  • 1. Data: 2011-01-09 22:39:34
    Temat: PKO to takie dziadostwo?
    Od: "Piotr" <P...@i...pl>

    Zalozylem pare tygodni u nich konto aby mozna mi bylo gdzie wplacic po
    sprzedazy mieszkania gdyz maja filie w miescie kolo notariusza i
    najprosciej bylo dla kupcow bo ten sam bank.
    Po wplacie duzej sumy 240000 zadzwonilem na ich linie zeby zwiekszyc limit
    dzienny wyplaty w bankomacie z 1000 .Okazalo sie ze to mozliwe tylko w
    glownej fili banku.
    No ok ide do okienka starsza babka na mnie wyskoczyla ze jakto ja chce
    wiekszy limit jak mam dopiero pare miesiecy konto i zadnych regularnych
    wplywow!!!!japierdole a moja kasa to jest jakis inny gorszy pieniadz?i laske
    mi robia ze bede z moich 240000 tysiecy wyplacic w bankomacie wiecej niz
    1000.Zeby wyplacic musze isc do glownej fili banku.Gdy jej powiedzialem ze
    pierwszy raz taki bank widze z takimi ograniczeniami tylko jeszcze dodala ze
    przeciez i tak przeleje te pieniadze.Czyli wiedzila ze ten bank jest gowno
    wart i tylko zalozony do wplaty za mieszkanie i inni tez tak robia podobnie
    z tego wynika .Pozatym bezpieczenstwo w online banking przestarzale.
    Moje pieniadze w tym tygodniu przelewam reszte na inne konta i do dupy z
    takim bankiem.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-01-11 21:43:34
    Temat: Re: PKO to takie dziadostwo?
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 9 Sty, 23:39, "Piotr" <P...@i...pl> wrote:

    > Po wplacie duzej sumy 240000 zadzwonilem  na ich linie zeby zwiekszyc limit
    > dzienny wyplaty w bankomacie z 1000 .Okazalo sie ze to mozliwe tylko w
    > glownej fili banku.

    Eee tam, mi BZWBK nie chciał zwiekszyć (albo zapomniał, że skąłdałem
    taki wniosek w oddziale) do wysokości miesięcznych wpływów na
    rachunek:P W kazdym razie szybciej karte zliwkidowałem :P

  • 3. Data: 2011-01-15 22:09:17
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>

    On 11-01-09 23:39, Piotr wrote:
> [...]
    > bezpieczenstwo w online banking przestarzale.
    > Moje pieniadze w tym tygodniu przelewam reszte na inne konta i do dupy z

    Fakt, ze karty w PKO Banu Polskim potrzebuja gruntownych zmian, ale
    bankomaty nie sa do wyplacania takiej kasy. Raz, ze spora czesc bankow
    ma limity dzienne, dwa ze sama maszyna ma fizyczne ograniczenia. A i
    sama wyplata gotowkowa to inna inszosc - bez odpowiednio wczesniejszego
    powiadomienia, duzej kasy w zadnym banku nie wyplacisz.

    --
    http://macierzynski.blip.pl/

  • 4. Data: 2011-01-15 22:27:39
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 15 Sty, 23:09, Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>
    wrote:

    > sama wyplata gotowkowa to inna inszosc - bez odpowiednio wczesniejszego
    > powiadomienia, duzej kasy w zadnym banku nie wyplacisz.

    Fajnie, że podchodzisz do tego jako normalność, a ja tego od lat pojąć
    nie mogę, że przynieść do banku mogę w każdej chwili nawet milion, ale
    po podpisaniu kwitka wpłaty, wypłacić minutę później mogę zazwyczaj
    już tylko 10,000 PLN. Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego mam utrudniony
    dostęp do własnych pieniędzy i mam na nie czekać ileś dni?

  • 5. Data: 2011-01-15 23:56:55
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (15.01.2011 23:09), Michał 'Amra' Macierzyński wrote:
    > Fakt, ze karty w PKO Banu Polskim potrzebuja gruntownych zmian, ale
    > bankomaty nie sa do wyplacania takiej kasy.

    Co nie znaczy że się nie da. Znam sytuację kiedy kasa od klienta do
    firmy jest przekazywana w ten sposób, że pracownik idzie z kartą klienta
    do bankomatu/ów i wypłaca kasę rzędu 100 tys zł. Oczywiście nie za
    jednym razem i często nie z jednego bankomatu.

    p. m.

  • 6. Data: 2011-01-22 12:51:20
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>

    On 11-01-15 23:27, Tomek z Wawy wrote:

> [...]
    > już tylko 10,000 PLN. Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego mam utrudniony
    > dostęp do własnych pieniędzy i mam na nie czekać ileś dni?

