  • 1. Data: 2004-08-22 12:05:23
    Temat: Opcje walutowe
    Od: "makro_studio" <m...@p...fm>

    Jako że mój post sprzed paru dni z pytaniem o opcje walutowe na euro
    pozostał bez odzewu, sama już znalazłam banki które obecnie je oferują.
    Podzielę się z Wami tą wiedzą ponieważ opcje są nie tylko dobrą metodą
    zabezpieczania ryzyka transakcji w walutach ale i niezłym sposobem
    zarabiania pieniędzy.
    No więc najlepszą ofertę opcji na euro i na dolara ma obecnie BRE Bank któy
    oferuje np opcje sprzedaży call z najniższą na rynku premią opcyjną i kursem
    forvard na poziomie średniego kursu walutowego sprzedaży. Fajna sprawa, bo
    aby nabyć opcję wystarczy założyć rachunek rozliczeniowy w BRE (a nie
    rachunek firmowy) dla celu rozliczeń opcyjnych i rozliczyć trasakcję netto
    (czyli nie trzeba wykonywać opcji nawet gdy kurs jest korzystny). Minimalna
    kwota transakcji 50.000 Eur/Dol.
    Więcej: http://www.brebank.com.pl/msp/index.jhtml?context=32
    90
    Fajny sposób na inwestycje z ograniczonym ryzykiem

    Pozdrawiam
    Aneta D.
    www.makro-studio.com

  • 2. Data: 2004-08-23 06:29:36
    Temat: Re: Opcje walutowe
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    Użytkownik "makro_studio" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > Podzielę się z Wami tą wiedzą ponieważ opcje są nie tylko dobrą metodą
    > zabezpieczania ryzyka transakcji w walutach ale i niezłym sposobem

    Zdecydowanie odradzam kupowanie./sprzedawania opcji w jednym banku. Mialem
    juz niemile doswiadczenie. Zdecydowanie lepiej jest otworzyc sobie dwa
    rachunki w dwoch roznych bankach, lub rachunek na WGT. Na WGT mamy najnizsze
    koszta transakcyjne, gdyz WGT zbiera oferty z kilkunastu bankow i oferuje
    swym klientom najlepsza oferte kup[na i najlepsza oferte sprzedazy.

    Poza tym zgadzam sie w 100%, ze opcje sa super instrumentem zarowno do
    spekulacji jak tez do transakcji zabezpieczajacych. W przypadku spekulacji
    mozna skonstruowac prosty portfel opcji, ktory da nam zysk bez wzgledu na
    kierunem zmiany kursu walutowego - byle tylko zmiana ta wyszla poza
    zdefiniowany przez nasz przedzial - czyli na przyklad, by kurs Dolara byl
    nizszy od 3,55 lub wyzszy od 3,65. Czyli typowa gra na zwiekszenie
    zmiennosci na rynku. Jesli zas ktos czuje, iz zmienosc bedzie gasla, to moze
    zagrac przeciwnie. Wtedy osiagnie zysk, gd kurs Dolara zmiesci sie w
    przedziale 3,55-3,65 lub dowolnym innym przez nas zdefiniowanym. Takie
    strategie sa strategiami prostymi. Mozna tez zbudowac nieco bardziej
    skomplikowane portfele opcji ... - np Long Condor Spread Ratio (LCSR) lub
    Short Condor Spread Ratio (SCSR) - to moje ulubione :)

    Malin

    --

    ------

    Jacek Maliszewski - Analityk FOREX
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    Oddział Szczecin, Monte Cassino 24
    tel.: (91) 422-84-63; 601-247-423

  • 3. Data: 2004-08-23 10:46:36
    Od: "an" <l...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jacek Maliszewski" <j...@e...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > koszta transakcyjne, gdyz WGT zbiera oferty z kilkunastu bankow i oferuje
    > swym klientom najlepsza oferte kup[na i najlepsza oferte sprzedazy.

    Czy na WGT można założyć rach. opcyjny indywidualnie (nie na firmę)? Jakie
    są koszty? Na ich stronach jest o tym dosyć mętnie. Czy rzeczywiście grasz u
    nich w realu? Obroty na opcjach walutowych chyba nie są tam duże. Napisz,
    proszę, parę słów o tym. an.

  • 4. Data: 2004-08-23 11:56:30
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

> [...]
    > nich w realu? Obroty na opcjach walutowych chyba nie są tam duże. Napisz,

    Najprosciej zadzwonic do ktoregos z ich domow maklerskich. polecam DMK.
    Najlepiej rozmawiac z Piotrem Kochankiem :)

    Sam tam nie gram bo nie mam na wszystko czasu. Co do obrotow. Klienta nie
    powino to martwic, gdyz market maker gwarantuje wykonanie kazdej transakcji
    (chyba do kilku milionow PLN) - w przeciwienstwie do WGPW hehe.