  • 1. Data: 2010-06-02 19:57:29
    Temat: Odsetki od KK Millennium
    Od: Karol MARCHEWKA <a...@s...pl>

    Rzecz dotyczy sposobu naliczania odsetek od operacji na karcie
    kredytowej Millennium. W dużym skrócie historia operacji jest następująca:
    1) 15.04 - wydano kartę
    2) 20.04 - 1000zł - operacja gotówkowa: spłata zadłużenia w innym banku
    3) 20.04 - 10zł - prowizja od powyższego
    4) 25.04 - 200zł - operacja bezgotówkowa - zakupy w sklepie A
    5) 30.04 - 5zł - naliczono mi odsetki ale tylko od transakcji gotówkowej
    na kwotę 1000zł za okres od daty operacji do pierwszego dnia roboczego
    maja czyli za dni od 20.04-04.05
    6) 15.05 - 210zł - operacja bezgotówkowa - zakupy w sklepie B
    7) 20.05 - 215zł - spłata karty kredytowej (5zł to odsetki z poz. 5,
    10zł to prowizja z poz. 3, a 200zł to częściowa spłata pierwszej
    operacji czyli tej z poz. 2)
    8) 25.05 - 210zł - operacja bezgotówkowa - zakupy w sklepie c
    9) 31.05 - naliczenie odsetek...

    No właśnie naliczenie, ale w jakiej kwocie?
    ad.2) odsetki powinny być naliczone od dnia 05.05 do pierwszego dnia
    roboczego czerwca czyli do 01.06 włącznie, przy czym za okres od
    05.05-19.05 od kwoty 1000zł a od 20.05-01.06 od kwoty 800zł ponieważ
    200zł zostało spłacone
    ad.3) od prowizji odsetek się nie płaci?... kwota spłacona 20.05
    ad.4) powinienem mieć naliczone odsetki za okres od dnia transakcji do
    ... - no właśnie do kiedy czy do 30.04 czy za grace period czyli do
    20.05 czy do 31.05 czyli dnia naliczania odsetek
    ad.5) od odsetek kolejnych odsetek się nie płaci?... (zresztą zabrania
    tego prawo) kwota spłacona 20.05
    ad.6 i ad.8) grace period kończy się dla nich 20.06 więc odsetki nie
    powinny być naliczane

    Karol

  • 2. Data: 2010-06-02 20:42:58
    Temat: Re: Odsetki od KK Millennium
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Karol MARCHEWKA" <a...@s...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:hu6d36$nmn$...@n...onet.pl...
> [...]
    > roboczego czerwca czyli do 01.06 włącznie, przy czym za okres od
    > 05.05-19.05 od kwoty 1000zł a od 20.05-01.06 od kwoty 800zł ponieważ 200zł

    Tak.

> [...]

    > ... - no właśnie do kiedy czy do 30.04 czy za grace period czyli do 20.05
    > czy do 31.05 czyli dnia naliczania odsetek

    Nie, do 1 czerwca włącznie.

> [...]
    > tego prawo) kwota spłacona 20.05

    Tak.

    > ad.6 i ad.8) grace period kończy się dla nich 20.06 więc odsetki nie

    Odsetki nie naliczane, niemniej jednak g-p kończy się dla nich 25 czerwca, a
    nie 20 czerwca.

  • 3. Data: 2010-06-02 20:48:19
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-06-02 22:42, MarekZ pisze:
    > Tak.

    Ja kiedyś złożyłem reklamację w Millennium odnośnie odsetek naliczonych
    od kwoty przeniesionego zadłużenia. Z tego co pamiętam w TOiP ani
    nigdzie nie było napisane, że odsetki będą się naliczały od dnia
    dokonaniu przelewu. W moim odczuciu odsetki mogły się naliczyć ale
    dopiero gdybym nie spłacił kwoty przeniesionego zadłużenia w GP, więc
    moim zdaniem działanie banku było niesłuszne. Bank przyznał mi rację i
    odsetki zwrócił :)

    --
    Mithos

  • 4. Data: 2010-06-02 20:52:22
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Mithos" <f...@a...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > kwoty przeniesionego zadłużenia w GP, więc moim zdaniem działanie banku
    > było niesłuszne. Bank przyznał mi rację i odsetki zwrócił :)

    Ale to chyba dawno, nie? Kiedyś za dawnych wspaniałych czasów, przelewy z
    tych kart były traktowane jako operacje bezgotówkowe. Albo może był to
    pierwszy b/t? Bo tutaj klient najwyraźniej wykonał standardową operację typu
    "przelew na spłatę zadłużenia w innym banku".

  • 5. Data: 2010-06-02 21:03:05
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-06-02 22:52, MarekZ pisze:
> [...]
    > pierwszy b/t? Bo tutaj klient najwyraźniej wykonał standardową operację
    > typu "przelew na spłatę zadłużenia w innym banku".

    Dokładnie nie pamiętam ale wydaje mi się, że było to ok. 3 lata temu.

    --
    Mithos