  • 11. Data: 2011-03-12 10:53:16
    Temat: Re: Obliczenia dla realnego rachunku
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:4d7b4757$0$2449$65785112@news.neostrada.pl...

    > "root" <r...@v...pl> wrote in message

    > współczynnik 1,44
    > 135 miesięcy
    >
    > całkiem nieźle ( tylko dlaczego u mnie jest 1,23 ??? ) w tym samym
    > okresie...

    My płacimy minimalną średnią wg indeksacji, root miał skok przychodów.
    Tak myślę.

    I to raczej jest niekorzystne dla hipotetycznej odpowiadającej temu lokaty.

  • 12. Data: 2011-03-12 10:54:14
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Sprawdz sobie email. I cos musiałes zle policzyć bo najbardziej do dupy
    > jest właśnie moje OFE.CU jest całkiem niezłe.

    Masz czyjeś kwoty z CU, czy to tylko nadal teoria wg JR itp spraw?

  • 13. Data: 2011-03-12 10:55:12
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Skippy nam nie chodzi żeby odowiedzieć na pytanie na ile OFE przekraczają
    > czy nie przekraczają inflacji tylko na pytanie:
    >
    > Jaki rachunek bankowy z kapitalizacją roczną dałby ten sam kapitał końcowy
    > na dziś. Przy założeniu, że na ten rachunek wpłacałbyś dokładnie te same
    > składki i w tych samych terminach co do OFE.
    >
    > Mnie wychodzi że taki rachunek musiałby być oprocentowany na 7,1% w skali

    Mnie dla Twoich danych wyszło około 5%
    Dla moich, składki indeksowanej bez wyskoków w żadną stronę, poniżej 4%

    > roku (z dokładnością do 2 miejsc po przecinku). Nie wnikam czy to
    > opłacalne
    > czy nie i czy zwraca sie inflacja czy nie, ale TYLKO to chciałem obliczyć.

    Ja tez, i obliczyłem.

  • 14. Data: 2011-03-12 11:07:17
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sat, 12 Mar 2011 11:55:12 +0100, skippy napisał(a):

    > Mnie dla Twoich danych wyszło około 5%
    > Dla moich, składki indeksowanej bez wyskoków w żadną stronę, poniżej 4%

    > Ja tez, i obliczyłem.

    Nie wiem, ale ty stosujesz metodę przybliżoną (uśredniłeś składki). Ja
    działałem na realnym wyciągu ze 171 wpłatami, i niczego nie uśredniałem,
    dlatego wynik jest bliższy prawdy - zresztą zgodnie z moimi oczekiwaniami.
    W każdeym razie 7,1% też mnie specjalnie nie zadowala ale lepsze to niż
    pieprzenie Rostkowskiego.
    Pisałem ci przecież jaką ZUS prognozuje dla mnie emeryturkę - 760zł po
    ukończeniu 65 lat!!! Mam ci go przefaksować?
    Niech se te pieniądze w tyłek włożą i zbudują nowy gmach pod Warszawą albo
    kolejny stadion dla mafii pt. FIFA.

  • 15. Data: 2011-03-12 11:22:45
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Nie wiem, ale ty stosujesz metodę przybliżoną (uśredniłeś składki).

    W górę, na niekorzyść

> [...]
    > W każdeym razie 7,1% też mnie specjalnie nie zadowala ale lepsze to niż

    Poczekam co napisze gorge, miałeś różne błędy a na blogu np nadal stoją
    kwoty zawierające prowizję

    > Pisałem ci przecież jaką ZUS prognozuje dla mnie emeryturkę - 760zł po
    > ukończeniu 65 lat!!! Mam ci go przefaksować?

    Co to jest ZUS napisałem tu niedaleko.
    To aganda rządowa która bedzie zawsze, jeśli będzie państwo.
    I nie ma to związku z naszą dyskusją o tragikomicznej rentowności OFE.

