugi rachunek bankowy obslugiwany przez internet z darmowymi
    przelewami (Inteligo odpada, BZ WBK i Millennium tez...) lub bedzie chodzic
    do placowki i wyplacalo i wplacalo pieniadze.
    Wybacz - ale jak dla mnie to jest NIEREALNE!

    Z drugiej strony - wiekszosc klientow nie ma 2go konta, nie ma wolnych
    srodkow, a jesli je ma to trzyma na lokatach, macha reka na 1 zl (popatrz
    ilu klientow macha na 8,5 w Pekao SA, albo przelewa kase po 50 gr lub 1,5 w
    BZ WBK....), otrzymuje pensje przelewem i tak dalej.

    Po prostu - oceniasz swiat przez swoj pryzmat i nie chcesz zaakceptowac, ze
    ogol klientow nie dziala tak jak Ty, chociaz twoje zachowanie moze byc jak
    najbardziej logiczne.

    Co wiecej poza mBankiem i VW Bankiem (ale tego nie liczmy z racji malej
    liczbny klientow) nie ma tanszego w utrzymaniu konta i dotyczy to drobnego
    procenta klientow.

    Lukas zastosowal taka polityke i mial ku temu jakies powody. Moglo to byc na
    przyklad srednie saldo miesieczne jak w PRO - lub wplywow - ktore latwiej w
    sumie zastosowac przez klienta.

    Logika jest taka, ze przelewajac mozesz w koncu zaczac korzystac aktywnie z
    konta (bo od nowego roku premiowane jest korzystanie z kart).

    Bank owszem nie zarobi na kliencie, ktory przeleje 2 tysiace na jeden dzien,
    ale z drugiej strony przyjmuje i slusznie, ze tacy klienci to jednostki.
    Zarobic nie zarobi - ale i nie straci - a pamietajac o masie klientow,
    ktorzy nie beda sie bawic w takie rzeczy - suma sumarum zarobi.

    Ot i tyle.

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 75. Data: 2003-12-10 15:17:48
    Od: "Witek" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Kazimierz" <k...@w...pl> napisał:

    > Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Oj Michal, do tej pory uzwazalem Cie za "normalnego" czleka, ale cos mi tu
    > klonem minika zaczynasz zalatywac :)))

    Eeee, AMRA sprawdza reakcje ludzi.... bo za chwile podobne "problemy" i lamęty
    będą po wprowadzeniu opłat w mBanku ;-))

  • 76. Data: 2003-12-10 15:21:49
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Witek <j...@c...barg.sv> wrote:
    > Eeee, AMRA sprawdza reakcje ludzi.... bo za chwile podobne "problemy"
    > i lamęty będą po wprowadzeniu opłat w mBanku ;-))

    Przeciez mowilem, ze wtedy sie wynosze z pbb na jakis czas ;)
    A zauwazcie, ze jeszcze wiekszosc klientow Lukas nic o planowanych
    "podwyzkach" nie wie.
    glownie ci, ktorzy zalozyli konto i o nim zapomnieli... :d

  • 77. Data: 2003-12-10 15:35:45
    Od: "Witek" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> napisał:
    > A taka polityke zaczyna wpriowadzac coraz wiecej bankow. Ot chociazby w BPH
    > PBK - zaplac 4 razy karta - to nie zaplacisz za jej wydanie itp.
    > Korzystasz- nie placisz.
    > Po prostu - bank nagradza aktywnych klientow, wychodzac ze slusznego
    > zalozenia, ze predzej to konto skasujesz jesli z niego nie korzystasz, niz
    > bedzie ci sie chcialo robic oscylator...

    Dokładnie !!! IMHO całkiem słusznie. Klienci aktywni powinni być nagradzani np.
    mniejszymi opłatami. Wydaje mi się, że to dopiero początek - na razie tylko parę
    banków stosuje takie zachęty. Niebawem będą musiały pojawić się analogiczne
    zachęty dla użytkowników KK.
    Lukas ma już całkiem sporo klientów, więc przyszedł czas na kasowanie ;) Jestem
    przekonany że za jakiś czas podobne "opłaty" pojawią się w mBanku. Te opłaty
    pewnie będą minimalne (jak w lukasie), ale pomnożone przez ilość klientów da
    całkiem spore kwoty ;) Bank musi na czymś zarabiać, a jednocześnie musi
    utrzymywać pewnien poziom obsługi klientów; musi być konkurencyjny. To wszystko
    przecież kosztuje...

  • 78. Data: 2003-12-10 15:38:32
    Od: Ubogacona Anulacja <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Harry Zimm napisał:

    > Już pisałem ile bym nie trzymał to i tak bank zarabia na moich pieniądzach
    > więc nie będę płacił jeszcze za to. Wybacz, ale jeśli bank ma oprocentowanie
    > 1% i jeszcze chce za to pieniądze....to jest trochę coś nie tak. Ja nie
    > twierdze, że nikt nie ma zarabiać na mojej kasie, ale jak juz zarabia to
    > niech da konto za darmo. W zamian za to, że oddaje mu swoje pieniądze on
    > daje darmową kartę, przelewy itd...Teraz rozumiesz? Jeśli żaden bank nie
    > będzie oferował dobrych warunków to faktycznie będę tzrymal kase w sejfie i
    > tyle. HZ

    OK. Pytanie pomocnicze - ile bank zarabia na trymaniu Twojej kasy?
    I drugie - ile bank wydaje kasy na realizacje Twoich zachcianek?

    Sproboj sie do tego przymierzyc.

    Bartol

  • 79. Data: 2003-12-10 15:41:15
    Od: Ubogacona Anulacja <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Wojciech Nawara napisał:

    > A tak torszkę obok temat. Byłem dziś w Tesco i spojrzałem na kartkę która
    > leżała koło pani kasjerki. A tam w nagłówku wielki napis "ANULACJE".

    O moj ty smutku. To zupelnie tak jak z ubogacaniem. Najpierw wprowadzil
    to odkrywcze slowo do swojego jezyka niejaki Goclowski (arcybiskup
    gdanski). Smiech na sali. Ale kiedys przypadkiem uslyszalem jak tego
    slowa uzyl Papcio! Katastrofa. :-(((((

    Bartol

  • 80. Data: 2003-12-10 15:42:00
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Ubogacona Anulacja <bartolpartol@gazeta.> wrote:
> [...]
    > to odkrywcze slowo do swojego jezyka niejaki Goclowski (arcybiskup
    > gdanski). Smiech na sali. Ale kiedys przypadkiem uslyszalem jak tego

    eee - wydaje mi sie, ze mojej swietej pamieci Babcia tez tak mowila.
    No ale, nie miala jakiegos wyksztalcenia...