    Procedury. ;) Banki nie cierpia pieniedzy w placowkach i bankomatach bo
    ta gotowka nie pracuje (czyli jest kosztem). Robi sie wszystko, zeby
    minimalizowac obrot gotowkowy (dodaj do tego ochrone, liczenie, etc). W
    zaleznosci od wielkosci placowki (no i banku) masz limit wyplat na
    oddzial. Wszystko na zasadzie "statystyki". Kiedy wplacasz do banku
    gruba kase - ten generalnie chce sie jej pozbyc szybko (czyli nie
    trzymac w placowce - tylko przewiez dalej). O ile bank moze
    "statystycznie" policzyc ile klient wyplaci, to w druga strone - ile
    wplaci juz nie policzy. Czyli w jednym miejscu mozesz sobie
    optymalizowac kosztowo (jak najmniej gotowki w oddziale), to w drugim
    nic nie policzysz - mozesz tylko zmniejszyc koszty - "wywozac" gotowke.
    Dytektor placowki teoretycznie moze Ci wyplacic wiecej niz ma w kasie (o
    ile bank umozliwia mu takie dzialanie) - raczej nie zdarza sie, zebys
    wplacal i od razu wyplacal. To jego decyzja.

    A jeszcze argument najwazniejszy przy limitch wyplat - to esencja
    bankowosci ;) skoro bank moze "emitowac" pieniadze - to oznacza, ze
    wyplata bez zadnych limitow moglaby zachwiac stabilnoscia takiej
    instytucji - jedna duza firma moglaby to zrobic. Nagle trzeba bloby
    pozyczac z NBP pieniadze (bo inny bank na rynku miedzybankowym np. tez
    mialby podobny problem). Kolejne zagrozenie - run na bank - nagle idzie
    plotka, ze w placowce banku X nie wyplacaja pieniadze (czytaj bankrutuje
    ;). Zagrozenie nie tylko dla tego konkretnego banku, ale dla calego systemu.

    Jednym slowem jak sobie to wszystko poskladasz- to masz wytlumaczenie :)

    --
    http://macierzynski.blip.pl/

  • 7. Data: 2011-01-22 20:08:02
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam

    W dniu 2011-01-15 23:09, Michał 'Amra' Macierzyński pisze:

> [...]
    > sama wyplata gotowkowa to inna inszosc - bez odpowiednio wczesniejszego
    > powiadomienia, duzej kasy w zadnym banku nie wyplacisz.

    W oddziale internetowym PKO BP czyli Inteligo mozna ustawic na karcie
    wyplaty bez limitow. Pewnie w jednym bankomacie sie nie da tyle wyplacic
    ale kilka bankomatow i pieniadze wyplacone. Wyplacalem 25K PLN
    w jednym bankomacie PKO BP karta z detalu BRE na 10 razy. Zakladajac ze
    tam by nie bylo juz wiecej pieniedzy to trzeba tylko 10 bankomatow
    znalesc i pol banki wyplacone:)

    Amra,

    Proponuje bys pisal przy swoich postach (np. w stopce), ze pracujesz
    obecnie w PKO BP bo nie kazdy sledzi na tyle grupe by o tym wiedziec.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 8. Data: 2011-01-22 20:48:11
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>

    On 11-01-22 21:08, Marcin wrote:
    > Amra,
    >
    > Proponuje bys pisal przy swoich postach (np. w stopce), ze pracujesz
    > obecnie w PKO BP bo nie kazdy sledzi na tyle grupe by o tym wiedziec.

    To jak tylko z blogiem wystartuje ;) dam link do bloga.

    --
    http://macierzynski.blip.pl/

  • 9. Data: 2011-01-22 22:06:25
    Od: Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl>

> [...]
    > ile bank umozliwia mu takie dzialanie) - raczej nie zdarza sie, zebys
    > wplacal i od razu wyplacal. To jego decyzja.

    To ja jeszcze dorzucę - ubezpieczenie gotówki. Zwykle banki, a zwłaszcza
    mniejsze oddziały mają limit gotówki, jaka może znaleźć się w ich kasie
    ze względu na ubezpieczenie. Dodatkowym problemem jest tzw. odwózka -
    firma zewnętrzna, która ochrania konwój i sam konwój również mają limity
    z tym związane. Zresztą - uruchamianie dodatkowego konwoju, by odwieźć /
    dostarczyć gotówkę to także znaczny koszt.

    No po prostu nic, tylko brzydzić się tej gotówki!

    --
    Grzexs

  • 10. Data: 2011-01-23 09:55:48
    Od: Piotr Hołda <p...@w...pl>

    Daj sobie spokój z PKO. Ten bank został zamrożony w głębokiej komunie
    jak w Seksmisji. Teraz ich odmrozili i nie wiedzą gdzie są.
    Ludzie tam są opryskliwi i traktują klienta jak petenta w urzędzie.
    Procedury nie przystają do współczesnego świata. To jest fajny bank dla
    emerytów bo można przyjść i poplotkować w kolejce do okienka.
    Zainteresowałeś się przynajmniej jakie oprocentowanie miałeś na tym
    rachunku? Przy tej kwocie każde 0,1% to 240 PLN różnicy.

    Piotr Hołda