  • 1. Data: 2009-02-15 17:16:46
    Temat: KK bez ustanowionego PINu
    Od: amcinpiL <e...@...sigu>

    Podczas aktywacji mbankowej KK była opcja aby później zdefiniować pin. Czy
    jest możliwość jego nie definiowania? Nie wiem czy dobrze pamiętam ale
    sporo osób na grupie twierdziło chyba, że PIN jest mniej bezpieczny od
    podpisu, więc wymyśliłem sobie, że nie będę definiował pinu i zakupy kartą
    będę potwierdzał tylko podpisem, dobrze kombinuję ? :)

    --
    pozdROW
    Lipnicma

  • 2. Data: 2009-02-15 17:24:10
    Temat: Re: KK bez ustanowionego PINu
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    amcinpiL pisze:
> [...]
    > podpisu, więc wymyśliłem sobie, że nie będę definiował pinu i zakupy kartą
    > będę potwierdzał tylko podpisem, dobrze kombinuję ? :)

    Nie. Po prostu kartą nie zapłacisz. A to, że PIN jest mniej bezpieczny
    dla posiadacza KK niż podpis to fakt.

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2009-02-15 18:53:23
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent amcinpiL nadaje:

    > wymyśliłem sobie, że nie będę definiował pinu i zakupy kartą będę
    > potwierdzał tylko podpisem, dobrze kombinuję ? :)

    Bardzo dobrze. Co prawda zadnych zakupów taka karta nie zrobisz ale za
    to bedzie w 100% bezpieczna. ;-)

  • 4. Data: 2009-02-15 19:08:35
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl>

    > Nie. Po prostu kartą nie zapłacisz. A to, że PIN jest mniej
    > bezpieczny dla posiadacza KK niż podpis to fakt.

    Mam KK mBanku bez PIN-u od 2 lat i jakoś wszedzie płacę - z podpisem
    oczywiscie.

    --
    Telesfor BAUDOT

  • 5. Data: 2009-02-15 19:18:07
    Od: "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl>

    "Telesfor Baudot" news:gn9po4$eii$1@nemesis.news.neostrada.pl

    > Mam KK mBanku bez PIN-u od 2 lat i jakoś wszedzie płacę - z podpisem
    > oczywiscie.

    Bo dwa lata temu wszystkie karty mBanku miały przypisany podpis do
    autoryzacji transakcji. Od momentu kiedy do ich oferty weszły karty z
    imitacją CHIPa sytuacja zmieniła się w drugą stronę tj. PIN a nie podpis
    przy autoryzacji transakcji, chociaż zdarzają się pewne odstępstwa od tej
    zasady - np. niektóre terminale żubra (przynajmniej ja tak miałem).

  • 6. Data: 2009-02-15 22:13:15
    Temat: Re: Re: KK bez ustanowionego PINu
    Od: sunwick <s...@W...op.pl>

    >Nie. Po prostu kartą nie zapłacisz. A to, że PIN jest mniej bezpieczny
    >dla posiadacza KK niż podpis to fakt.

    dokładnie, nie aktywowalem pinu w karcie i wczoraj mnie zadziwilo to
    jak chcialem w castoramie zaplacic a pani do mnie prosze wprowadzic
    pin, sadzilem ze jak go nie ustalę to bedzie wymuszany podpis,
    spotkalo mnie niezle zdziwienie :) musialem zaplacic inna karta a pin
    juz od wczorajszego wieczoru mam ustanowiony...

  • 7. Data: 2009-02-16 06:58:57
    Od: Końrad N.S. <n...@e...me>

    > Nie. Po prostu kartą nie zapłacisz. A to, że PIN jest mniej bezpieczny dla
    > posiadacza KK niż podpis to fakt.

    moja żona płaciła już kilka razy kartą wypukła, i zwlekała z podaniem pinu, bo
    go po prostu nie pamiętała.
    po około minucie oczekiwania przez terminal/pinpad na podanie pinu slip był
    drukowany do końca z miejscem na podpis, i sprzedawca podawał długopis.
    nie wiem, czy to ma znaczenie, ale zawsze miało to miejsce w punktach
    obsługiwanych przez polcard.

  • 8. Data: 2009-02-17 11:28:37
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik JanKo napisał:
    > Agent amcinpiL nadaje:

    > Bardzo dobrze. Co prawda zadnych zakupów taka karta nie zrobisz ale za
    > to bedzie w 100% bezpieczna. ;-)

    W necie/na heblu (jeśli wypukła) też się nie da ;-)?

    Przemek