  • 121. Data: 2011-01-09 15:01:06
    Temat: Re: O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    wiadomości news:c1.01.3P2vjY$JQS@mike.oldfield.org.pl...

    > Ja sam kupiłem poniżej 1000zł za metr. Tyle, że w stanie gotowym do
    > zamieszkania, łącznie z pościelą, naczyniami i przyprawami w kuchni ;)

    Na końcu świata, ale jak ktoś ma pracę że tak się wyrażę zdalną, to czemu
    nie. :)
    Dużo zieleni, jeziora, MRU. Super okolica o ile na miejscu nie trzeba sobie
    pracy szukać.

  • 122. Data: 2011-01-09 17:50:50
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 9 Jan 2011 10:47:16 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Ja tam nie narzekam - wynajem mieszkania w Kęszycy spokojnie pokrywa ratę
    > 10-letniego kredytu oraz inne opłaty.
    > Czyli inwestycja zwraca sie po 10 latach i od tego momentu masz czysty
    > zysk.

    Pogratulować :)

    Tylko to w Kęszycy kupiłeś dla siebie czy pod wynajem? Bo nie znam
    szczegółów.

    > Ubezpieczenie ca. 120zł / rok.

    Co dokładnie obejmuje?

    A... jeszcze najem może się skończyć nieusuwalnym lokatorem. Ale to na
    szczęście można już obejść.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 123. Data: 2011-01-09 17:57:00
    Od: " Święty Mikołaj" <m...@W...gazeta.pl>

    > Poza tym, 30 letni byk ktory mieszka z rodzicami i nadal ciula na
    > mieszkanie, nie kojarzy mi sie™ z zapobiegliwoscia, tylko z
    > nieudacznictwem i starokawalerstwem.

    A wystarczy, że rodzice kupią mu kawalerkę 30m i ten sam osobnik będzie ci
    się kojarzył z człowiekiem sukcesu i samcem alfa. Ech mentalnosc
    kredyciarzy...

  • 124. Data: 2011-01-09 18:05:07
    Od: " Święty Mikołaj" <m...@W...gazeta.pl>

    > dokladnie tak jak piszesz, od rodzicow trzeba sie™ wyprowadzic‡ i
    > koniecznie sie™ usamodzielnic‡, zeby nie byc‡ zyciowym sierota…...

    na forum pisza ludzie sukcesu, to jasne, natomiast czesto bywa, ze kredycik
    samodzielnemu dziecku splacaja rodzice. Zeby nie było zyciowym sierota...

  • 125. Data: 2011-01-09 18:13:30
    Od: " Święty Mikołaj" <m...@W...gazeta.pl>

    > placenie za wynajete mieszkanie jezeli mozna kupic‡ wlasne to chyba
    > najgorsze rozwiazanie, rozumiem tych ktorzy
    > nie maja… wyboru, a nie tych, ktorzy to swiadomie robia

    szczegolnie jak ceny ida nominalnie w dol, mimo ze nawet panstwo pompuje
    spore pieniądze, zeby nie szly w dol

    Rozmawiamy oczywiście o konkretnej polskiej sytuacji, ale ciekawe jest, że
    w innych krajach mieszkania kupuja ludzie, ktorzy absolutnie nie mają juz co
    robic z pieniędzmi, po prostu zamożni.

  • 126. Data: 2011-01-09 18:55:19
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 9 Jan 2011 03:16:20 -0800 (PST), Adam Szendzielorz napisał(a):

    > Jezeli przyjac zalozenie (oczywiscie bledne ale to tylko przyklad), ze
    > inflacja (i WIBOR) bedzie na tym samym poziomie przez kolejne 30 lat
    > (np. 4%)

    Na to bym za bardzo nie liczył, teraz jest rekordowo niski. Biorący
    kredyty w CHF pewnie też liczyli, że frank do końca świata będzie po 2.50.

    http://www.money.pl/pieniadze/depozyty/zlotowearch/
    Średnia na oko jest w okolicach 5.5%.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 127. Data: 2011-01-09 19:03:45
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 09 Jan 2011 13:06:13 +0100, robercik-us napisał(a):

    > roboty, bo co chwila bierze wolne, a tu przychodzi Pan 'Landlord' i
    > mówi, że za dwa tygodnie trzeba mu opróżnić mieszkanie, bo przyjeżdża
    > gość z Australii i płąci pięć tysięcy za miesiąc...

    To pokazujesz mu figę i wyciągasz umowę. Art. 673 KC.
    Chyba, że sam się zgodziłeś na taki termin wypowiedzenia.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 128. Data: 2011-01-09 19:06:22
    Temat: Re: O tym jakimi baranami sa niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujacy mieszkanie za 200 000 zl
    Od: " Święty Mikołaj" <m...@W...gazeta.pl>

    > Bez kredytu niejednokrotnie nie daloby sie™ po prostu odbic‡...
    > Kwestia tylko, by ten kredyt - jesli juz jest - byl‚

    /ciach/
    ..wydany na INWESTYCJE˜, a nie na konsumpcje™ :-).

    Trzeba uzupelnic, ze chodzi o pewien szczegolny przypadek inwestycji,
    mianowicie taki, gdzie stopa zwrotu dorownuje kosztowi kredytu lub go
    przewyzsza. Jesli wezmiemy inny przypadek inwestycji, kiedy po jej
    zakonczeniu zostaja dlugi u znajomych i rodziny oraz caly kredyt z odsetkami
    do splaty, to ciekaw jestem, ktory model biznesowy z tych dwoch jest u nas
    bardziej popularny...

  • 129. Data: 2011-01-09 19:16:09
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam

    W dniu 2011-01-08 19:31, Adam Szendzielorz pisze:

    > Owszem, dzis niekoniecznie musi to miec zastosowanie bo takie
    > mieszkanie moze wrecz potaniec. Ale ziemia, czy dom - IMHO beda drozec
    > (razem z naszymi zarobkami) w nieskonczonosc :) Da sie jeszcze kupic
    > okazyjnie dzialki, dlatego jestem za tym ze lepiej szukac, szukac
    > szukac i kupowac, niz czekac 10 lat, bo za 10 lat juz okazji nie
    > bedzie :-) Wszystkie dziadki powymieraja i zostana sami wredni
    > kapitalisci ktorzy pokupowali te dzialki z mysla o duzym zysku i tanio
    > ich nie puszcza ;))

    Wprowadza podatek katastralny to sie znowu okazje pojawia...

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 130. Data: 2011-01-09 19:18:23
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    > To pokazujesz mu figę i wyciągasz umowę. Art. 673 KC.
    > Chyba, że sam się zgodziłeś na taki termin wypowiedzenia.

    Nawet jeżeli miałoby to być trzy miesiące, to nikt przy zdrowych
    zmysłach nie czuje się komfortowo przerzucając dwa-trzy razy do roku
    rodzinę z mieszkania do mieszkania... :-)

    Każdy, kto ma rodzinę chyba czuje temat.