  • Data: 2002-10-29 07:57:44
    Temat: [OT] Re: Rzeczywista stopa roczna
    Od: "Robert" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    In news:69fa.0000050c.3dbdb19d@newsgate.onet.pl, Użytkownik wrote:
    > Może wyraziłem się troche nieprecyzyjnie. Podam to na przykładzie.
    > Kiedyś byłem światkiem poważnej dyskucji naukowców (oczywiście
    > humanistów) na temat: Kto to jest nonkonformista?. Każdy z
    > uczestników podawał swoją definicję i wszyscy kłóci się zażarcie.
    > Dyskusja oczywiście nie miała sensu ponieważ w języku polskim pod tym
    > pojęciem rozumie się (w pierwszym znaczeniu) człowieka zachowującego
    > się w sposób zdefiniowany np. w Słowniku jezyka polskiego PWN, W- wa
    > 1979. Jeżeli każdy z nich rozumiał to inaczej, to powiniem
    > zaproponować, po podaniu definicji, odpowiednie nowe słowo lub
> [...]

    O ile zgadzam się z Twoim stanowiskiem w sprawie RRSP, to niezupełnie już
    się zgadzam z pierwszą częścią.

    Istnieje tu zasadnicza różnica: status "RRSP" i "nonkonformista" nie jest
    taki sam w języku.
    RRSP nie jest uzywane na co dzien przez ludzi i jest terminem zdefiniowanym
    sztucznie w ramach ekonomii, natomiast "nonkonformista" nie jest takim
    terminem, tylko częścią języka naturalnego, zatem nie posiada jednego
    "prawdziwego" znaczenia.
    Slownik jakos stara sie notowac znaczenia slow, z lepszym lub gorszym
    sukcesem, jesli chodzi o cytowany przez Ciebie slownik to akurat generalnie
    z gorszym. Polecam Inny Slownik JP, rowniesz PWN.

    Natomiast istotnie opisywana przez Ciebie dyskusja mogla byc jalowa - zalezy
    jak bardzo ich rozumienie wyrazu "nonkonformista" odbiegalo od najczesciej
    spotykanego.