  • 11. Data: 2011-02-01 11:32:54
    Temat: Re: Nowy program gospodarczy PIS
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tak robi taniej
    >
    > Mamy 2 rozwiązania
    >
    > 1) pieniądzę leżą w miejscu
    >
    > 2) pieniądze idą do ofe, to odcinają prowizję po czym kupuja obligacje
    > (mówimy tu o tych 60% kasy) i pieniądze wracają na miejsce.
    >
    > Nawet Ty mnie nie przekonasz, że rozwiązanie 2) jest tańsze

    Ja nie mam zamiaru Cie do niczego przekonywać. Dla mnie nie ma znaczenia czy
    samochód jest czarny czy biały jak nie jeździ. Wałek? Czyli oszustwo, tak?
    Kto kogo oszukuje? OFE swoich klientów? Kto jest klientem OFE? Kto wymyślił
    to, że OFE mają inwestować bezpiecznie w dług państwa? Kto negocjował ceny
    usługi? W wała to Cię zrobił Twój poseł. Nie ważne czy na niego głosowałeś
    czy nie.

  • 12. Data: 2011-02-01 11:42:15
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    Logika niesamowita. Nie ma 189 mld rocznie bo ludzie je wpłacają w
    składkach. Niech sobie zostawia te składki w kieszeni i niech państwo nie
    zajmuje się tym tematem więcej. To jest proste.

    Tak, to jest rzeczywiście bardzo proste.
    Dodam, że jest to poziom wywodów a'la Krzysztof Kononowicz :-)
    A teraz zapytam całkiem serio: czy po raz kolejny zamierzasz rżnąć głupa i
    udawać, że nie wiesz iż w Polsce żyje 9,3 miliona emerytów i wszyscy oni
    nabyli prawa do emerytury pracując kilkadziesiąt lat (niektóre grupy zawodowe
    krócej) ?
    Oraz że tylko aktualnie pracujący mogą z bieżących składek sfinansować ich
    emerytury.

    Nie rozumiesz takiej prostej zależności i w najlepsze snujesz jakieś nierealne
    mrzonki i bujasz w obłokach ???

    Czy dalej chcesz udawać, że nie wiesz i nie rozumiesz, że przed 1989r. składki
    emerytalne nigdzie nie były inwestowane i nie jest to wina naszych dziadków i
    ojców tylko systemu komunistycznego ?
    Nie wiesz i nie rozumiesz takich prostych faktów a chcesz się bawić w
    "wielkiego reformatora" ???

  • 13. Data: 2011-02-01 11:43:57
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > czy
    > samochód jest czarny czy biały jak nie jeździ. Wałek? Czyli oszustwo, tak?

    OFE nikogo nie oszukuje.
    Nic takiego nie napisałem.
    Jak zdrowa firma maksymalizuje zyski na podstawie ustanowionego miejscowo
    prawa i dla mnie to nic dziwnego.
    Wręcz przeciwnie, jak najlepsze świadectwo biznesowe.

    Piszę to dla jasności.

> [...]
    > usługi? W wała to Cię zrobił Twój poseł. Nie ważne czy na niego głosowałeś

    No to juz chyba wiesz o kim myślę, że odwalił wałek.

  • 14. Data: 2011-02-01 11:47:40
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik " XXL"
> [...]
    > krócej) ?
    > Oraz że tylko aktualnie pracujący mogą z bieżących składek sfinansować ich

    Świadczy to ni mniej ni więcej wyłącznie o totalnej chorobie systemu.
    To zły system, skoro prowadzi w prostej drodze do zapaści.

  • 15. Data: 2011-02-01 12:00:06
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    Tak, ale mówimy o systemie gospodarczym realnego socjalizmu.
    Tamten system był zły, doprowadził do praktycznego bankructwa Polski w 1989r.
    i... pustej kasy ZUS.
    Państwo polskie po 1989r. musiało kontynuować wypłaty emerytur swoim
    obywatelom mimo pustej kasy ZUS.
    Z czego miały pochodzić te pieniądze jak nie ze składek pracujących osób ???

    p.s. Społeczeństwa nie da się zresetować jak komputera !!!
    Totus naczytał się zbyt dużo baśni i legend ale funkcjonowanie państwa i
    realne życie społeczne to nie mrzonki i legendy wypisywane na forach dyskusyjnych.

