  • 31. Data: 2004-08-04 00:01:16
    Temat: Re: Odcisk palca w delikatesach
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> writes:

    > A było tam o zabezpieczeniach opartych na identyfikacji siatkówki? Ponoć
    > właśnie ten rodzaj jest najbardziej odporny na jakiekolwiek machlojki -
    > włącznie z popularnym w filmach motywem wyrwania ofierze oka...

    Bajki - wszystkie powszechnie uzywane metody biometryczne, wlacznie
    z siatkowka oka, sa dosc latwe do oszukania, jesli ktos naprawde tego
    potrzebuje (= jesli jest to wystarczajaco duzo warte).

    To po prostu nie sa zabezpieczenia do takich zastosowan - one maja
    byc uzywane wtedy, gdy szansa na prawidlowe korzystanie z normalnych
    (pewniejszych) zabezpieczen jest mala - np. do identyfikacji
    personelu innego niz "clearance level 0" takie rzeczy nadaja sie
    bardzo dobrze, duzo lepiej niz hasla w stylu "zuzia1".

    Ale z np. asymetryczna kryptografia albo przynajmniej z OTP to bym tego
    raczej nie porownywal.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 32. Data: 2004-08-07 10:30:10
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 02 Aug 2004 22:32:26 +0200, Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>
    wklepał(-a):

    >No wlasnie tak. Nie mowie o samym PINie, tylko o metodach kombinowanych.
    >Bandzior utnie Ci palucha (nie zycze Ci tego oczywiscie) i bedzie hulal
    >do woli (az zastrzerzesz swoj odcisk palca, o czym o po jego utracie bez
    >fachowego znieczulenia mozesz nie pamietac). Gdyby bandzior musial
    >jeszcze poza machaniem paluchem po czytniku podac PIN, czy inne haslo,
    >to by juz mu tak latwo nie bylo. I o to mi chodzi.

    A co za problem sprawdzać temperaturę przykładanego palca (w pewnym zakresie
    temperatur)? Science-fiction nie czytasz? :-P

  • 33. Data: 2004-08-07 16:13:36
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Sat, 07 Aug 2004 12:30:10 +0200, Sławomir Szyszło
    <s...@p...onet.pl> wrote:

    >A co za problem sprawdzać temperaturę przykładanego palca (w pewnym zakresie
    >temperatur)? Science-fiction nie czytasz? :-P

    Limes Inferior się kłania :D
    --
    ___________ (R)

  • 34. Data: 2004-08-08 16:55:51
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> wrote in message
    > A co za problem sprawdzać temperaturę przykładanego palca (w pewnym
    zakresie
    > temperatur)? Science-fiction nie czytasz? :-P

    A co za problem podgrzac taki palec własną dłonią?
    czytam s-f :))))))

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 35. Data: 2004-08-08 21:47:59
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Sławomir Szyszło napisał:

    > A co za problem sprawdzać temperaturę przykładanego palca (w pewnym zakresie
    > temperatur)? Science-fiction nie czytasz? :-P

    Wiesz, wychowalem sie na Lemie i gupot nie czytam. A wracajac do tematu.
    Sciagasz umiejetnie skore z tego palca i przyklejasz do swojego. I
    cieply, i nie trzeba zakrwawionym paluchem epatowac sprzedawcy.

    Bartol

  • 36. Data: 2004-08-09 04:58:41
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    "Bartol Partol" <bartolpartol@gazeta.> wrote in message
    > Wiesz, wychowalem sie na Lemie i gupot nie czytam. A wracajac do tematu.
    > Sciagasz umiejetnie skore z tego palca i przyklejasz do swojego. I
    > cieply, i nie trzeba zakrwawionym paluchem epatowac sprzedawcy.

    Albo tak jak w Bondzie - zbierasz odciski palcow z kieliszka, robisz
    "naklejki" i naklejasz na swoje palce.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 37. Data: 2004-08-09 08:54:39
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Sun, 08 Aug 2004 23:47:59 +0200, Bartol Partol
    <bartolpartol@gazeta.> wrote:

    >Wiesz, wychowalem sie na Lemie i gupot nie czytam. A wracajac do tematu.
    >Sciagasz umiejetnie skore z tego palca i przyklejasz do swojego. I
    >cieply, i nie trzeba zakrwawionym paluchem epatowac sprzedawcy.

    Uważasz, że A. Zajdel pisał głupoty? Wiesz, on własnei taki przepis
    podał :D
    --
    ___________ (R)

  • 38. Data: 2004-08-09 09:10:20
    Od: Kamil Paszkiewicz <k...@N...pl>

    Dnia Mon, 9 Aug 2004 06:58:41 +0200, Piotr azimierz" napisał(a):

    > Albo tak jak w Bondzie - zbierasz odciski palcow z kieliszka, robisz
    > "naklejki" i naklejasz na swoje palce.
    No właśnie... Jak Ci gwizdną kartę, to się zorientujesz (prędzej, czy
    później). A odciski palców rozsiewasz w sposób niekontrolowany wszędzie :-)

    Kamil Paszkiewicz

    "Jedzmy gówna! Przecież miliony much nie mogą nie mieć racji..."
    W. Łysiak

  • 39. Data: 2004-08-09 09:20:02
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Adam Płaszczyca napisał:

    > Uważasz, że A. Zajdel pisał głupoty? Wiesz, on własnei taki przepis
    > podał :D

    Pewnie czytalem co nieco Zajdla, ale jesli nie pamietam to znaczy, ze
    nie zrobil na mnie takiego wrazenia jak np. Wisniewski-Snerg swoim
    "Robotem" (mniam, takie rzeczy lubie). Albo mial pecha i trafil w moje
    lapy gdy akurat tonalem w Wellsie, Huxleyu, Lemie (w tym to tone dosyc
    regularnie).

    Wracajac do tematu. Sciagniecie skory z palucha ofiary i przyklejenie
    jej do swojego palucha to pomysl calkiem oczywisty i przychodzacy do
    glowy samoistnie. ;-P

    Bartol

  • 40. Data: 2004-08-09 11:40:42
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Mon, 09 Aug 2004 11:20:02 +0200, Bartol Partol
    <bartolpartol@gazeta.> wrote:

    >Wracajac do tematu. Sciagniecie skory z palucha ofiary i przyklejenie
    >jej do swojego palucha to pomysl calkiem oczywisty i przychodzacy do
    >glowy samoistnie. ;-P

    Metoda druga - zdjęcie odcisku i zrobienei cieńkiej rękawiczki. A
    temperatura? Wystarczy trzymać łapę w ciepłej rękawiczce :D

    POlecam "Limes Inferior" Zajdla
    --