    From: "Pablo" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Nowy regulamin KK citi a polskie prawo
    Date: Mon, 25 Apr 2005 09:21:50 +0200

    Witam Wszystkich,
    Właśnie dostałem nową umowę o korzystanie z kartu kredytowej citibanku. Mam
    wątpliowści co do regulacji odpowiedzialności w umowie w przypadku utraty
    karty. Jest to ograniczone czasowo do 72h lub 48h wstecz do momentu
    zastrzeżenia. Przykładowo tracę kartę ze zdjęciem w chwili X. Złodziej robi
    transakcje np. w chwili x+12 i x+20 na 2000 zł. Jeśli zastrzegam w chwili
    x+100, to bank przejmuje odpowiedzialność za transkacje x+100-72, czyli od
    chwili x+28. Według regulaminu ukradzione 2000 zł obciąża klienta.

    Jak taki zapis w regulaminie banku ma się do ustawowej odpowiedzialności do
    150 EUR?

    Drugą kwestią jest odpowiedzialność za fraudy internetowe. Jest to
    przerzucone całkowicie na klienta.

    Czemu bank ma za nic obowiązujące regulacje prawne? Czy podpisując umowę z
    citibankiem w takiej formie zrzekam się ustawowej ochrony? Czy jeśli nawet
    podpiszę umowę, to zapisy o odpowiedzialności są nieobowiązujące jak
    niezgodne z wyższym aktem prawnym? Jak to jest?

    Pozdrawiam,
    Pablo