  • 16. Data: 2011-02-01 13:05:11
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik " XXL" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Tak, ale mówimy o systemie gospodarczym realnego socjalizmu.
    > Tamten system był zły, doprowadził do praktycznego bankructwa Polski w
    > 1989r.
    > i... pustej kasy ZUS.

    Nie, mówimy o systemie który jest także w wielu państwach mających niewiele
    wspólnego z realnym socjalizmem, chyba że za takie coś uwać socjal na
    zachodzie.

  • 17. Data: 2011-02-01 13:10:12
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > obywatelom mimo pustej kasy ZUS.
    > Z czego miały pochodzić te pieniądze jak nie ze składek pracujących osób

    pogugluj sobie o bsmarckowskim systemie emerytalnym bo widzę że błądzisz w
    temacie

  • 18. Data: 2011-02-01 13:14:34
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > Totus naczytał się zbyt dużo baśni i legend ale funkcjonowanie państwa i
    > realne życie społeczne to nie mrzonki i legendy wypisywane na forach

    Da się.

    "Wprost", 18 grudnia 2005:

    ================================

    "..Pierwsza nadchodzący krach systemu emerytalnego przewidziała Nowa
    Zelandia, gdzie pod koniec lat 80. emeryturę zastąpiono zasiłkiem wypłacanym
    z budżetu obywatelom, którzy ukończyli 68 lat. Państwo zrezygnowało z
    opodatkowania pracy obowiązkowym ubezpieczeniem emerytalnym, zostawiając
    troskę o własną przyszłość obywatelom. Krach czeka też polski system
    emerytalny. W najbliższym pięcioleciu podatnicy dopłacą 150 mld zł do
    wypłacanych przez ZUS świadczeń. Wraz z upływem lat nie będzie miał kto
    dopłacać. Oszczędzanie w drugim filarze równolegle z płaceniem składek ZUS
    nie uchroni nas przed skutkami nadchodzącej katastrofy demograficznej..."

    "...Zasada solidarności pokoleń (obecnie pracujący płacą na tych, którzy
    pracowali wcześniej) na naszych oczach przestaje funkcjonować. Ludzie żyją
    na emeryturze 20-30 lat i kolejnym rządom zaczyna brakować pieniędzy na
    wypłacanie świadczeń...."

    "...Wydłużenie obowiązku pracy przy utrzymaniu obecnego systemu ubezpieczeń
    emerytalnych odwleka tylko katastrofę w czasie
    ..."

  • 19. Data: 2011-02-01 14:02:51
    Od: a...@v...pl

> [...]

    > Totus naczytał się zbyt dużo baśni i legend ale funkcjonowanie państwa i

    > realne życie społeczne to nie mrzonki i legendy wypisywane na forach

    Panowie, a jaka jest sytuacja w Czechach, Słowacji i innych krajach demoludu???
    Jaki wpływ na obecną sytuację miało utrzymywanie wielomilionowego bezrobocia
    przez 20lat??? O zapaść demograficzną nie będę pytał. Dyskusja bardzo uczona,
    ale przydałoby się więcej faktów, a nie gdybania i demagogii. Za tą sytuację
    najbardziej odpowiedzialna jest obłędna polityka ostatnich 30lat. Teraz
    popatrzcie kto rządzi tym krajem. Wniosek jest oczywisty. Za kryzys jest
    odpowiedzialna amnezja społeczeństwa i tych, którzy o taką amnezję dbają.

  • 20. Data: 2011-02-01 14:09:36
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik <a...@v...pl>

> [...]
    > odpowiedzialna amnezja społeczeństwa i tych, którzy o taką amnezję dbają.

    O tym piszesz?

    (Wprost, 2005)

    Na skraju wypłacalności są także systemy emerytalne Włoch i Belgii, gdzie
    prawo do emerytury przysługuje w wieku odpowiednio 60 lat i 58 lat. Tam
    jednak lewicowe partie i związki zawodowe nie dopuściły nawet do dyskusji o
    podwyższeniu wieku emerytalnego.