  • 11. Data: 2011-02-16 13:48:56
    Temat: Re: Ope Finance, stanowisko w sprawie podatku Belki.:))))))))))
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Liwiusz pisze:

    > No tak, jeszcze by się komuś wydawało, że żyje w państwie prawa. Czas
    > dorosnąć.

    Czy ja nie rozumiem, czy poważnie postulujesz, aby zawarcie umowy
    świadczenia okresowego (np. abonament telefoniczny, wynajem lokalu,
    telewizja cyfrowa itp.) w zeszłym roku, miało pociągać za sobą
    opodatkowanie zeszłoroczną stawką vat usług wykonanych w tym roku?

    W przypadku automatycznie odnawialnych lokat jednodniowych - sytuacja
    jest analogiczna do abonamentu telefonicznego. Tzn. o sposobie
    opodatkowania decydują przepisy podatkowe ważne w chwili powstania
    obowiązku podatkowego (stąd abonament za grudzień = vat 22%, abonament
    za styczeń = vat 23%), a w przypadku odsetek bankowych ów obowiązek
    powstaje w chwili dopisania odsetek do kapitału.

    Nieco inaczej wygląda sprawa lokat okresowych z dzienną kapitalizacją.
    Tutaj bowiem mamy *jedną* trwałą lokatę, tyle że codziennie rośnie jej
    kapitał. Nie jest to więc dokładnie to samo, co powyżej, ale i tak
    uważam, że "efekt" wejścia nowych przepisów będzie taki sam. Wszak w tym
    wypadku obowiązek podatkowy także powstaje w chwili dopisania odsetek do
    kapitału, czyli po 1 lipca płacimy podatek.

    No chyba, że ustawa wprost stwierdzi, że jest inaczej - tj. że jej
    postanowienia nie stosują się do lokat otwartych przed jej wejściem w
    życie. Ustawa wprowadzająca Belkę chyba tak właśnie stwierdzała. (ktoś
    wskaże źródło?)

    --
    MiCHA

  • 12. Data: 2011-02-16 14:47:17
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...pl>

    wiatrak <w...@y...pl> napisał(a):

    > Dostałem na maila spam z lokatą walentynkową na pół roku , na 4,8%.
    > Tak dal jaj kliknąłęm na "odpisz" i napisałem: "Wypchajcie się. Odlipca
    > trzeba bedzie płacic podatek"
    > Nie liczyłem na żadną odpowiedź.

    A poważnie tak im napisałeś "Wypchajcie się"?

    TOP

  • 13. Data: 2011-02-16 16:04:58
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent wiatrak nadaje:
    > Dostałem na maila spam z lokatą walentynkową na pół roku , na 4,8%.
    > Tak dal jaj kliknąłęm na "odpisz" i napisałem: "Wypchajcie się.

    Głosowałeś na PO? - masz za swoje.
    Głosowałeś na inną partię? - przegrani płacą kontrybucję.

  • 14. Data: 2011-02-16 18:21:37
    Od: BI <f...@o...pl>

    On 16 Lut, 13:43, "wiatrak" <w...@y...pl> wrote:
    wiadomościnews:ijggfu$r86$1@news.onet.pl...
    > "

    > Ale w tym przypadku podatek jest naliczany i obecnie, jest tylko inaczej
    > zaokraglany. Jak ministerstwo wyda interpretację, ze obowiązuje, to banki
    > będa odprowadzac podatek od odsetek. Nie zaryzykują wojny z MF.
    >
    > wiatrak

    Pocieszająca jest zawarta w projekcie MF propozycja okresu
    przejściowego. Jeśli weszłaby w życie oznaczałoby to, że lokaty
    długookresowe z kapitalizacją dzienną byłyby nieopodatkowane aż do
    końca ich trwania.

    cytuję:
    ...W związku z propozycjami zmian w zakresie zasad zaokrąglania w
    podatku dochodowym
    os osób fizycznych podstawy opodatkowania i podatku dla niektórych
    przychodów
    z kapitałów pieniężnych proponuje się wprowadzenie przepisu
    przejściowego, zgodnie
    z którym dochody (przychody) z tytułu odsetek określonych w art. 30 a
    ust. 1 pkt 1 -3
    ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, otrzymane na podstawie
    umów
    zawartych przed dniem wejścia w życie proponowanej zmiany podlegają
    opodatkowaniu
    na podstawie przepisów dotychczasowych."

    Fabian

  • 15. Data: 2011-02-16 18:31:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-16 19:21, BI pisze:
> [...]
    > zawartych przed dniem wejścia w życie proponowanej zmiany podlegają
    > opodatkowaniu
    > na podstawie przepisów dotychczasowych."

    Niesamowita łaskawość Najlepszego Ministra Finansów w Europie. Czy
    jednak aby nie zrobi to źle budżetowi? Czy będzie podany numer konta, na
    który stroskani obywatele będą mogli wpłacać dobrowolnie zaoszczędzone
    kwoty? By żyło się lepiej, oczywiście.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2011-02-18 05:35:47
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl>

> [...]
    > telewizja cyfrowa itp.) w zeszłym roku, miało pociągać za sobą
    > opodatkowanie zeszłoroczną stawką vat usług wykonanych w tym roku?

    Możliwość wymówienia umowy.

  • 17. Data: 2011-02-18 07:44:31
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    niusy.pl pisze:

    > Możliwość wymówienia umowy.

    Na podstawie...?

    --
    MiCHA

  • 18. Data: 2011-02-18 13:55:18
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl>

    > Na podstawie...?

    Zmiany warunków.

  • 19. Data: 2011-02-20 12:44:42
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    niusy.pl pisze:

    > Zmiany warunków.

    Jakich warunków? 1 stycznia 2011 TPSA nie wprowadziła żadnych nowych
    warunków. To, że Sejm zafundował nam zmianę stawki z 22 na 23% nie ma
    żadnego związku ani z treścią umowy, ani regulaminu dostawcy usług.
    Równie dobrze można by próbować rozwiązać umowę na podstawie zmiany
    daty. ("No bo proszę pana! Przecież jak podpisywałem umowę, to był
    listopad, a teraz jest luty! Toż to zmiana warunków jest! I wtedy było
    na dworze 15 stopni, a teraz mamy mróz!")

    --
    MiCHA

  • 20. Data: 2011-02-21 13:38:21
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

> [...]

    > warunków. To, że Sejm zafundował nam zmianę stawki z 22 na 23% nie ma
    > żadnego związku ani z treścią umowy, ani regulaminu dostawcy usług.

    Aaa czyli nie zmieniły się i mogę dalej płacić tyle samo ?