  • 171. Data: 2011-02-16 17:52:30
    Temat: Re: Od lipca bezbelkowe lokaty będą opodatkowane
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński pisze:

    > dla niektorych liczy sie dostep do placowki - w wielu miejscach nie ma
    > alternatywy.

    A Pocztowy?

    --
    MiCHA

  • 172. Data: 2011-02-16 17:56:49
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    MarekZ pisze:

> [...]
    >
    > To, że pojawiły się chwilowo przejściowe trudności - no cóż samo życie.
    > A swoją drogą to prawda, że bumelanci zamiast wydajniej pracować
    > usiłowali wymigiwać się od opodatkowania podatkiem od zysków
    > kapitałowych z lokat. Bumelant to dezerter z frontu walki o pokój i
    > silną Polskę. Ale to nic. Nasza odpowiedź spekulantom to terminowa
    > dostawa ziemniaków! Dziś Gagarin - jutro my! Wrogów ludu, zwycięży
    > rękami swymi lud.
    >
    > I chciałbym panu ministrowi finansów, tak dzielnie walczącemu o
    > sprawiedliwość, przy tej okazji zadedykować fragment wiersza (nie byle

    Hm... Eneuel? :-O

    --
    MiCHA

  • 173. Data: 2011-02-16 20:34:06
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 15 Feb 2011 11:19:32 +0100, witrak() napisał(a):

    > Janusz A. Zajdel, Limes inferior
    >
    > :-)
    Kolko graniaste jestes i tyle :P

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 174. Data: 2011-02-17 10:29:25
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

  • 175. Data: 2011-02-18 05:39:32
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    > W UK jest podatek bez zadnych zaokraglen, 20% pobierany z automatu. ...

    Nie da się liczyć procenta bez zaokrągleń :-)

  • 176. Data: 2011-02-18 06:03:46
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    > Problem demokracji parlamentarnej polega na tym, że trzeba wybrac kogoś,
    > kto będzie Cię reprezentował. Każdy ma inne interesy i nie może istniec
    > partia, która w 100% jest zgodna z Twoimi poglądami. Bo to ty sam
    > musiałbyś być tą partią. Ponieważ będziesz miał poparcie tylko siebie, to
    > nigdy nie wygrasz. Musisz więc głosować na mniejsze zło, czyli na partię
    > która jest najbardziej zbieżna Twoim poglądom.
    > Jeżeli nie idziesz głosować, to oddajesz decyzję w ręce pozostałych. A oni
    > zagłosują inaczej niż Ty, bo mają inne interesy. Więc na pewno stracisz.

    Nonsens. Statystycznie decyzja większości jest mniejszym a nie większym złem
    więc nie idąc na wybory oddajesz tylko głos przeciwko takiemu wybieraniu
    zupełnie nie zmieniając swojej pozycji. I ten głos jest bardzo ważny bo może
    zmienić układ. Chodząc do wyborów tylko utrwalasz zastany stan.

    > Podsumowując - nie idąc do wyborów, decyzję o wydawaniu Twoich pieniędzy w
    > podatków oddajesz innym.

    Jest dokładnie odwrotnie. Wybory właśnie po to są by oddać pieniądze w ręce
    innych gdy normalnie mógłbyś po prostu robić z nimi co chcesz.

    > Idąc do wyborów zawsze wybierasz mniejsze zło. Ludzie z natury nie sa
    > doskonali.
    > Jeżeli masz pomysł na idealny system polityczny - napisz o tym.

    System polityczny w ogóle nie jest potrzebny. Władza bierze się z tego, że
    ktoś uzurpuje sobie prawo do decydowania za innych i ktoś go popiera.
    Normalnie Ty sam decydujesz np jaki kupujesz samochód (lepszy, tańszy,
    ładniejszy, brzydszy) albo jak żyjesz (oszczędzasz, przejadasz). Tylko
    zawsze ktoś chce na tym żerować. I znajduje się mnóstwo zwykłych głupców,
    którzy ich popierają właśnie twierdząc "ja jestem opodatkowany to muszą być
    wszyscy" albo "wybierz mniejsze zło, idź na wybory".

  • 177. Data: 2011-02-18 08:03:06
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Dlatego realnie nikt nie proponuje w wyborach cenzusu inteligencji,
    > natomiast dobrym substytutem może być cenzus majątkowy. Statystycznie
    > bowiem ludzie mądrzejsi, inteligentniejsi są bogatsi od głupich.
    >
    > W Polsce wprowadzenie choćby 20złotowej opłaty za oddanie głosu znacznie
    > poprawiłoby jakość wyborów (tzn. zmniejszyło frekwencję, a głosowaliby ci,
    > którzy faktycznie mają jakieś poglądy i zależy im na ich realizacji).

    Ale oni już głosują w naprawdę wolnych wyborach czyli po prostu wolnym rynku
    i mają większy wpływ niż biedni. Całe te wybory powstały właśnie po to, by
    nawet biedny mógł mieć jakiś wpływ.

  • 178. Data: 2011-02-18 08:22:24
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "spa" <s...@a...er>

    > Dla zrozumienia, nie dla udowodnienia wszelkich tez
    > Ongiś Słońce kręciło się wokół Ziemi i było dobrze, aż ktoś stwierdził,
    > coś odmiennego.
    > Wzrost podatków powoduje wzrost wpływów skarbu, .... do czasu.

    A jakie znaczenie mają w ogóle wpływy skarbu ? Załóżmy, że Ty jesteś
    państwem, czyli masz jakąś ziemię i wpływy w świecie, że możesz egzystować.
    Masz obywateli, twoja rodzina np. I walutę kłak sobie wymyśliłeś. I teraz
    żyjecie sobie z roli, ale tymi swoimi kłakami rozliczacie się...

  • 179. Data: 2011-02-18 08:44:04
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    niusy.pl wrote:

> [...]
    > właśnie twierdząc "ja jestem opodatkowany to muszą być wszyscy"
    > albo "wybierz mniejsze zło, idź na wybory".

    Taaak. A świstak siedzi i zawija...

    witrak()

  • 180. Data: 2011-02-18 11:56:09
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > rynku i mają większy wpływ niż biedni. Całe te wybory powstały właśnie po
    > to, by nawet biedny mógł mieć jakiś wpływ.

    Jak bardzo biedny?
    Ja nie chcę, żeby bardzo biedny który nie potrafi zadbać o siebie podejmował
    za mnie decyzje ile pieniędzy zabiorą mi w podatkach i na co je wydadzą.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/