    From: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Od lipca bezbelkowe lokaty będą opodatkowane
    Date: Fri, 18 Feb 2011 07:03:46 +0100

    Użytkownik "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    > Problem demokracji parlamentarnej polega na tym, że trzeba wybrac kogoś,
    > kto będzie Cię reprezentował. Każdy ma inne interesy i nie może istniec
    > partia, która w 100% jest zgodna z Twoimi poglądami. Bo to ty sam
    > musiałbyś być tą partią. Ponieważ będziesz miał poparcie tylko siebie, to
    > nigdy nie wygrasz. Musisz więc głosować na mniejsze zło, czyli na partię
    > która jest najbardziej zbieżna Twoim poglądom.
    > Jeżeli nie idziesz głosować, to oddajesz decyzję w ręce pozostałych. A oni
    > zagłosują inaczej niż Ty, bo mają inne interesy. Więc na pewno stracisz.

    Nonsens. Statystycznie decyzja większości jest mniejszym a nie większym złem
    więc nie idąc na wybory oddajesz tylko głos przeciwko takiemu wybieraniu
    zupełnie nie zmieniając swojej pozycji. I ten głos jest bardzo ważny bo może
    zmienić układ. Chodząc do wyborów tylko utrwalasz zastany stan.

    > Podsumowując - nie idąc do wyborów, decyzję o wydawaniu Twoich pieniędzy w
    > podatków oddajesz innym.

    Jest dokładnie odwrotnie. Wybory właśnie po to są by oddać pieniądze w ręce
    innych gdy normalnie mógłbyś po prostu robić z nimi co chcesz.

    > Idąc do wyborów zawsze wybierasz mniejsze zło. Ludzie z natury nie sa
    > doskonali.
    > Jeżeli masz pomysł na idealny system polityczny - napisz o tym.

    System polityczny w ogóle nie jest potrzebny. Władza bierze się z tego, że
    ktoś uzurpuje sobie prawo do decydowania za innych i ktoś go popiera.
    Normalnie Ty sam decydujesz np jaki kupujesz samochód (lepszy, tańszy,
    ładniejszy, brzydszy) albo jak żyjesz (oszczędzasz, przejadasz). Tylko
    zawsze ktoś chce na tym żerować. I znajduje się mnóstwo zwykłych głupców,
    którzy ich popierają właśnie twierdząc "ja jestem opodatkowany to muszą być
    wszyscy" albo "wybierz mniejsze zło, idź na wybory".