  • 21. Data: 2006-12-19 16:08:02
    Temat: Re: Oszukany na allegro,jak odyskać pieniąze
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    > W postepowaniu uproszczonym, a w jakim innym mozna wydac wyrok
    > nakazowy ? Oszustwo (286 KK) to raczej nie jest prawo pracy.

    Dlatego zapytalem o rodzaj postepowania i czy to w ogole byla
    sprawa karna. Rozumiem ze art 482 KPK widziales.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 22. Data: 2006-12-19 16:15:58
    Temat: Re: Oszukany na allegro,jak odyskaae pieni?ze
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Krzysztof Halasa napisał(a):
    > Dlatego zapytalem o rodzaj postepowania i czy to w ogole byla
    > sprawa karna. Rozumiem ze art 482 KPK widziales.

    Ale co ma wyrok zaoczny do wyroku nakazowego, o ktorym tutaj jest mowa ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 23. Data: 2006-12-20 14:20:53
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    > Ale co ma wyrok zaoczny do wyroku nakazowego, o ktorym tutaj jest mowa ?

    IANAL, ale to byl jednak wyrok zaoczny czy tez nie?
    Od wyroku zaocznego zgodnie z KPK mozna wniesc sprzeciw (z tym ze nie
    jest to normalny sprzeciw taki jak w sprawach cywilnych, bardziej
    usprawiedliwienie nieobecnosci ktore sad moze odrzucic).
    Co ma do tego nakazowosc to nie bardzo wiem, ale chetnie sie dowiem.
    Czy oskarzony zostal zaocznie uznany za winnego i dostal nakaz zaplaty
    (w sprawie karnej w postepowaniu uproszczonym)?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 24. Data: 2006-12-20 14:33:08
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:
    > IANAL, ale to byl jednak wyrok zaoczny czy tez nie?

    Nie. Wyrok nakazowy. Art. 504 KPK.

> [...]
    > jest to normalny sprzeciw taki jak w sprawach cywilnych, bardziej
    > usprawiedliwienie nieobecnosci ktore sad moze odrzucic).

    Wyrok zaoczny to cos innego. Odnosnie sprzeciwu od wyroku nakazowego
    Fragment koment. prof. dr hab. Piotr Hofmański :

    4. Sprzeciw jest środkiem zaskarżania o charakterze kasacyjnym. Osoba
    wnosząca sprzeciw w ogóle nie musi podnosić jakichkolwiek zarzutów
    przeciwko rozstrzygnięciu, albowiem wyrok nakazowy traci moc z uwagi
    na sam fakt jego wniesienia (§ 3 komentowanego przepisu), (zob. K.
    Marszał, Proces, s. 410; K. Zgryzek, [w:] Środki zaskarżenia, s. 369),
    a konsekwencją tego jest konieczność podjęcia czynności zmierzających
    do wyznaczenia rozprawy.

    > Co ma do tego nakazowosc to nie bardzo wiem, ale chetnie sie dowiem.
    > Czy oskarzony zostal zaocznie uznany za winnego i dostal nakaz
    > zaplaty
    > (w sprawie karnej w postepowaniu uproszczonym)?

    Nie, nie bylo wyroku zaocznego i nie bylo tez zadnego nakazu zaplaty.
    Robisz straszny mix pojec.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 25. Data: 2006-12-20 20:13:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Mithos" <f...@a...pl> writes:

    > Nie. Wyrok nakazowy. Art. 504 KPK.

    Czyli nie bylo postepowania uproszczonego, tak jak wczesniej napisales,
    a nakazowe?
    --
    Krzysztof Halasa