    OFE, albo przynajmniej przymus topienia tam kasy, na szczęście można
    zlikwidować.

  • 16. Data: 2011-03-12 11:43:40
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sat, 12 Mar 2011 12:22:45 +0100, skippy napisał(a):

    > W górę, na niekorzyść

    > Poczekam co napisze gorge, miałeś różne błędy a na blogu np nadal stoją
    > kwoty zawierające prowizję

    Ale pisalem "bez uwzgledniania prowizji".
    Powiem szczerze bałem się tego dokładnego obliczenia ale wyszło nadzwyczaj
    blisko tego co na blogu:
    Bez uwzgledniania prowizji 7,9 w realu a na blogu 8.1,
    to jest 0.2 punkta procentowego rożnicy.
    Po uwzglednieniu prowizji wychodzi 7.1% a tu spodziwalem sie wiekszego
    zjazdu

  • 17. Data: 2011-03-12 11:57:33
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > to jest 0.2 punkta procentowego rożnicy.
    > Po uwzglednieniu prowizji wychodzi 7.1% a tu spodziwalem sie wiekszego

    Mi z Twoich danych wyszło 3% mniej, nie mam pojęcia jak to zliczyłeś, czekam
    na george

  • 18. Data: 2011-03-12 14:17:34
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

    > Jaki rachunek bankowy z kapitalizacją roczną dałby ten sam kapitał końcowy
    > na dziś. Przy założeniu, że na ten rachunek wpłacałbyś dokładnie te same
    > składki i w tych samych terminach co do OFE.

    Dlaczego odpowiedź na to pytanie jest ważna i dla kogo?

  • 19. Data: 2011-03-12 14:20:08
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "root" <r...@v...pl> wrote in message

    > Sprawdz sobie email. I cos musiałes zle policzyć bo najbardziej do dupy
    > jest właśnie moje OFE.CU jest całkiem niezłe.

    No wiec przyjrzałem sie temu co zrobiłeś w swoim zestawieniu.

    a) stosujesz funkcję XIRR (ale nie wiem czy czytałeś manuala, ta funckja
    pracuje na procencie składanych z kapitalizacją dzienna a nie miesieczną).
    Konkurencyjne konto moze miec wiec niższe oprocentowanie roczne jesli bedzie
    kapitalizowane w ten sposób.

    b) widzę u Ciebie kilka składek (9 przypadkow, wiem że mnożone przez coś)
    ale wygląda jakby OFE do ciebe dopłacało. Kasa na jednostki jest wieksza niz
    sam im przekazales (tez bym tak chcial, pewnie to jednak nie zmienia
    strasznie wyniku).

    c) porównując moje dane z twoimi musze przyznac że OFE CU to gówno
    wszechczasów i pewnie dlatego mam taki slaby wynik. Twoja średnia prowizja
    ( ilosc zapłacona / wpłaty) to 2,9% w badanym okresie
    Dla mojego CU współczynnik ten to 4,7% !!!

    george

    P.S. Licząc za pomocą XIRR mój wynik wychodzi 5,99 % w badanym okresie, ale
    nie moge tego odniesc do poszukiwanego konta bankowego bo nie szukamy konta
    z kapitalizacją dzienna... no chyba że takie ktos dawał na przestrzeni
    ostatnich 10 lat.

  • 20. Data: 2011-03-12 14:23:13
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "totus" <t...@p...onet.pl> wrote in message

    > Dlaczego odpowiedź na to pytanie jest ważna i dla kogo?

    no dla mnie np :).
    A dlaczego ? chciałbym zobaczyc czy istniał bank z kontem / lokatą na które
    regularne wpłaty dawałyby lepszy wynik niż mój OFE..

    george

    P.S. Wiem że to zabawa bo oczywiście nie mam wyboru, ale chciałbym w ten
    sposób rozwiać reklamowane % wzrosty jednostek jako zródła samozodowolenia
    uczestników OFE.