    From: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Opcje walutowe
    Date: Mon, 23 Aug 2004 08:29:36 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@aau93.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Użytkownik "makro_studio" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:cga2b1$pcg$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Jako że mój post sprzed paru dni z pytaniem o opcje walutowe na euro
    > pozostał bez odzewu, sama już znalazłam banki które obecnie je oferują.
    > Podzielę się z Wami tą wiedzą ponieważ opcje są nie tylko dobrą metodą
    > zabezpieczania ryzyka transakcji w walutach ale i niezłym sposobem
    > zarabiania pieniędzy.

    Zdecydowanie odradzam kupowanie./sprzedawania opcji w jednym banku. Mialem
    juz niemile doswiadczenie. Zdecydowanie lepiej jest otworzyc sobie dwa
    rachunki w dwoch roznych bankach, lub rachunek na WGT. Na WGT mamy najnizsze
    koszta transakcyjne, gdyz WGT zbiera oferty z kilkunastu bankow i oferuje
    swym klientom najlepsza oferte kup[na i najlepsza oferte sprzedazy.

    Poza tym zgadzam sie w 100%, ze opcje sa super instrumentem zarowno do
    spekulacji jak tez do transakcji zabezpieczajacych. W przypadku spekulacji
    mozna skonstruowac prosty portfel opcji, ktory da nam zysk bez wzgledu na
    kierunem zmiany kursu walutowego - byle tylko zmiana ta wyszla poza
    zdefiniowany przez nasz przedzial - czyli na przyklad, by kurs Dolara byl
    nizszy od 3,55 lub wyzszy od 3,65. Czyli typowa gra na zwiekszenie
    zmiennosci na rynku. Jesli zas ktos czuje, iz zmienosc bedzie gasla, to moze
    zagrac przeciwnie. Wtedy osiagnie zysk, gd kurs Dolara zmiesci sie w
    przedziale 3,55-3,65 lub dowolnym innym przez nas zdefiniowanym. Takie
    strategie sa strategiami prostymi. Mozna tez zbudowac nieco bardziej
    skomplikowane portfele opcji ... - np Long Condor Spread Ratio (LCSR) lub
    Short Condor Spread Ratio (SCSR) - to moje ulubione :)

    Malin

    --

    ------

    Jacek Maliszewski - Analityk FOREX