  • 31. Data: 2005-09-22 09:21:24
    Temat: Re: Nowa użyteczność dla kart kredytowych
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    Użytkownik "yayco" <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> napisał w wiadomości
    news:dgtdk5$dfo$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > 2005-09-21 23:57- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    > Krzysztof Lerski, gdy pisał(a):

    > OK, tak właśnie mają gdzie niegdzie karty (ale niekoniecznie kredytowe) BZ

    tak maja karty BZ w terminalach BZ pod warunkiem ze NIE SA to karty
    kredytowe...
    Wiem bo mam taka karte i nawet wlasciciele POSa sie dziwili ze terminal nie
    proponuje cashback.
    W wielu krajach cashback z KK jest popularny ale nam do tego chyba jeszcze
    daleko.

    D.

  • 32. Data: 2005-09-22 09:23:03
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Dave wrote:

    > W wielu krajach cashback z KK jest popularny ale nam do tego chyba
    > jeszcze daleko.

    W których to krajach jest popularny cashback z *KK* ?

    przyszłość/ Woody Allen

  • 33. Data: 2005-09-22 09:27:44
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    > W których to krajach jest popularny cashback z *KK* ?

    np. USA

    D.

  • 34. Data: 2005-09-22 09:30:48
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Dave wrote:
    > Użytkownik "Glenn" <g...@b...pl> napisał w wiadomości

    > np. USA

    Podaj przykład *KK* z USA gdzie w ofercie jest cashback.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 35. Data: 2005-09-22 09:40:09
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Glenn wrote:[...]

    > Podaj przykład *KK* z USA gdzie w ofercie jest cashback.
    Ale to nie tak. Cashback jest ofertą sprzedawcy (czy raczej jego CA).
    W szcególności mój brat wielokrotnie, korzystając z KK BZWBK w Anglii i
    Szwecji wypłacał gotówkę z supermarketów. Na wyciągu było to traktowane
    jak zakupy.
    KJ

    --
    Rowery treningowe, siłownie, sprzęt sportowy
    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 36. Data: 2005-09-22 10:21:44
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Kamil Jońca wrote:

    > Ale to nie tak. Cashback jest ofertą sprzedawcy (czy raczej jego CA).

    Ok. Tyle, że zarezerwowane jest to zazwyczaj dla debetówek.

    > W szcególności mój brat wielokrotnie, korzystając z KK BZWBK w Anglii
    > i Szwecji wypłacał gotówkę z supermarketów. Na wyciągu było to
    > traktowane jak zakupy.

    Bo prawdopodobnie karta nie została "rozpoznana" jako kredytowa. Nie
    widziałam oferty umożliwiającej zrobienie cashback z kredytówki i wątpię,
    żeby brytyjską lub szedzką kredytówką dało się to powtórzyć - jeżeli tak to
    też proszę o przykład. A co do USA, to czekam na przykłady podane przez
    Dave'a :-)

    przyszłość/ Woody Allen

  • 37. Data: 2005-09-22 10:31:07
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Glenn wrote:
    [..]

    > Bo prawdopodobnie karta nie została "rozpoznana" jako kredytowa. Nie
    > widziałam oferty umożliwiającej zrobienie cashback z kredytówki i wątpię,
    > żeby brytyjską lub szedzką kredytówką dało się to powtórzyć - jeżeli tak to
    Bo ja wiem? Biorąc pod uwagę kryteria debetowa/kredytowa stosowane przez
    tanie linie ("wszzystko co nie jest na liście to kredytowa") nie byłbym
    wcale taki pewien.
    KJ

  • 38. Data: 2005-09-22 10:36:36
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Kamil Jońca wrote:

    > Bo ja wiem? Biorąc pod uwagę kryteria debetowa/kredytowa stosowane
    > przez tanie linie ("wszzystko co nie jest na liście to kredytowa")
    > nie byłbym wcale taki pewien.

    Toż i ja nie jestem pewna :-) Za to jestem prawie pewna, że z lokalną
    kredytówką cashback by nie przeszedł czy to USA czy inna Szwecja ;-) Jeżeli
    tak nie jest (a Dave twierdzi, że w USA cashback z kredytówek jest) to
    proszę o przykłady - chętnie się dokształcę.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 39. Data: 2005-09-22 11:30:58
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    > Ok. Tyle, że zarezerwowane jest to zazwyczaj dla debetówek.

    a skad system CA ma wiedziec czy dana karta jest debetowa czy kredytowa ?

> [...]
    > żeby brytyjską lub szedzką kredytówką dało się to powtórzyć - jeżeli tak
    > też proszę o przykład. A co do USA, to czekam na przykłady podane przez

    w USA jest duzo wiecej roznych bankow i CA niz u nas i po prostu jesli jest
    mozliwosc cashback to sie to robi bez wzgledu na karte. Bank w ogole nie
    musi wiedziec ze zaszla operacja cashback bo bank "widzi" jedynie transakcje
    bezgotowkowa. Wiem ze na polskie KK mozna zrobic tam cashback wiem tez ze
    cashback mozna zrobic na kredytowki amerykanskie - i nie jest to oferta
    banku (wiec nie podam ktora karta i z jakiego banku), jest to raczej oferta
    sprzedawcow i CA. Bank do tego ma tyle ze autoryzuje transakcje bezgotowkowa
    do wysokosci limitu. Zarabia na tym i klient i sprzedawca, ktory zamiast
    odprowadzac gotowke do banku i placic za to gotowke daje klientowi a sobie
    przeksiegowuje ta kwote na konto. Dziwie sie ze nasze markety tego nie robia
    i wola wozic gotowke do banku i dbac o jej bezpieczenstwo.

    D.

  • 40. Data: 2005-09-22 11:32:54
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Dave wrote:

> [...]
    > sobie przeksiegowuje ta kwote na konto. Dziwie sie ze nasze markety
    > tego nie robia i wola wozic gotowke do banku i dbac o jej

    Jednym słowem nie jesteś w stanie podać nawet 1 przykładu na poparcie swojej
    tezy.

    przyszłość/ Woody Allen