  • 11. Data: 2007-07-15 16:52:59
    Temat: Re: Odwołanie Polecenia Zapłaty w banku internetowym - problem
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    <g...@w...pl> wrote in message
    news:1184514766.890560.143880@m3g2000hsh.googlegroup
    s.com...

    Odwołanie Polecenia Zapłaty to rozwiązanie go z wierzycielem.
    Najwidoczniej GSM jeszcze tego nie anulował.
    Bank realizuje Polecenia Zapłaty na podstawie umowy zawartej z
    wierzycielem.

    Gosiu,

    Mylisz się, PZ to nie umowa bank - twój wierzyciel.
    To towja umowa z bankiem.
    Bank realizuje PZ na podstawie twojej umowy z bankiem w której wyrażasz zgodę na
    obciąznie mojego rachunku przez firmę X.
    Możesz odwołać PZ w moim banku i wtedy wysyłane przez firmę X PZ będą przez bank
    odrzucane.

    mBank jest tutaj dziwny wymagając powiadomienia wierzyciela.
    Większość banków tego nie wymaga.
    Powiadomienie wierzyciela jest zapewne wskazane, ale raczej dla własnego dobra i
    grania z wierzycielem fair (po stwarzać innym problemy ?)

    Z doświadczeń praktycznych:
    - PZ w mBank
    - odwołanie wymaga formy papierowej (druk na stronach mBank)
    - wysłałem tylko do mBanku (rozwiązałem umowę z wierzycielem, więc nie widziałem
    potrzeby go informować) pocztą z trabką
    - po długim czasie trawienia celulozy przez mSystem (> 1 miesiąca) PZ ma już
    status 'anulowane'

    TomekD

  • 12. Data: 2007-07-15 17:06:12
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    <g...@w...pl> wrote in message
[...]

    To twoja umowa z bankiem.
    Bank realizuje PZ na podstawie twojej umowy z bankiem w której wyrażasz zgodę na
    obciąznie twojego rachunku przez firmę X.
    Możesz odwołać PZ w swoim banku i wtedy wysyłane przez firmę X PZ będą przez

  • 13. Data: 2007-07-15 17:31:05
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Jul 2007 08:52:46 -0700,
    osoba podpisana: g...@w...pl <g...@w...pl>
    napisała:
    [...]
    > Odwołanie Polecenia Zapłaty to rozwiązanie go z wierzycielem.
    A co to za brednie ?
    Jeśli ja chcę *zabronić* obciążania mojego r-ku w drodze PZ to ma to
    zależeć od łaski wierzyciela? Ktoś musi się mocno zastanowć nad
    procedurami.

    KJ

    Anyone can make an omelet with eggs. The trick is to make one with none.

  • 14. Data: 2007-07-15 19:13:40
    Od: g...@w...pl

    On 15 Lip, 19:31, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Nie oddawaj Polski oszołomomhttp://www.skubi.net/nieoddaj.html
    > Anyone can make an omelet with eggs. The trick is to make one with none.

    Zgodnie z ustawą prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 r. oraz
    porozumieniem międzybankowym w sprawie stosowania polecenia zapłaty z
    dnia 1 czerwca 1998 r. warunkiem stosowanie polecenia zapłaty jest
    posiadanie rachunków przez dłużnika i wierzyciela w bankach które
    zawarły porozumienie o stosowaniu polecenia zapłaty.
    Podpisując umowę polecenia zapłaty dłużnik zgadza się na obciążenie
    rachunku przez bank.
    Natomiast stroną inicjującą wykonania polecenia zapłaty w odróżnieniu
    od polecenia przelewu czy zlecenia stałego jest wierzyciel!!

    Przykład:
    http://www.bph.pl/pl/klienci_indywidualni/rozliczeni
    a/polecenia_zaplaty
    kolejny:
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/pytania/faq.html?
    22,1

  • 15. Data: 2007-07-15 19:32:09
    Od: s...@o...pl

    On 14 Lip, 22:29, "Piotrek" <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam
    > zgodnie z procedurami wysłałem odwołania polecenia zapłaty i do mojego banku
    > i do wierzyciela (operator GSM). Było to ponad 3 tyg. temu . Niestety, dziś
    > przyszło obciążenie konta opłatą za polecenie zapłaty (mimo, że nie zostało
    > wykonane, ponieważ zrobiłem cesję nr komórkowego).
    > Co jeśli bank (a może i wierzyciel) oświadczy mi, że np. "podpis jest
    > niezgodny ze wzorem podpisu" ? Do końca życia (tzn. życia konta) będę
    > obciążany tymi kosztami ? Przecież zawsze bank może stwierdzić, że mu się
> [...]

