  • 1. Data: 2009-10-31 07:58:55
    Temat: Obronność ....
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    Spoza fikołków i bijatyk

    "[...] Na koniec lipca br. Wojsko Polskie liczyło 93 tys. żołnierzy, w tym
    112 generałów, 22 tys. oficerów, 42 tys. podoficerów, 16,5 tys. szeregowców
    zawodowych i 10 tys. żołnierzy nadterminowych. Na jednego oficera przypada
    jeden szeregowiec i dwóch podoficerów ... [...]"

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 2. Data: 2009-10-31 08:23:10
    Temat: Re: Obronność [Na jednego oficera przypada jeden szeregowiec i dwóch podoficerów]
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    "Endriu" <n...@i...pl> pisze:
> [...]
    > tys. szeregowców zawodowych i 10 tys. żołnierzy nadterminowych. Na
    > jednego oficera przypada jeden szeregowiec i dwóch podoficerów

    Czyż to nie sukces "ocalonych z redukcji"? :-)
    No przecież ci szeregowcy takie matoły że każdy z nich bez dwóch
    podoficerów i jednego oficera nad sobą to zupełnie nic by zrobił! ;-)

    A temat jest "nieco gospodarczy" bo jesteśmy w okresie w którym
    "spore redukcje wydatków" choćby i na wojsko mogą być jeszcze konieczne.
    Szeregowiec chyba zarabia mniej niż podoficer i oficer?

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Cnoty nie można nikomu zabronić, jest ona dla wszystkich otwarta.

  • 3. Data: 2009-10-31 09:01:32
    Temat: Re: Obronność ....
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    > szeregowców zawodowych i 10 tys. żołnierzy nadterminowych. Na jednego
    > oficera przypada jeden szeregowiec i dwóch podoficerów ... [...]"

    W 1939 roku tez mieliśmy armię w postaci bandy pociotków-darmozjadów z
    którą w końcu ktoś zrobił porządek ......

    Strzałem w tył głowy .... w KATYNIU ..

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 4. Data: 2009-10-31 10:57:05
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Endriu wrote:

> [...]
    > szeregowców zawodowych i 10 tys. żołnierzy nadterminowych. Na jednego
    > oficera przypada jeden szeregowiec i dwóch podoficerów ... [...]"

    Z tego wnioskuje, że uważasz to za złą sytuację. Zgadzam się z Tobą. W
    lotnictwie pilotami są sami oficerowie i to błąd. Powinni być szeregowi lub
    nadterminowi. To głównie lotnictwo psuje statystyki. Dobrze by było je
    zlikwidować. Albo wrócić do tradycji. Niech nadterminowi latają na drzwiach
    od stodoły. Będzie widowiskowo i tanio. A jak śmiesznie. W marynarce też
    sami oficerowie. W takiej maszynowni. Kto to słyszał. Tych oficerów to
    produkują szkoły wyższe wojskowe. To jakaś głupota by w wojsku byli ludzie
    po studiach. Ideałem byłby jeden generał Michałkiewicz i reszta szeregowych
    zapatrzonych takich jak Endriu. Na pewno takich 100 tysięcy się znajdzie.

  • 5. Data: 2009-10-31 11:01:16
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Endriu" <n...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > szeregowców zawodowych i 10 tys. żołnierzy nadterminowych. Na jednego
    > oficera przypada jeden szeregowiec i dwóch podoficerów ... [...]"

    widze ze masz doktryne wojenna rodem spod Verdun...

    george

  • 6. Data: 2009-10-31 11:18:59
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    totus <t...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > po studiach. Ideałem byłby jeden generał Michałkiewicz i reszta szeregowych
    > zapatrzonych takich jak Endriu. Na pewno takich 100 tysięcy się

    A ruszysz ciężką dupę *własną* i rozbijesz statystyki "ogólno-wojskowe"
    na marynarkę, lotnictwo, ...?
    Ilu mechaników, wartowników, itp/itd przypada w lotnictwie na jednego
    pilota F-16 (konstrukcji z początku lat 70)?

    Ta statystyka *na pierwszy rzut oka* wygląda horrendalnie, takie
    "ślizganie się po temacie" jak zaprezentowałeś takiego wrażenia ni
    wuja nie zmienia bo pozostajesz na takim samym poziomie "demagogii"
    jak Michalkiewicz.

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Kto przebywa między czosnkiem a cebulą, musi cuchnąć.

  • 7. Data: 2009-10-31 11:23:16
    Temat: Re: Obronność [koszty "osobowe"]
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    "george" <g...@v...pl> pisze:
    > "Endriu" <n...@i...pl> wrote in message

    > widze ze masz doktryne wojenna rodem spod Verdun...
    >
    > george

    To może mnie oświecisz na ilu "pracowników produkcyjnych" powinien
    przypadać jedne kierownik i jeden dyrektor? ;-)

    Szeregowcom płaci się mniej. Gdyby WP miało być tak jak (międzywojenna)
    Reichswehra "armią oficerów" gotową do szybkiej rozbudowy to takie
    proporcje raziłyby mniej. Nie jest wiec "jednym zdaniem" wrażenia
    horrendalnej dysproporcji nie zatrzesz *z całą pewnością*.

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Kto ukrywa swoją samotność, nie znajdzie towarzyszy.

  • 8. Data: 2009-10-31 11:30:42
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Andrzej Adam Filip wrote:

> [...]
    > "ślizganie się po temacie" jak zaprezentowałeś takiego wrażenia ni
    > wuja nie zmienia bo pozostajesz na takim samym poziomie "demagogii"

    Ty się nie ślizgaj tylko podaj ilu oficerów jest w korpusie medycznym,
    prawniczym. Ilu oficerów jest na stanowiskach technicznych. I na koniec
    podaj ilu jest na stanowiskach dowódczych. Potem szeregowych i podoficerów
    podziel przez tych na stanowiskach dowódczych i coś będzie wiadomo.
    Michałkiewicz i Endriu myślą sobie, że ich czytelnicy są głupsi od nich i to
    błąd. Jest odwrotnie.

  • 9. Data: 2009-10-31 11:46:25
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    totus <t...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > podziel przez tych na stanowiskach dowódczych i coś będzie wiadomo.
    > Michałkiewicz i Endriu myślą sobie, że ich czytelnicy są głupsi od nich i to

    No to może zrobimy to inaczej:
    Jak statystyka szeregowcy/podoficerowie/oficerowie WP wypada na tle
    innych armii (powiedzmy NATO)? "Norma/średnia NATO" wcale nie musi być
    dobra/wzorcowa, ale przeważnie łatwiej się bronić w dużej kupie ;-)

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Leniwi ożywiają się wieczorem, a najbardziej leniwi w sobotę.

  • 10. Data: 2009-10-31 11:50:49
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Andrzej Adam Filip wrote:

> [...]
    > innych armii (powiedzmy NATO)? "Norma/średnia NATO" wcale nie musi być
    > dobra/wzorcowa, ale przeważnie łatwiej się bronić w dużej kupie ;-)

    I porównujmy statystyki z roku wprowadzenia armii zawodowej. Bedzie komplet.