  • 21. Data: 2010-03-03 18:54:58
    Temat: Re: [OT] Przelew za sprzedaz domu - jak to sensownie zorganizowac?
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    grup dyskusyjnych:s...@l...local
    domain...

    > No, ale z tego co pamiętam zgoda w akcie notarialnym na poddanie się
    > egzekucji pozwala natychmiast zaspokoić się z takiej nieruchomości. Nie
    > jest tak?

    Co rozumiesz przez "natychmiast zaspokoić się"? Szczerze mówiąc nie wiem tak
    do końca jak to jest. Wydaje mi się, że taki akt powoduje tylko to, że nie
    trzeba odrębnie tytułu wykonawczego i klauzuli wykonalności uzyskiwać. Ale
    tak czy inaczej egzekucja z nieruchomości, jeśli dłużnik jest inteligentny
    (a w przypadku, o którym dyskutujemy z pewnością tak by było), to droga
    przez mękę i niekoniecznie zakończona sukcesem. Np. może być konieczne
    uzyskanie szeregu wyroków eksmisyjnych, po tym wszystkim nieruchomość może
    być zadłużona itd. Jak dłużnik to dłużej pociągnie to i nowe oszacowanie
    może być konieczne, a więc konieczność ponoszenia kosztów przez wierzyciela.

  • 22. Data: 2010-03-03 18:57:04
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "kashmiri" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Oczywiście. W umowie zastrzega się np.: "Przeniesienie prawa własności do
    > przedmiotowej nieruchomości następuje w momencie przedstawienia
    > wymienionej kwoty do dyspozycji Sprzedającego, przez co rozumie się moment
    > zaksięgowania przelewu bankowego na koncie bankowym Sprzedającego; przy
    > czym w braku odmiennych dowodów domniemywa się, że wymienione księgowanie
    > następuje o godz. 12:00 dnia roboczego następującego po dniu, w którym
    > zlecenie przelewu zostało wykonane przez bank Kupującego."
    >
    > Nie jestem prawnikiem, ale w moim przekonaniu powinno wystarczyć.

    Tradycyjnie już kashmiri pisze bzdury, -takie zastrzeżenie można sobie w
    buty włożyć! Z mocy prawa nie ma ono ŻADNEGO znaczenia!

    p47

  • 23. Data: 2010-03-03 19:06:37
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Latet" news:hmm1oe$88g$2@inews.gazeta.pl

    [ciach]

    Czy jest możliwe przelanie w opisywanej przez autora sytuacji, pieniędzy ze
    sprzedaży domu na konto notariusza, który następnie przeleje je w swoim
    imieniu na rachunek sprzedającego.
    Przynajmniej jest pewność, że wszystko jest cacy. Osobiście nigdy takiego
    rozwiązania z notariuszem nie stosowałem ale z adwokatem tak i przebiegło to
    bardzo sprawnie.

  • 24. Data: 2010-03-03 19:07:37
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    > wiadomości grup
    domain...

    > ...np. po 5 latach albo i to nie.

    Praktyczne rozwiązanie, które wymysliłem i stosowałem przy moich
    transakcjach z nieruchomościami i innymi dużymi sumami:

    1.Sprzedający zakłada konto w tym samym banku, gdzie trzyma kasę kupujący.
    Nie jest ta czynność bezwzględnie potrzebna, ale oszczędza czas i pieniądze.
    2 przed transakcją sprzedający idzie z kupujacym do banku. Kupujący zamawia
    i otrzymuje czek potwierdzony do wysokości kwoty transakcji. Sprzedający
    przygląda się (ma pewnośc, że otrzyma w przyszłości nie fikcyjny czek), dla
    pewności można zrobic ksero wystawianego czeku (eliminuje ryzyko wręczenia
    fałszywego, podstawionego czeku).
    3. z banku idą do notariusza, finalizowana jest transakcja, zapłata
    wykonywana jest poprzez wreczenie tego wypełnionego i podpisanego czeku.
    Jego cechy nalezy opisac w akcie notarialnym.
    4. Sprzedający przedstawia czek do realizacji w banku i żąda przelania
    środków na swoje konto. Ponieważ jest to bank , który wystawił czek, a także
    ten, w którym sprzedający ma juz konto to opłaty są niskie, a nawet zerowe
    (zalezy od banku).
    Poniewaz czek jest imienny to ryzyko napadu/kradzieży jest minimalne. Także
    praktycznie odpada ryzyko fałszerstwa.

