  • 1. Data: 2006-12-16 01:33:31
    Temat: Z kartą czy z gotówką do USA?
    Od: "Escorpion" <e...@N...gazeta.pl>

    Lece na krotko do USA i zastanawiam sie, co mi sie bardziej oplaca: zamienic
    zlote na $ i placic na miejscu gotówka, czy korzystac z karty kredytowej, a
    debetowa wyplacac z bankomatow?

    Dodam, ze mam konta w mBanku i karte kredytowa rowiez.
    mBank rozlicza transakcje zagraniczne w Euro, a wiec jadac do USA wystapi
    przeliczenie z $ na Euro i pozniej na zlote :( Co sie bardziej oplaca, pomijam
    tu kwestie ryzyka utraty gotówki.

  • 2. Data: 2006-12-16 02:43:10
    Temat: Re: Z kartą czy z gotówką do USA?
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Escorpion" <e...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > mBank rozlicza transakcje zagraniczne w Euro, a wiec jadac do USA wystapi
    > przeliczenie z $ na Euro i pozniej na zlote :( Co sie bardziej oplaca,

    opłaca sie przede wszystkim wygoda posiadania karty
    zapłacisz nią praktycznie wszędzie i każdą nawet najdrobniejszą kwotę.

    patrząc na liczby to chyba oczywiste, że opłaca sie gotówka bo nie ma
    kosztów przewalutowania, więc twoje pytanie z miejsca jest trochę bezcelowe.
    Natomiast od razu ci mówie, że to co stracisz na przewalutowaniach zyskasz
    na wygodzie.
    Weź ze 100 dolarów w gotówce i obie karty.

  • 3. Data: 2006-12-16 07:11:10
    Temat: Re: Z kart? czy z gotówk? do USA?
    Od: neg <n...@n...pl>

    Wygoda to nic innego jak bezpieczeństwo.

  • 4. Data: 2006-12-16 11:30:36
    Od: "Tommeck" <t...@g...pl>

    > Wygoda to nic innego jak bezpieczeństwo.

    Wygoda to takze brak koniecznosci zastanawiania sie ile pieniedzy wziac ze
    soba, brak koniecznosci wydawania reszty, bezproblemowy wynajem samochodu
    lub pokoju w hotelu, mozliwosc placenia przez telefon i internet, szybszy
    check out z hotelu bez koniecznosci regulowania naleznosci w kasie
    hotelowej.

  • 5. Data: 2006-12-17 20:16:04
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-12-16, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > opłaca sie przede wszystkim wygoda posiadania karty
    > zapłacisz nią praktycznie wszędzie i każdą nawet najdrobniejszą kwotę.

    Nie jest to prawda w przypadku stanów. Jedyny kraj, o którym dałoby
    się to powiedzieć (na podstwaie moich doświadczeń) to Islandia.

    Renata

  • 6. Data: 2006-12-17 21:56:02
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> wrote in message
    .waw.pl...

    > Nie jest to prawda w przypadku stanów.
    ja się jeszcze nie spotkałem z przypadkiem gdzie nie mógłbym zapłacic karta,
    anie nie spotkałem się jakimkolwiek limitem.
    O przeprasza spotkałem się. W autobusie zapłacić kartą się nie dało. Trzeba
    było miec gotówkę i to odliczoną.
    Albo kupić sobie wcześniej bilet w automacie na przystanku.

  • 7. Data: 2006-12-18 17:34:31
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Nie jest to prawda w przypadku stanów. Jedyny kraj, o którym dałoby
    > się to powiedzieć (na podstwaie moich doświadczeń) to Islandia.

    Prawda jest taka, że USA to takim ideałem kartowym nie są. Nas praktycznie
    ominęła epoka czeków, a u nich są one jeszcze w obiegu.

    +inż.leva+

  • 8. Data: 2006-12-18 21:53:18
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-12-17, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> wrote in message
    .waw.pl...

    > ja się jeszcze nie spotkałem z przypadkiem gdzie nie mógłbym zapłacic karta,
    > anie nie spotkałem się jakimkolwiek limitem.

    Byłam w Stanach 3 razy i problemem są czasem limity. W małych sklepach
    z mydłem i powidłem często nie chcą płatności kartą na np. 6$. Może
    jakby się uprzeć, to by wzięli, ale to trzeba by za każdym razem walczyć.
    Poza tym płaska debetówka nie zawsze działa, z wypukłą kredytową o ile
    pamiętam problemów nie było (oczywiście tam, gdzie przyjmowali).

    Nie ma też w ogóle mowy, żeby zapłacić kartą na samoobsługowych
    kempingach, gdzie do koperty wkłada się gotówkę lub czek.

    A i pewnie jakbym pomyślała dłużej, to znalazłyby się i inne miejsca,
    w których kartą się nie dało i nie chodziło o limit.

    Renata

  • 9. Data: 2006-12-19 00:22:14
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> wrote in message

    > Prawda jest taka, że USA to takim ideałem kartowym nie są. Nas praktycznie
    > ominęła epoka czeków, a u nich są one jeszcze w obiegu.

    Czeki są bardzo wygodne i bardzo bezpieczne.
    Po za tym ideał kartowy nie polega na tym, że 100% ludzi musi sie nimi
    posługiwać.

  • 10. Data: 2006-12-19 17:01:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Czeki są bardzo wygodne i bardzo bezpieczne.

    No jasne, zwlaszcza te bez pokrycia.
    Napisz jeszcze ze sa bardzo szybkie.

    Po prostu praktyczny brak przelewow "dla ludu" spowodowal, ze rozliczenia
    musza sie odbywac przy uzyciu czekow (albo direct debitu), ale nie robmy
    z tego ideologii.

    Przelewy sa z pewnoscia bezpieczniejsze od czekow i od direct debitu
    - dluznik wie, ze wierzyciel dostanie tyle ile powinien, a wierzyciel
    po zanotowaniu wplywu na konto wie, ze naprawde dostal zaplate.
    --
    Krzysztof Halasa