  • 1. Data: 2009-02-15 14:41:58
    Temat: Oprocentowanie hipo w PEKAO dla bylych BPH - ostrzezenie ;)
    Od: Tomasz <toudi!@geckon!!!.net>

    Hej,

    chcialem ostrzec wszystkich ktorzy wzieli kredyt hipoteczny w BPH i
    zostali zmigrowanie do PEKAO. Bank PEKAO nie radzi sobie z odswiezaniem
    oprocentowania jesli koniec okresu obrachunkowego 6M wypada w dzien wolny.

    Wyglada na to ze zamiast brac przedostatni dzien roboczy (zgodnie z
    umowa) biora przedostatni dzien. Wiec jesli koniec okresu obrachunkowego
    wypada w niedziele to oblicza % na podstawie wartosci z piatku a
    powinien z czwartku.

    Uprzedzam i sugeruje sprawdzenie, zeby sie potem nie okazalo ze jest
    jakas niedoplata i bank oczywiscie uzna ze nalezy ja wyrownac a nie daj
    Boze wymysli ze od niedoplaty naleza sie odsetki i info do BIK :/

    Reklamacja ktora zlozylem (a wlasciwie zapytanie) zostalo uznane i bank
    poprawil % i odda (obnizy najblizsza rate o) nadplacona kwote.

    Tkniety zlym przeczuciem sprawdzilem % na drugim kredycie (w PLN) i sie
    okazalo ze tez im nie wyszlo, ale tym razem zaledwie 0.01% na moja
    korzysc... Bedzie reklamacja i pewnie bede musial doplacic brakujaca
    kwote odsetek :)

    Druga kwestia to obnizenie oprocentowania po dostarczeniu wypisu z
    ksiegi. % powinien ulec obnizeniu o 0.9%,. ale wyglada na to ze bank
    obliczyl % biorac marze 'po wpisaniu do ksiag' i WIBOR/LIBOR 6M z dnia w
    ktorym zaczela obowiazywac marza 'po wpisaniu do ksiag' ignorujac
    calkowicie okres obrachunkowy...

    w poniedzialek kolejne reklamacje, choc z bolem serca, bo milo widzec
    jak % polecialo o prawie 3% (dla CHF,bo dla PLN nawet nie liczylem, bo
    mi znowu cisnienie skoczylo i czerwono mi sie przed oczami zrobilo z
    'nerw')... a niestety zgodnie z umowa nie powinno o wiecej niz 0.9% :(

    --
    Tomasz

  • 2. Data: 2009-02-15 14:46:05
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Możesz zacytować dokładnie odpowiedni fragment umowy kredytowej?
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2009-02-15 14:54:07
    Od: Tomasz <toudi!@geckon!!!.net>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Możesz zacytować dokładnie odpowiedni fragment umowy kredytowej?
    > JaC

    par4.ust.4
    Oprocentowanie kredytu stanowiace podstawe naliczenia odsetek ustalane
    jest jako suma stawki LIBOR dla terminow 6-miesiecznych z
    przedostatniego dnia roboczego przed uruchomieniem kredytu i marzy
    okreslonej w ust.2 i moze sie roznic od wartosci w ust.1

    par4.ust.6
    Oprocentowanie kredytu ulega zmianie w zaleznosci od zmiany stopy LIBOR
    okreslonej w ust.2

    par4.ust.7
    Zmiana wysokosci oprocentowania dla kolejnych 6-miesiecznych okresow
    obrachunkowych nastepuje w analogicznej dacie do daty uruchomienia
    kredytu, odpowiednio co szesc miesiecy - wedlug stawki LIBOR 6M z
    przedostatniego dnia roboczego przed rozpoczeciem kolejnego okresu
    obrachunkowego.

  • 4. Data: 2009-02-15 15:08:48
    Od: Tomasz <toudi!@geckon!!!.net>

    Tomasz pisze:
> [...]

    jeszcze ust.2 sie przyda w kontekscie tego wpisu do ksiegi:

    par.4ust.2:
    Oprocentowanie w calym okresie kredytowania stanowi sume stawki LIBOR
    dla terminow 6-miesiecznych i marzy w wysokosci xxx%. Wskazany poziom
    marzy bedzie obowiazywal w okresie przejsciowym, tj. do czasu uzyskania
    przez Bank odpisu z KW potwierdzajacego prawomocny wpis hipoteki na
    rzecz Banku. Po przedlozeniu odpisu z KW ktory potwierdzi prawomocny
    wpis do hipoteki na rzecz Banku, z uwzglednieniem postanowien ust.3
    marza ulegnie obnizeniu o 0,90 p.p. i wynosic bedzie xxx%.

    par.4ust.3
    Pierwsza rata przypadajaca po przedlozeniu odpisu z KW, o ktorym mowa w
    ust.2. platna bedzie zgodnie z obowiazujacym harmonogramem splat.
    Wysokosc kolejnych rat bedzie uwzgledniala poziom obnizonej marzy, o
    ktorym mowa w ust2. Wskazany poziom marzy bedzie staly w pozostalym
    okresie kredytowania. O wysokosci oprocentowania wynikajacego ze zmiany
    marzy Bank zwiadomi Kredytobiorce pisemnie w terminie 14dni od
    przedlozenia odpisu z KW.

> [...]
    > przedostatniego dnia roboczego przed uruchomieniem kredytu i marzy
    > okreslonej w ust.2 i moze sie roznic od wartosci w ust.1

    par4.ust.5
    dotyczy sposbu zawiadamiania o zmianie oprocentowania... swoja droga to
    tez jest teraz robione niezgodnie z umowa... ale jest to akurat szczegol
    ktory moge im odpuscic :)

    --
    Tomasz

  • 5. Data: 2009-02-15 15:25:21
    Od: Tomasz <toudi!@geckon!!!.net>

    Tomasz pisze:
    autopoprawka, bo zajrzalem do reklamacji jeszcze raz :)

    > Wyglada na to ze zamiast brac przedostatni dzien roboczy (zgodnie z
    > umowa) biora przedostatni dzien. Wiec jesli koniec okresu obrachunkowego
    > wypada w niedziele to oblicza % na podstawie wartosci
    EDIT: ze srody a powinien z czwartku.