  • 21. Data: 2007-06-15 09:37:08
    Temat: Re: Ostra jazda z bankiem - trochę długie, wielowątkowe, ale sądzę ciekawe
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "czp" <c...@o...info> napisał w wiadomości
    news:f4tm54$990$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Z UOKiK-iem kontaktowałem się owszem. Natomiast jeżeli chodzi o arbitra
    > bankowego to słyszałem opinie przynajmniej tu w Warszawie, że jego
    > werdykty są zawsze po myśli banków.
    >
    > Taka imitacji dla klientów żeby im się wydawało że mają prawo do czegoś.
    > Więc po co wydawać 50 zeta jak i tak mnie oleją?

    Jeśli opis, który przedstawiłeś na grupie jest zgodny z rzeczywistością i
    nie pominąłeś jakichś istotnych elementów, to arbiter choćby bardzo chciał
    nie będzie w stanie tego olać, ponieważ uchybenia po stronie banku nie
    budzą wątpliwości.

    marekz

  • 22. Data: 2007-06-15 10:04:24
    Od: czp <c...@o...info>

    Użytkownik MarekZ napisał:

> [...]
    > nie pominąłeś jakichś istotnych elementów, to arbiter choćby bardzo chciał
    > nie będzie w stanie tego olać, ponieważ uchybenia po stronie banku nie

    Oki, rozważę czy zainwestować te 50 pln ;-)

  • 23. Data: 2007-06-15 11:01:37
    Temat: Re: Ostra jazda z bankiem - trochę długie, wielow?tkowe, ale s?dzę ciekawe
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 15 Jun 2007 11:37:08 +0200, "MarekZ"
    <m...@t...irc.pl> wrote:

> [...]
    >nie pominąłeś jakichś istotnych elementów, to arbiter choćby bardzo chciał
    >nie będzie w stanie tego olać, ponieważ uchybenia po stronie banku nie

    Zdziwiłbyś się. Bank na żądanie komornika dokonuje zajęcia konta,
    które jest współwłasnością dwóch osób. Osoby te nei są małżeństwem i
    nie maja wspólnoty majątkowej.
    Arbiter niczego złago nie widzi.

    W umowie również stoi napisane, że bank może podjąć decyzję o
    zablokowaniu wypłat z linii kredytowej w sytuacji, kiedy historia
    spłat daje podstawy do wnioskowania o możliwości niespłacenia.
    Arbiter uważa, że to ok, jesli bank na podstawie zajęcia komorniczego
    taką decyzję podejmuje. W umowie nie ma sformułowania 'i inne
    przyczyny'. Jest zamknięty katalog przyczyn, zajęcia wśród nich nie
    ma.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 24. Data: 2007-06-15 19:45:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    czp <c...@o...info> writes:

    > Proszę wyjaśni to łopatologiczniej.

    No normalnie, napisz do banku (albo zazadaj ustnie), ze zyczysz sobie
    przedstawienia (kopii) dokumentow, na podstawie ktorych zostala
    obciazona karta.

    W przypadku bankomatu i transakcji z PINem nie dostaniesz kopii
    papierowej, ale powinienes dostac wydruk zawierajacy m.in. dane
    odczytane z karty, w szczegolnosci numer i date waznosci karty.
    Jesli masz watpliwosci co do tego, ktora karta zostala obciazona,
    to chyba dobrze to sprawdzic.

    Czy ten bank potrafi wyslac _ten_sam_ PIN wielokrotnie, czy tez za
    kazdym razem generowany jest i wysylany nowy PIN?

    Czy uzywales tej karty w taki sposob, ze mozliwe bylo jej
    zeskanowanie?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 25. Data: 2007-06-16 09:52:10
    Od: camasa-onet <c...@o...eu>

    Dnia 15-06-2007 o 21:45:46 Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał(a):

    > Czy ten bank potrafi wyslac _ten_sam_ PIN wielokrotnie, czy tez za
    > kazdym razem generowany jest i wysylany nowy PIN?

    Nie jestem w stanie odpowiedzieć na to pytanie. Zawsze sądziłem że
    generowany PIN jest inny.

    > Czy uzywales tej karty w taki sposob, ze mozliwe bylo jej zeskanowanie?

    W sumie dwa razy jej użyłem. Czyli teoretycznie dwa razy!

  • 26. Data: 2007-06-16 18:53:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    camasa-onet <c...@o...eu> writes:

    > Nie jestem w stanie odpowiedzieć na to pytanie. Zawsze sądziłem że
    > generowany PIN jest inny.

    Moze nalezaloby to sprawdzic, troche to chyba zmienia (zwlaszcza jesli
    mamy podejrzenia, ze bank wysylal PINy nie wiadomo gdzie)?

    > W sumie dwa razy jej użyłem. Czyli teoretycznie dwa razy!

    Teoretycznie, ale w praktyce? Bankomat z nakladka to troche inna bajka
    niz np. supermarket z kamerami.
    Podawales PIN przy tych transakcjach?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 27. Data: 2007-06-16 20:33:40
    Od: camasa-onet <c...@o...eu>

    Dnia 16-06-2007 o 20:53:55 Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał(a):

    > Teoretycznie, ale w praktyce? Bankomat z nakladka to troche inna bajka
    > niz np. supermarket z kamerami.
    > Podawales PIN przy tych transakcjach?

    Tak.