    p47

  • 25. Data: 2010-03-03 19:21:00
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...list.pl>

    Dnia 2010-03-03 20:07, Użytkownik p47 napisał:

> [...]
    > fikcyjny czek), dla pewności można zrobic ksero wystawianego czeku
    > (eliminuje ryzyko wręczenia fałszywego, podstawionego czeku).

    I tu może być problem - osoba współpracująca z oszustem w tym momencie
    czyści konto. I czek jest bez pokrycia. Musiała by być jeszcze blokada
    środków na kwotę widniejącą na czeku.

    --
    Sławomir Szyszło
    Primus inter FAQires & Grand Inquisitor no.0 of pl.comp.bazy-danych

  • 26. Data: 2010-03-03 19:29:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Sławomir Szyszło wrote:

    > I tu może być problem - osoba współpracująca z oszustem w tym momencie
    > czyści konto. I czek jest bez pokrycia. Musiała by być jeszcze blokada
    > środków na kwotę widniejącą na czeku.

    I jest.
    Po to wlasnie jest czek potwierdzony.

  • 27. Data: 2010-03-03 19:38:41
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@C...list.pl> napisał w
    wiadomości news:4b8eb6a0$1@news.home.net.pl...

    > I tu może być problem - osoba współpracująca z oszustem w tym momencie
    > czyści konto. I czek jest bez pokrycia. Musiała by być jeszcze blokada
    > środków na kwotę widniejącą na czeku.

    Przecież czek potwierdzony oznacza, ze bank ustanawia blokadę na srodkach do
    wysokości potwierdzenia.

    p47

  • 28. Data: 2010-03-03 19:38:55
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    ..

    > Praktyczne rozwiązanie, które wymysliłem i stosowałem przy moich
    > transakcjach z nieruchomościami i innymi dużymi sumami:
    [...]

    No. Wydaje się nie mieć słabego punktu.

  • 29. Data: 2010-03-03 19:48:18
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

> [...]
    > nowe oszacowanie może być konieczne, a więc konieczność ponoszenia kosztów

    Nieruchomości można po prostu nie wydać do czasu otrzymania całej kwoty
    (termin wydania może być w akcie notarialnym określony identycznie jak
    termin zapłaty) a wtedy koszty egzekucji są tak niskie jak to tylko możliwe.

    Ryzyko oszustwa dotyczy przede wszystkim nabywcy płacącego zadatek 10% a
    później reszty kwoty bo ta sam nieruchomość może być np. sprzedana tego
    samego dnia kilka razy.

    Anatol

  • 30. Data: 2010-03-03 19:49:43
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam

    W dniu 2010-03-03 17:11, Latet pisze:
> [...]
    > ryzyko. A
    > jesli nawet nie ryzko, to stres.
    >
    > Czy wymyslono na to jakis cywilizowany, bezstresowy sposob, bezpieczny

    A jak to robia banki?
    Zalozmy, ze kupuje mieszkania na kredyt od kogos kto ma czysta hipoteke.
    Dostanie pieniadze z banku przed podpisaniem aktu notarialnego czy nie?

    Kilka lat temu przy sprzedawaniu mieszkania przez kogos z rodziny
    wygladalo to tak, ze njapierw bylo podpisanie aktu notarialnego (w
    ktorym byly jakies zastrzeznia o odstapieniu od umowy jak pieniadze nie
    wplyna - nie wiem jak to sie fachowo nazywa). Po podpisaniu aktu
    kupujacy poszedl z nim do banku i dopiero wtedy on przelal pieniadze
    sprzedajacemu. Rzecz dotyczyla sprzedazy wlasnosciowego mieszkania
    spoldzielczego.

    Pozdrawiam,
    Marcin