  • 1. Data: 2009-11-01 20:04:50
    Temat: OT: Fundusze indeksowe
    Od: "Ireneusz Wik" <i...@g...pl>

    Witam

    Przepraszam za off topic.

    Kto wie jakie fundusze inwestycyjne w Polsce są indeksowe (deklarują
    odzwierciedlenie w portfelu indeksu).

    z góry dzięki za odpowiedzi na temat
    pozdr
    IWSP

  • 2. Data: 2009-11-01 20:09:32
    Temat: Re: OT: Fundusze indeksowe
    Od: " kc" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ireneusz Wik <i...@g...pl> napisał(a):

    > Przepraszam za off topic.

    Nie ma za co. Napisz coś na temat i będzie dobrze.

    kc

  • 3. Data: 2009-11-01 20:37:39
    Od: "Ireneusz Wik" <i...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Nie ma za co. Napisz coś na temat i będzie dobrze.
    >
    > kc

    q2 i staraj się być tu grzecznym,
    trudno - no to z innej beczki

    większość ludzi ma kłopot z czytaniem ze zrozumieniem,
    jak widać problem ten nie ominął Ciebie,
    napisałem proszę o odp. na temat.

    IWSP

  • 4. Data: 2009-11-01 20:42:37
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    > większość ludzi ma kłopot z czytaniem ze zrozumieniem,
    > jak widać problem ten nie ominął Ciebie,
    > napisałem proszę o odp. na temat.

    Jeśli chcesz w to inwestować, to lepiej kupuj i roluj FW20 albo MiniWIG20.
    Dombrek

  • 5. Data: 2009-11-01 20:44:47
    Od: " kc" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ireneusz Wik <i...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    > trudno - no to z innej beczki
    >
    > większość ludzi ma kłopot z czytaniem ze zrozumieniem,
    > jak widać problem ten nie ominął Ciebie,

    Ma trudności z czytaniem, fakt. Napisałeś OT, a ja czytam tylko OT :)

    kc

  • 6. Data: 2009-11-01 20:48:26
    Od: <t...@g...com>

    albo stwórz portfel odzwierciedlający ruch wybranego przez ciebie indexu
    (jeszcze zarobisz na dywidendach - zawsze min 2% wiecej w skali roku w
    przypadku wig20). nie płacisz za zarządzanie 4% (zdzierstwo) jak w polskich
    TFI.

    pzdr

  • 7. Data: 2009-11-01 21:31:05
    Od: "Ireneusz Wik" <i...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Jeśli chcesz w to inwestować, to lepiej kupuj i roluj FW20 albo MiniWIG20.
    > Dombrek

    dzięki za odpowiedź,
    szukam lokaty dla bezpieczniejszej części portfela (tej której nie inwestuję w
    opcje czy FW20),
    niestety mam mało wiadomości o MW20 - wiem że jest to instrument pochodnych,
    ale nie znam jego charakterystyki - masz jakiegoś linka gdzie mógłbym pogłębić
    swoją wiedzę?

    IWSP

  • 8. Data: 2009-11-01 21:32:20
    Od: "Ireneusz Wik" <i...@g...SKASUJ-TO.pl>

    <t...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > przypadku wig20). nie płacisz za zarządzanie 4% (zdzierstwo) jak w polskich

    dzięki za propozycję,
    mam za mało za kasy na budowę takiego portfela...

    pozdrawiam
    IrWSP

  • 9. Data: 2009-11-01 21:38:19
    Od: <t...@g...com>

    wejdź na stronę GPW - tam masz wszystkie informacje/specyfikacje :)
    (najciemniej pod latarnią :))

  • 10. Data: 2009-11-01 21:52:52
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > pochodnych,
    > ale nie znam jego charakterystyki - masz jakiegoś linka gdzie mógłbym

    http://www.gpw.pl/gpw.asp?cel=inwestorzy&k=12&i=/pap
    ierywartosciowe/pochodne/kontrakty/kontrakty_mWIG40&
    sky=1

    http://www.gpw.pl/gpw.asp?cel=inwestorzy&k=12&i=/pap
    ierywartosciowe/pochodne/kontrakty/kontrakty_termino
    we&sky=1

    Kwotowanie zamknęło się po 229 punktów. To się kupuje za 100% gotówki (czyli
    w tym przypadku za 2290zł) i właśnie dokładnie odzwierciedla indeks WIG20.
    Na długi termin rewelka. No i faktycznie nie płacisz bandyckich kosztów
    zarządzania, które w przypadku odzwierciedlania indeksu nie powinny w ogóle
    istnieć, bo wszystko sprowadza się do sprawnego, ale bezmyślnego klikania
    myszką.
    Dombrek