  • 21. Data: 2002-10-15 08:38:47
    Temat: Re: Nowosci multi - KK ;)
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Oct 15, 2002 at 10:30:23AM +0200, Dave wrote:

    > lepszy. Ale bylby jeszcze lepszy gdyby byl to MC czy nawet Maestro dopiety
    > do rachunku w Euro. Na razie zaden bank w Polsce na taki prosty pomysl nie
    > wpadl...

    Wpadl, citi. Co prawda dotyczy to tylko wyplat, ale jest.

    Faktem jest rowniez ze co jakis czas dobrze poinformowany
    citiphonowiec wie lepiej.

    Ale o czym my tu gadamy, przeciez najlepiej gotowka!

    --

    --w

  • 22. Data: 2002-10-15 08:46:53
    Od: "Dave" <u...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci

    > Wpadl, citi. Co prawda dotyczy to tylko wyplat, ale jest.

    nie chodzi mi o Maestro citka, ktorym nie moge rozliczyc bezgotowko
    transakcji jezdzac po Europie.

    > Faktem jest rowniez ze co jakis czas dobrze poinformowany
    > citiphonowiec wie lepiej.
    >
    > Ale o czym my tu gadamy, przeciez najlepiej gotowka!

    no coz - jezdzac po Europie na pewno taniej wyjdzie kupic walute w kantorze.
    Kiedys Lidka podawal tu swoje testy roznymi kartami i zawsze kantor
    wygrywal.

    D.

  • 23. Data: 2002-10-15 08:53:11
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Oct 15, 2002 at 10:46:53AM +0200, Dave wrote:

    > no coz - jezdzac po Europie na pewno taniej wyjdzie kupic walute w kantorze.
    > Kiedys Lidka podawal tu swoje testy roznymi kartami i zawsze kantor
    > wygrywal.

    Ale przeciez to napisalem! Tylko gotowka, zadne tam portfele z
    kartami, tylko pas na kase obwiazany wokol ciala i w droge.

    Jak beda problemy to mozna na stadion pojsc, "przedstawiciele
    zagranicznych koncernow tytoniowo-alkoholowych" maja dobre
    doswiadczenie w obwiazywaniu sie roznymi takimi eksperymentami.

    --

    --w

  • 24. Data: 2002-10-15 09:01:52
    Od: "Dave" <u...@p...onet.pl>

    > Ale przeciez to napisalem! Tylko gotowka, zadne tam portfele z
    > kartami, tylko pas na kase obwiazany wokol ciala i w droge.

    nikt cie nie zmusza do placenia tanio i wozenia gotowki. Ze wzgledu na
    bezpieczenstwo czy wygode mozesz placic karta. Ale to kosztuje - trzeba miec
    swiadomosc ze daje sie zarobic w ten sposob bankom i posrednikom.

    D.

  • 25. Data: 2002-10-15 17:27:34
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Dave" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    miec
    > swiadomosc ze daje sie zarobic w ten sposob bankom i posrednikom.

    Wiesz, musze powiedzec ze mam inne doswiadczenia w tym temacie, zawsze
    platnosci karta wychodzily mi taniej niz kupno gotowki w kantorze.

    Dane z sierpnia - wtedy tez puscilem posty na grupe

    ----
    wiec wyciagniecie gotwoki z bankomatu CitiMaestro nawet z prowizja (119,48)
    wychodzi 0,5974 za kune co daje oszczednosc ~19 PLN w porownaniu do
    kantorowego kursu (138 PLN za 200 kun)
    ----

    Zakupy czechy (9.08)

    5.634,50 CZK ->759,76 (0,1348) przy kursie kanotorowym (0,1390) -> 783,19
    2.920,50 CZK -> 393,79 przy kursie kantorowym -> 405,95
    259,60 CZK -> 34,98 przy kursie kantorowym -> 36,09

    Ale jesli ktos lubi portfel wypchany gotowka i przeplacac w kantorze to
    wolna wola.

    --
    JaKi

  • 26. Data: 2002-10-16 07:02:25
    Od: "Dave" <u...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaKi" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > 259,60 CZK -> 34,98 przy kursie kantorowym -> 36,09
    >
    > Ale jesli ktos lubi portfel wypchany gotowka i przeplacac w kantorze to

    przypadki korzystniejszych przeliczen dla kart dotycza wylacznie malo
    plynnych walut, ktorych sa malo popularne w kantorach. W przypadku walut
    plynnych jak Euro i USD czy nawet waluty skandynawskie nigdy nie osiagnie
    sie lepszego kursu niz w kantorze uzywajac kart.

    D.

  • 27. Data: 2002-10-16 17:05:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Dave" <u...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > plynnych jak Euro i USD czy nawet waluty skandynawskie nigdy nie osiagnie
    > sie lepszego kursu niz w kantorze uzywajac kart.

    Bzdura. Euro prawie nie uzywam, ale np. Millennium przelicza mi dolary
    zwykle po lepszym kursie niz kantorowy. Fakt, porownuje do warszawskich
    kantorow, nie sa specjalnie tanie.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 28. Data: 2002-10-16 18:53:31
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    > przypadki korzystniejszych przeliczen dla kart dotycza wylacznie malo
    > plynnych walut, ktorych sa malo popularne w kantorach.

    Korona czeska malo plynna? Dobre ;-)

    W przypadku walut
    > plynnych jak Euro i USD czy nawet waluty skandynawskie nigdy nie osiagnie
    > sie lepszego kursu niz w kantorze uzywajac kart.

    A i w tym przypadku sie nie zgodze z Toba, kilka latek temu mialem tez
    lepsze przeliczniki z Drahmy i DM.

    ----
    Poprzedni post

    >Ale to kosztuje - trzeba miec
    swiadomosc ze daje sie zarobic w ten sposob bankom i posrednikom.

    Z Twojej wypowiedzi nie wynika ze chodzilo Ci o plynne waluty, wiec
    proponuje precyzyjnie odpowiadac.

    --
    JaKi

  • 29. Data: 2002-10-17 07:07:51
    Od: "Dave" <u...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisal w wiadomosci

    > Bzdura. Euro prawie nie uzywam, ale np. Millennium przelicza mi dolary
    > zwykle po lepszym kursie niz kantorowy. Fakt, porownuje do warszawskich
    > kantorow, nie sa specjalnie tanie.

    Podaj choc jeden przypadek kiedy rozliczenie bylo korzystniejsze (z data
    transakcji i kursem)

    D.

  • 30. Data: 2002-10-17 07:09:13
    Od: "Dave" <u...@p...onet.pl>

    > W przypadku walut
    > >

    > A i w tym przypadku sie nie zgodze z Toba, kilka latek temu mialem tez
    > lepsze przeliczniki z Drahmy i DM.

    z testow Lidki kilkunastoma kartami nie udalo sie jej nigdy osiagnac
    lepszego kursu w przypadku DM. Podaj swoj przypadek - date, karte i kurs.

    D.