-
21. Data: 2009-04-21 09:28:59
Temat: Re: POGDYBAJMY: jak zmieni się oferta banków w PL po wprowadzeniu EURO
Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>
k...@o...pl schrieb:
>> A teraz nie ma w Polsce euro, a co drugi bank przesciga sie w
>> podwyzszaniu oplat za przelewy, prowadzenie konta... A przoduje w tym
>> PKO BP.
>>
>> Masz na to jakies wytlumaczenie? Bo w krajach z euro tego nie zauwazono.
>
> chyba takie, że Polacy "lubią" przepłacać i jest jeszcze przyzwolenie
> społeczne na kolejne podwyżki.
>
> po drugie, kiedy widzę ceny w sklepie 9,99zł albo 49,99zł to jestem pewny
> że nie powstały one w oparciu o kalkulację kosztów, ale wg widzimisię
> osoby tworzącej cennik, "bo tak i już".
>
> po trzecie, ze studiów ekonomicznych wiem, że cena 9,99 itp. ma podbudowę
> psychologiczną i jest oparta na jakiś badaniach amerykańskich, które
> zajmowały się psychiką konsumenta-debila i kalkulacjami, jak go wycisnąć
> jak cytrynę. dlatego, jeśli widzę 0,99zł w cenniku Inteligo, to wiem, że
> oni wykorzystają KAŻDĄ okazję, aby człowieka złupić.
>
> Może to być kryzys, może to być euro, może to być zalamanie w nieruchomosciach
> może to być obamo-inflacja, może to być podwyżka cen ropy albo obniżka cen soli
> może to być katar prezesa zarządu banku, cokolwiek, byle okraść klienta...
Czyli w skrocie, co chciales przekazac?
Teraz wzrost cen w Polsce jest wynikiem kryzysu, inflacji i okradania
klienta, itp.
Natomiast po wejsciu Polski do strefy euro wzrost cen w Polsce bedzie
spowodowany tylko i wylacznie przez euro; kryzys, inflacja, okradanie
klienta nie beda mialy wtedy znaczenia?
--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org
-
22. Data: 2009-04-21 20:23:35
Temat: Re: POGDYBAJMY: jak zmieni się oferta banków w PL po wprowadzeniu EURO
Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>
Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
news:4c0f.00000051.49ed42c2@newsgate.onet.pl...
>
> po drugie, kiedy widzę ceny w sklepie 9,99zł albo 49,99zł to jestem pewny
> że nie powstały one w oparciu o kalkulację kosztów, ale wg widzimisię
> osoby tworzącej cennik, "bo tak i już".
Nie według widzimisię. Ceny z końcówkami ,99 powodują wzrost sprzedaży,
nawet w stosunku do niższej ceny, ale zaokrąglonej do pełnych złotych.