  • 11. Data: 2009-10-08 07:51:12
    Temat: Re: PKO PP... w mbanku i multi
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > I Bossa - darmowa w pakiecie zielonym.

    nie wypowiadam się, bo nie korzystałem, ale mBank i Multi mają niezłe
    systemy ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 12. Data: 2009-10-08 09:46:05
    Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@x...pl> napisał

    > No to zupełnie niepotrzebnie płacisz te 60 zł rocznie...warto chyba
    > rozejrzeć się za darmowym kontem, te w mBanku i w Multi mają wszystkie
    > podstawowe funkcje.
    >
    > Realizujesz czy sprzedajesz PP?

    No to się rozejrzę, tylko niech najpierw zrealizuję te PP, bo może nie będę
    umiała elektronicznie tego zrobić.
    Pozdr.
    A.

  • 13. Data: 2009-10-08 10:49:55
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    "ffiona" <f...@p...onet.pl> wrote in message

    > No to się rozejrzę, tylko niech najpierw zrealizuję te PP, bo może nie
    > będę umiała elektronicznie tego zrobić.
    > Pozdr.
    > A.

    Chyba lepiej to sprzedaj...

  • 14. Data: 2009-10-08 11:20:59
    Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał

    > Chyba lepiej to sprzedaj...

    Za późno. A czemu? Myślisz, że tak mocno spadną?

  • 15. Data: 2009-10-08 11:35:47
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    > Za późno. A czemu? Myślisz, że tak mocno spadną?

    Nie wiem czy mocno spadną, nie jestem wróżką. :) Ale jestem pewien, że da
    się te akcje kupić taniej niż po cenie, która wynika z realizacji praw
    poboru.

  • 16. Data: 2009-10-08 11:41:38
    Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl>

    > Nie wiem czy mocno spadną, nie jestem wróżką. :) Ale jestem pewien, że da
    > się te akcje kupić taniej niż po cenie, która wynika z realizacji praw
    > poboru.
    Ja realizując prawa, które dostałam za darmo (a raczej za posiadanie tych
    akcji), kupuję po 20,50 zł. sztukę. Aż tak mocno spadną?
    Rozumiem, że chodzi Ci chyba o to, że jak ktoś teraz kupiłby 4 prawa po 2,79
    zł. sztuka (wczorajsza cena zamknięcia) = 11,16 zł. plus akcja x 20,50 zł. =
    31,66 zł. Wtedy to tak, to jest nieopłacalne, bo wczorajsza cena zamknięcia
    akcji PKO BP jest 31,65 zł.

  • 17. Data: 2009-10-08 12:08:46
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

> [...]
    > 20,50 zł. = 31,66 zł. Wtedy to tak, to jest nieopłacalne, bo wczorajsza
    > cena zamknięcia akcji PKO BP jest 31,65 zł.

    Tak. Dodatkowo tego co kupisz za pp nie będziesz mogła tak od razu sprzedać,
    choćbyś chciała. W tym czasie jesteś pozbawiona możliwości kontroli tej
    inwestycji. IMO bez sensu, chyba że tak czy inaczej wiesz, że będziesz to
    trzymać latami i nie chce Ci się za bardzo tym zajmować.

    Jeśli tak czy inaczej chcesz te akcje mieć, moim zdaniem powinnaś sprzedać
    pp i wystawić zlecenie z ceną zakupu niższą niż ta, za jaką mogłabyś objąć
    akcje na podstawie praw o około 1 zł lub więcej. Powinno wejść.

  • 18. Data: 2009-10-08 12:31:33
    Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > pp i wystawić zlecenie z ceną zakupu niższą niż ta, za jaką mogłabyś objąć
    > akcje na podstawie praw o około 1 zł lub więcej. Powinno wejść.
    Marku, ja chyba nie rozumiem. Ja już zrobiłam zapis na akcje, a prawa mnie
    nic nie kosztowały, więc akcje mnie wyniosą 20,50 zł. za sztukę. Nie
    podejrzewam, żeby spadły poniżej tej kwoty.

  • 19. Data: 2009-10-08 13:00:28
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    > Marku, ja chyba nie rozumiem. Ja już zrobiłam zapis na akcje, a prawa mnie
    > nic nie kosztowały, więc akcje mnie wyniosą 20,50 zł. za sztukę. Nie
    > podejrzewam, żeby spadły poniżej tej kwoty.

    One Cię nie wyniosą 20,50. One Cię wyniosą 20,50 + 4 razy cena prawa poboru,
    bo mogłaś je sprzedać, np. teraz po 2,82 zł..

    Skoro zrobiłaś już zapis, to nie ma co dywagować. :) Ale nie postąpiłaś
    optymalnie, ot co. W zapisie dodatkowym i tak byś to mogła kupić. Mam
    nadzieję, że nie miałaś setek tysięcy tych akcji. ;-)

  • 20. Data: 2009-10-08 13:10:57
    Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > optymalnie, ot co. W zapisie dodatkowym i tak byś to mogła kupić. Mam
    > nadzieję, że nie miałaś setek tysięcy tych akcji. ;-)
    Chyba - w takim razie - umiem lepiej gotować niż działać na giełdzie ;-)
    Oj, ja durna, jednak chodzenie nogami do biura maklerskiego ma sens, bo na
    tym dystansie - również czasowym - można sobie coś przemyśleć, a i w
    międzyczasie podyskutować na forum. A przez internet to się robi
    hop-siup-klick - o! Zadziałało! Prawa zablokowane, a pieniądze z rachunku
    pieniężnego zniknęły:-)
    Dzięki i tak, cały czas się uczę.
    Pozdrowienia
    A.