  • 161. Data: 2011-02-16 15:14:20
    Temat: Re: Od lipca bezbelkowe lokaty będą opodatkowane
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-02-16, Jan Werbinski <jaœ@tralala.bez.maj.la> wrote:

    [...]

    > Po prostu nie nadążasz za rozumowaniem.

    Nie przedstawiłeś żadnego rozumowania, tylko sobie tezą pierdyknąłeś.

    > Nie ma możliwości, aby wystąpiła sytuacja "braku możliwości zatrudnienia za
    > mniej".

    Toteż stąd mój wniosek o wyrównaniu cen poprzez inflację.
    Nigdzie nie napisałem że to odbędzie się bezboleśnie.
    CBDU. KTHXBAI.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 162. Data: 2011-02-16 15:15:14
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-02-16, Jan Werbinski <jaœ@tralala.bez.maj.la> wrote:

    [...]

    > Oczywiście że mają wpływ. Jednak dla rozpatrzenia tych konkretnych dwóch
    > czynników zakłamy że się nie zmieniają.

    Sprzeciw.

    > Analogicznie.
    > Przy takiej samej objętości gazu zwiększenie ciśnienia zwiekszy temperaturę.

    Brak analogii.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 163. Data: 2011-02-16 15:17:39
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 16.02.2011 16:11, Jarek Andrzejewski wrote:

    > przecież bezrobocie to stan, kiedy ktoś szuka pracy, ale nie może jej
    > znaleźć. Ktoś, kto pracuje w "szarej strefie" nie jest bezrobotny.

    Szara strefa istnieje niezaleznie od istnienia placy minimalnej czy nie.

    A czy ktos jest oficjalnie robotny czy nie, robi spora roznice:

    - panstwu (budzet obciazony wyplata zasilkow, ktore formalnie sie nie
    naleza; brak wplywu z podatkow),
    - firmom (nieuczciwa konkurencja).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 164. Data: 2011-02-16 15:18:15
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-02-16, MarekZ <b...@a...w.pl> wrote:

    [...]

    > Ja chciałem tylko powiedzieć, że absolutnie nie widzę możliwości takiej
    > reakcji rynku. Nikt nie będzie czekał na jakieś potencjalnie możliwe,
    > odroczone efekty inflacyjne i niejasny ewentualny zwrot bieżących nakładów
    > wynikających z wyższych płac w bliżej nieokreślonej przyszłości. Jeśli takie
    > podmioty się znajdą, większość z nich zapewne przepadnie na rynku.

    Ale to już zależy od innego czynnika, czyli skuteczności i wysokości sankcji
    za zatrudnienie na czarno. Jednak założyłem, że tak jak dotychczas jednak
    bardziej opłacalne jest zatrudnianie legalne. :)

    Jeśli byłoby na odwrót, to oczywiście masz rację.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 165. Data: 2011-02-16 15:45:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > za zatrudnienie na czarno. Jednak założyłem, że tak jak dotychczas jednak
    > bardziej opłacalne jest zatrudnianie legalne. :)

    Cóż, jeśli uważasz, że po podniesieniu płacy minimalnej 15 razy,
    zatrudnianie na czarno będzie tak samo mało opłacalne, jak obecnie,
    to... gratuluję logiki.

    --
    Liwiusz

  • 166. Data: 2011-02-16 15:50:42
    Od: "spa" <s...@a...er>

    > Cena rynkowa jest to taka cena, przy której strony dobrowolnie
    > doprowadzają do wymiany handlowej.

    Jaaasne...
    Jest mnóstwo produktów o różnych cenach transakcyjnych
    Popularne są stare auta i cena rynkowa wg US dla naliczania podatku, czy
    ubezpieczalni dla naliczenia składki
    Konia z rzędem temu co wskaże jaki procent transakcji odbył się w owej
    cenie .

  • 167. Data: 2011-02-16 15:53:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-16 16:50, spa pisze:

> [...]
    > ubezpieczalni dla naliczenia składki
    > Konia z rzędem temu co wskaże jaki procent transakcji odbył się w owej

    I to ma świadczyć, że nie ma czegoś takiego jak cena rynkowa???

    --
    Liwiusz

  • 168. Data: 2011-02-16 15:55:50
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-02-16, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Cóż, jeśli uważasz, że po podniesieniu płacy minimalnej 15 razy,
    > zatrudnianie na czarno będzie tak samo mało opłacalne, jak obecnie,
    > to... gratuluję logiki.

    Czy mógłbyś przeczytać pierwsze zdanie mojej wypowiedzi do końca? Dziękuję.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 169. Data: 2011-02-16 16:00:32
    Od: "spa" <s...@a...er>

    > I to ma świadczyć, że nie ma czegoś takiego jak cena rynkowa???

    Wg mnie, nie istnieje jedna jedynie słuszna cena rynkowa w aktualnej
    gospodarce polskiej. Była za PRL.
    To jest tylko takie słowo, nadużywane do rożnych celów.
    Wskaż mi proszę cenę rynkowa samochodu, czerwonego.

  • 170. Data: 2011-02-16 16:19:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-16 17:00, spa pisze:

    > Wskaż mi proszę cenę rynkowa samochodu, czerwonego.

    A dlaczego nie cenę samochodu - ogólnie? Jak mamy dyskutować, to
    postaraj się nad argumentami.

    Argument z własnej niewiedzy (nie potrafię sobie wyobrazić co to jest
    cena rynkowa) mnie nie przekonuje.

    A w PRLu były ceny urzędowe. Zwykle niższe niż rynkowe, co powodowało
    braki towarów w sklepach.

    --
    Liwiusz