-
1. Data: 2005-04-14 12:39:45
Temat: Obciążenie za odrzuconą transakcję
Od: Maciej Wójcik <wmaciej@.N.O.post.S.P.A.M.pl>
Witam!
Chciałem naładować moje konto w StanaPhone (www.stanaphone.com) kwotą 5USD.
Zapłaciłem Visą Clasic BZWBK. Przy wpisywaniu roku ważności karty pomyliłem
się i zamiast 2006 zaznaczyłem 2005. Dostałem SMSem powiadomienie, że
transakcja została odrzucona. No więc niewiele myslać, poprawiłem błąd i -
tym razem z poprawnym rokiem - zapłaciłem. W tej samej chwili otrzymałem
powidomienie o obciążeniu rachunku na owe 5USD. Ale co gorsza, po pięciu
minutach dostałem takie powiadomienie raz jeszcze. Czyli mimo podania
błędnej daty ważności, transakcja została zrealizowana. No i patrzę w
szczegóły rachunku - a tam faktycznie obciążenie jest na 10USD. Zadzwoniłem
na infolinkę i powiedziano mi, żebym złożył reklamację w oddziale, bo karta
została obciążona mimo braku autoryzacji. Moje pytanie - czy składać
reklamaję teraz, czy czekać na rozliczenie?
No i drugie pytanie. Mawiają, że mądry Polak po szkodzie. I faktycznie.
Mimo, że dostaną kasę, na moim koncie prepaidowym w StenaPhone nie pojawił
sie ani cent. Coś mnie tknęło, żeby poczytać ich forum. No i przeraziłem
się, bo ludzi episzą, jak to przez kila miesięcy czekali na swoje pieniądze
i nic. Albo jak im nagle blokowali konto. Na support nie ma co liczyć - bo
podobno nie odpowiadają na maile. Wysłałem im maila z zapytaniem, ale raczej
ciemno to widzę.
No i tu się zastanawiam - czy mogę liczyć na to, że odzyskam jakoś tę kasę?
Pani z infolinii twierdzi, że jeśli się z umowy nie wywiążą i usługa nie
zostanie wykonana, to jest to podstawa do złożenia reklamacji. Tylko, kto mi
uwierzy "na gębę", że usługi nie wykonano? Ktoś miał może podobny problem?
--
Pozdrawiam,
Maciej Wójcik::WaRsZaWa
Dell Axim X30 624MHz +T68i @Era
-
2. Data: 2005-04-15 06:35:06
Temat: Re: Obciążenie za odrzuconą transakcję
Od: "Seba" <b...@g...pl>
Maciej Wójcik <wmaciej@.N.O.post.S.P.A.M.pl> napisał(a):
> Witam!
>
> Chciałem naładować moje konto w StanaPhone (www.stanaphone.com) kwotą 5USD.
> Zapłaciłem Visą Clasic BZWBK. Przy wpisywaniu roku ważności karty pomyliłem
> się i zamiast 2006 zaznaczyłem 2005. Dostałem SMSem powiadomienie, że
> transakcja została odrzucona. No więc niewiele myslać, poprawiłem błąd i -
> tym razem z poprawnym rokiem - zapłaciłem. W tej samej chwili otrzymałem
> powidomienie o obciążeniu rachunku na owe 5USD. Ale co gorsza, po pięciu
> minutach dostałem takie powiadomienie raz jeszcze. Czyli mimo podania
> błędnej daty ważności, transakcja została zrealizowana. No i patrzę w
> szczegóły rachunku - a tam faktycznie obciążenie jest na 10USD. Zadzwoniłem
> na infolinkę i powiedziano mi, żebym złożył reklamację w oddziale, bo karta
> została obciążona mimo braku autoryzacji. Moje pytanie - czy składać
> reklamaję teraz, czy czekać na rozliczenie?
>
> No i drugie pytanie. Mawiają, że mądry Polak po szkodzie. I faktycznie.
> Mimo, że dostaną kasę, na moim koncie prepaidowym w StenaPhone nie pojawił
> sie ani cent. Coś mnie tknęło, żeby poczytać ich forum. No i przeraziłem
> się, bo ludzi episzą, jak to przez kila miesięcy czekali na swoje pieniądze
> i nic. Albo jak im nagle blokowali konto. Na support nie ma co liczyć - bo
> podobno nie odpowiadają na maile. Wysłałem im maila z zapytaniem, ale
raczej
> ciemno to widzę.
> No i tu się zastanawiam - czy mogę liczyć na to, że odzyskam jakoś tę kasę?
> Pani z infolinii twierdzi, że jeśli się z umowy nie wywiążą i usługa nie
> zostanie wykonana, to jest to podstawa do złożenia reklamacji. Tylko, kto
mi
> uwierzy "na gębę", że usługi nie wykonano? Ktoś miał może podobny problem?
>
reklamację składasz po zaksięgowaniu transakcji - póki co nie masz czego
reklamować; zablokowanie kwoty w limicie kk nie jest równoznaczne z jej
późniejszym rozliczeniem
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
3. Data: 2005-04-15 07:07:23
Temat: Re: Obciążenie za odrzuconą transakcj
Od: "Krab" <_...@k...pl__>
> reklamację składasz po zaksięgowaniu transakcji - póki co nie masz czego
> reklamować; zablokowanie kwoty w limicie kk nie jest równoznaczne z jej
> późniejszym rozliczeniem
czesto nie przyjmuja reklamacji jesli jeszcze nie dostalo sie wyciagu, z
taka sytuacja spotkalem sie juz w przypadku kk bph oraz w plusgsm, bardzo
mnie to zloscilo, bo po co udostepniaja podglad przez www skoro go nie
uznaja sami, ale w obu przypadkach i tak czekalem az przysla wyciag na
pismie, aby z nim dopiero isc do reklamacji
-
4. Data: 2005-04-15 08:33:46
Temat: Re: Obciążenie za odrzuconą transakcj
Od: "Seba" <b...@g...pl>
Krab <_...@k...pl__> napisał(a):
> > reklamację składasz po zaksięgowaniu transakcji - póki co nie masz czego
> > reklamować; zablokowanie kwoty w limicie kk nie jest równoznaczne z jej
> > późniejszym rozliczeniem
>
> czesto nie przyjmuja reklamacji jesli jeszcze nie dostalo sie wyciagu, z
> taka sytuacja spotkalem sie juz w przypadku kk bph oraz w plusgsm, bardzo
> mnie to zloscilo, bo po co udostepniaja podglad przez www skoro go nie
> uznaja sami, ale w obu przypadkach i tak czekalem az przysla wyciag na
> pismie, aby z nim dopiero isc do reklamacji
>
>
tzn mamy 2 możliwości : zaksięgowaną transakcję (widoczną w podglądzie jako
obciązenie konta karty kredytowej) oraz zablokowaną kwotę transakcji (tzw
autoryzacja) - nie widac jej jako zaksiegowanej transakcji, ale limit
dostępny na karcie jest pomniejszony o tą kwotę. I teraz - autoryzacji nie ma
sensu reklamować, bo to de facto nie jest obciążenie, a blokada pod takie
obciążenie, która albo się rozliczy, albo nie. Jeśli zaś transakcja jest
zaksięgowana - to jak najbardziej można ją reklamować, i troche dziwne jest
to że niektóre banki każą czekać na wyciąg.. Skoro widać obciążenie w
internecie, to wiadomo że na wyciągu też będzie..
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/