eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPKO BP "udogodnienia" dla klientówPKO BP "udogodnienia" dla klientów
  • From: "Dariusz Młyński" <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: PKO BP "udogodnienia" dla klientów
    Date: Tue, 2 Jan 2007 21:52:20 +0100
    Lines: 44
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1409
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1409
    NNTP-Posting-Host: 87.206.115.139
    Message-ID: <459ac607$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1167771143 87.206.115.139 (2 Jan 2007 21:52:23 +0100)
    Organization: home.pl news server
    X-Authenticated-User: m...@p...pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!news.internetia.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net.pl!not-for-m
    ail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:403879
    [ ukryj nagłówki ]

    Kiedyś bardzo dawno temu jak jeszcze PKO BP nie kupiło Inteligo ( a
    wszystkie banki oferowały bankowość elektroniczną tylko nie PKO BP)
    wprowadzono usługę skrzynki internetowej (nadal jest).
    Zakładało się w PKO BP skrzynkę internetową, podpisywało się umowę,
    dostawało się login i hasło z pieczątka banku podpisami itp. i od tego
    momentu wyciągi przychodziły również w formie elektronicznej na konto
    w domenie pkobp. Dla ułatwienia dodam, że usługa jest płatna.

    I w połowie grudnia Bank postanowił "uszczęśliwić" klientów.
    Beż żadnego aneksu do umowy rozesłał e-mail do klientów, że zmienia
    nazwę konta (login), hasło do logowania i informację, że
    na skrzynkę o parametrach z umowy nie będzie już wysyłał wyciągów.
    Oczywiście nowy login i sposób zmiany hasła z hasła "z klucza" na
    użytkownika -przyszło nie szyfrowanym e-mailem.
    Hasło z klucza miało strasznie trudną do złamania budowę

    "W polu [Aktualne hasło] należy wpisać hasło inicjalne: 5101xxxx
    zastępując "xxxx" ostatnimi czterema cyframi własnego numeru PESEL.
    W przypadku kont wspólnych - numeru PESEL pierwszego właściciela
    konta.
    "

    Zastanawiam się jak się mają do tego procedury bezpieczeństwa w banku
    ?
    Jak się ma do tego umowa założenia skrzynki internetowej do której
    załącznikiem był login i hasło inicjalne dla klienta ?

    Nie wspomnę już, że trzeba było zainicjować nową skrzynkę zgodnie z
    wymaganiami banku, zmienić parametry programu pocztowego (strata
    czasu).
    Wszystko to w imię bliżej nie sprecyzowanych udogodnień (ach ten
    marketing) (choć przepraszam, wyciągi przychodzą podpisane cyfrowo z
    innego konta co spowodowało konieczność zmiany reguł wiadomości)
    wszystko to kosztem straty czasu klientów w imię prostoty migracji
    danych z jednego systemu do drugiego.

    No i puenta. Nadal w wyciągach SA błędy. Podany numer kontaktu do
    reklamacji jest błędny (7 cyfrowy - brak prefiksu międzymiastowego)
    A może jest to jedyna metoda by odciąć się od wkurzonych klientów ?

    A wszystko w imię "udogodnień" dla klienta
    A może się czepiam ?


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1