    Z opisanej przez Piotrka sytuacji wynika że wysyłając
    rezygnację z Polecenia Zapłąty jedna ze stron tego nie wykonała.
    Jeśli polecenie zapłaty nadal jest widoczne w Banku,
    oznacza to że bank otrzymał od wierzyciela fakturę
    niezbędą do obciążenia rachunku,
    natomiast otrzymując odstąpienie od dłużnika od polecenia zapłaty
    bank nie zrealizował go.

  • 16. Data: 2007-07-15 20:08:55
    Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > niezbędą do obciążenia rachunku,
    > natomiast otrzymując odstąpienie od dłużnika od polecenia zapłaty

    O dziwo - to nie tak !
    Ponieważ zrobiłem cesję mojego numeru GSM u operatora na inną osobę to
    operator po prostu przestał wysyłać obciążenia do mojego banku
    Ja wysłałem wypełnione druki rezygnacji, pobrane ze strony mBanku - i do
    operatora i do mBanku
    Skoro mBank nadal mnie obciąża kosztami (50 gr/polecenie zapłaty
    miesięcznie), więc po prostu nie uwzględnił mojego odwołania
    a operator nie próbował wyegzekwować żadnej kasy - bo niby z jakiego tytułu
    ?
    A ja nadal nie wiem jak tą opłatę miesięczną skasować - nie wiem jak to
    nazwać - zlikwidować usługę, odwołać czy inaczej...
    Czy teraz już wiadomo o co mi chodzi ?

    Piotrek

  • 17. Data: 2007-07-15 20:34:01
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-07-15 21:13, g...@w...pl stwierdził, że:
    > od polecenia przelewu czy zlecenia stałego jest wierzyciel!!

    No to świetnie, tyle, że ja zabronię dłużnikowi (czyli mojemu bankowi)
    jego realizacji.
    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 18. Data: 2007-07-15 20:45:53
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Piotrek" <h...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > miesięcznie), więc po prostu nie uwzględnił mojego odwołania
    > a operator nie próbował wyegzekwować żadnej kasy - bo niby z jakiego

    mBank ma miesięczne zaległości z przetwarzaniem dokumentów.
    Po prostu twoej odwołanie polecenia zapłaty leży gdzieś na stosie.
    No chyba, że im się zgubiło. Masz jakieś potwierdzenie, że wysłałeś?
    Jak się wreszcie przekopią, to PZ odwołają i pewnie ci naliczoną opłatę
    zwróca.
    Jak nie, to złóż reklamację, jak potrafiszs im udowodnić kiedy to do nich
    wysłałeś.

  • 19. Data: 2007-07-15 20:49:38
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <g...@w...pl> wrote in message
    .com...

> [...]
    >Natomiast stroną inicjującą wykonania polecenia zapłaty w odróżnieniu
    >od polecenia przelewu czy zlecenia stałego jest wierzyciel!!

    Czytać i kopiować ze schowka już się nauczyłaś. Jeszcze ci tylko pozostała
    kwestia nauczenie się rozumienia tego co przeczytałaś.
    Że tak zapytam. No i co.
    No i co to co przekopiowałaś ma wspólnego z tym, że napisałas bzdury
    wcześniej.
    Moge to tylko potwierdzić. Kopiujesz ładnie, ale nie na temat.

  • 20. Data: 2007-07-15 21:14:30
    Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > zwróca.
    > Jak nie, to złóż reklamację, jak potrafiszs im udowodnić kiedy to do nich

    zawsze mnie rozbawiają takie propozycje :)
    co mam im udowodnić ? że wysłałem zaadresowaną poprawnie do nich kopertę ?
    kto udowodni co było wewnątrz ?

    Piotrek