  • 1. Data: 2007-05-10 08:15:42
    Temat: (OT) umowa z developerem
    Od: "Herman" <k...@p...onet.pl>

    Witam
    Wiem ze nieco niezwiazane z tematem grupy, ale postaram sie naciagnac ze
    mowimy poniekad o kredytcie hipotecznym;)
    Otoz pytanie dotyczy zapisow dotyczacych wplat transz kreytu developerowi -
    jakie zapisy stosuje sie zeby powiazac wplaty tychze z postepami na budowie.
    chodzi mi o to jak poszczegolne etapy nazywa sie fachowo i jakie sa
    ewentualniue ich definicje i egzekwowanie/sprawdzanie.

  • 2. Data: 2007-05-10 09:51:10
    Temat: Re: (OT) umowa z developerem
    Od: "tomek." <t...@p...fm>

    Użytkownik "Herman" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chodzi mi o to jak poszczegolne etapy nazywa sie fachowo i jakie sa
    > ewentualniue ich definicje i egzekwowanie/sprawdzanie.

    w mojej umowie jest dokladnie opisane kiedy nalezy wplacic kolejna transze,
    np:
    transza nr 5: po ukonczeniu 8 pietra,
    transza nr 6: po wstawieniu okien i wykonczeniu czesci wspolnych,
    itd, itp.

    tomek

  • 3. Data: 2007-05-11 09:31:56
    Od: zbig <z...@p...com>

    Herman napisał(a):

    > jakie zapisy stosuje sie zeby powiazac wplaty tychze z postepami na budowie.
    > chodzi mi o to jak poszczegolne etapy nazywa sie fachowo i jakie sa
    > ewentualniue ich definicje i egzekwowanie/sprawdzanie.

    opisowo, np. "wykonane ściany pierwszej kondygnacji", "budynek pokryty
    dachem" itp. chyba każdy może te etapy definiować po swojemu byle by to
    było zrozumiałe i weryfikowalne dla wszystkich stron - developera,
    klienta i banku.
    a egzekwowanie i sprawdzanie np. w millennium wygląda tak, że mogą
    przysłać swojego człowieka na budowę a klient musi wyrazić zgodę na
    zapłacenie za to (obligatoryjnie kogoś wysyłają przed ostatnią transzą)