  • 11. Data: 2006-12-16 22:13:51
    Temat: Re: Oszukany na allegro,jak odyskać pieniąze
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Sierp napisał(a):
    > tak czytam ten watek, i dochodze do wniosku, ze to nie jest takie
    > oczywiste...

    Zglosic na policje oczywiscie trzeba, chociaz po to zeby sie komus
    odechcialo oszukiwac. Tym niemniej szanse na odzyskanie pieniedzy,
    jezeli nie dostaniemy ich z ubezpieczenia Allegro sa bliskie zera. Ot,
    tak dla scislosci zeby nikomu nie robic niepotrzebnej nadziei.

    > choc jak majaczy mi sie dochodzenie pieniedzy od allegro, to trzeba
    > to chyba zglosic

    Dokladnie, trzeba zglosic.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 12. Data: 2006-12-16 22:15:01
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl>

    On Sat, 16 Dec 2006 23:10:18 +0100, Sierp <s...@n...net>
    wrote:

    >tak czytam ten watek, i dochodze do wniosku, ze to nie jest takie
    >oczywiste...
    >choc jak majaczy mi sie dochodzenie pieniedzy od allegro, to trzeba
    >to chyba zglosic

    Nie wiem, czy uda sie od Allegro, musiałbym sie przez regulamin
    przebić. Natomiast zgłosić wyłudzenie jak najbardziej nalezy - policja
    może znaleźć delikwenta.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://www.fototok.tkb.pl/pt/photo.php?p=118282#

  • 13. Data: 2006-12-16 22:18:06
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Tomasz Opalski napisał(a):
    > Żeby nie było różowo, to dodam że: a) zasądzona kwota zwrotu była niższa niż
    > ta na którą mnie oszukano /sprawiedliwość jest ślepa i to może i dobrze, ale
    > też lekko głupawa, bo dodawać nie umie/, b) jak do te pory kasy nie
    > odzyskałem, chociaż jak wspominałem od razu ją spisałem na straty, więc
    > nadal nie drążę tematu.

    A najlepsze jest to, ze w przypadku roznych piramid finansowych bylo
    podobnie. Ktos dokonal oszustwa na 2 mln PLN, nakazano mu zwrot 500 tys
    i dostal wyrok w zawieszeniu. Niezly biznes, mozna poswiecic swoja
    niekaralna opinie za 1,5 mln PLN :) Oczywiscie nie oddal nawet tych 500
    tys, a co sie dzieje dalej to nie wiem, bo łaskawy sad wyznaczyl jakis
    bardzo dlugi termin na zwrot tych pieniedzy.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 14. Data: 2006-12-16 22:25:21
    Od: Sierp <s...@n...net>

    Adam Płaszczyca napisał(a):
    > Nie wiem, czy uda sie od Allegro, musiałbym sie przez regulamin
    > przebić. Natomiast zgłosić wyłudzenie jak najbardziej nalezy - policja
    > może znaleźć delikwenta.

    tak, to bylby moj pierwszy odruch
    jednak po przeczytaniu wątku... ktos moze napisze jakas historie
    z hepi endem? :)

    Sierp

  • 15. Data: 2006-12-17 08:45:21
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Sierp napisał(a):
    > tak, to bylby moj pierwszy odruch
    > jednak po przeczytaniu wątku... ktos moze napisze jakas historie
    > z hepi endem? :)

    W tych sprawach nie ma czegos takiego. Serio :) Szansa odzyskania
    pieniedzy od sprawcy jest znikoma (obojetnie czy to oszustwo na Allegro
    za kilkaset PLN czy tez "wałek" piramidy finansowej łacznie na kilka mln
    PLN). A i wyroki sa smiesznie niskie (grzywna, albo w zawieszeniu).

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 16. Data: 2006-12-17 12:18:32
    Od: "Seba_Fan" <S...@p...onet.Skasuj-to.pl>

    zbyt proste zakladanie kont, to smieszne, ale mozna sobie zalozyc pare
    roznych lewych kont, swego czasu dawno temu w mbanku tez mozna bylo, dla
    mnie powinna byc palcowka albo kurier i dopiero sie zaklada konto kurier
    jedzie do nas pokazujemy 2 dokumenty i dopiero zakladane jest konto, allegro
    od dawno juz nie kontroluje tego ani nie zabezpiecza, trzeba uwazac, nawet
    nie tyle co nie dostaniemy towar, ale mozemy dostac w zlym stanie, jak
    patrze ile sprzedawcow ma negatywy to szok i dalej ludzie kupuja od niego.
    Tragedia z tym allegro sie zrobila i nic nie widac by poprawili, ja na
    szczescie sie nie nacialem, ale moze to sie kiedys stac.

    Odnosnie Policji i Allegro to bardzo prosto jest sprawe zalatwic dane maja i
    jeszcze rachunek co tu wiecej potrzeba

  • 17. Data: 2006-12-17 15:52:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    > W lipcu 2005 r. sprawa zgloszona na policje, przekazano numery IP,
    > numery telefonu, konta itp. Maj 2006 r. prokurator przesyla do sadu
    > akt oskarzenia. Grudzien 2006 r. sad wydaje wyrok nakazowy,
    > pozostawiajac powodztwo cywilne bez rozpoznania. Poki co niewiadomo,
    > czy ktos napisal sprzeciw czy nie.

    Jesli chodzi o nakaz zaplaty, to nie mozna po prostu napisac sprzeciwu,
    trzeba podniesc jakies (najlepiej sensowne) zarzuty.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 18. Data: 2006-12-17 16:38:52
    Temat: Re: Oszukany na allegro,jak odyskaae pieni?ze
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Krzysztof Halasa napisał(a):
    > Jesli chodzi o nakaz zaplaty, to nie mozna po prostu napisac sprzeciwu,
    > trzeba podniesc jakies (najlepiej sensowne) zarzuty.

    Chodzi o wyrok nakazowy. Tam nie trzeba nic podnosic, pisze sie sprzeciw
    i sprawa jest kierowana na "zwykla" rozprawe.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 19. Data: 2006-12-17 20:52:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    > Chodzi o wyrok nakazowy. Tam nie trzeba nic podnosic, pisze sie
    > sprzeciw i sprawa jest kierowana na "zwykla" rozprawe.

    Obawiam sie ze musialbys napisac w jakim trybie byl ten wyrok
    "nakazowy" wydany. I to byla w ogole sprawa karna?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 20. Data: 2006-12-18 17:30:47
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Krzysztof Halasa napisał(a):
    > Obawiam sie ze musialbys napisac w jakim trybie byl ten wyrok
    > "nakazowy" wydany. I to byla w ogole sprawa karna?

    W postepowaniu uproszczonym, a w jakim innym mozna wydac wyrok nakazowy
    ? Oszustwo (286 KK) to raczej nie jest prawo pracy.

    --
    pozdrawiam
    Mithos