    From: T...@s...in.the.world
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: POLBANK - ciag dalszy
    Date: Tue, 03 Nov 2009 17:55:29 +0100

    Witam,

    W innym watku, tydzien temu, napisalem:

    >No dobra. Wlasnie zalozylem rachunek.
    >Operacja ta trwala prawie 2 godziny. Na szczescie bylem jedynym
    klientem.

    Dzisiaj bylem u nich ponownie, zeby dokonczyc formalnosci.
    No i tydzien temuo zalozylem tylko zwykle konto.
    Dzis chcialem zalozyc 'mocno oszczedzajace', ustanowic pelnomocnictwo,
    i odebrac karte.

    1. W Polbanku mozna zalozyc 'mocno oszczedzajace' na 6,5%, ale tylko do
    5000zl. To co powyzej oprocentowane jest 5%. A powyzej 15000 wchodzi
    podatek ('Belka').
    Tylko ze pracownik nie wiedzial (albo udawal ze nie wie), ze mozna
    otworzyc 3 takie rachunki i wtedy mamy 15000zl na 6,5%.
    O tym na szczescie wiedzialem od innego klienta i zadziwilem pracownika.

    2. Na pytania typu 'koszt sprawdzania salda w bankomatach Polbanku,
    Euronetu i innych, w tym zagranicznych' pracownik nie potrafil
    odpowiedziec. Po sprawdzeniu w internecie - poinformowal mnie tylko o
    bezplatnym sprawdzaniu salda w ichnich bankomatach.

    3. Jak przyszlo do wydania karty... najpierw okazalo sie, ze nie ma
    kolegi, ktory autoryzuje wydawanie. Potem, ze cos jest nie tak z maszyna
    do produkcji kart.
    A w koncu dowiedzialem sie, ze (wbrew wczesniejszym informacjom) POLBANK
    W OGOLE nie oferuje kart debetowych/bankomatowych Mastercard na ktorych
    mi zalezalo (chodzilo mi o wyplacanie rownowartosci 2-3 tys zlotych za
    granica. Wiadomo, ze karta kredytowa sie do tego nie nadaje. Pomijam tez
    fakt, ze nie wydadza mi od reki karty kredytowej z limitem 3000.
    Tak na prawde tylko dlatego (mastercard do wyplat gotowki) zdecydowalem
    sie na otwarcie rachunku w tym banku.

    Czy ktos moglby to potwierdzic:
    POLBANK NIE WYDAJE DEBETOWEK MASTERCARD ?

    4/ I jeszcze jedno - znajoma osoba zakladala wczoraj rachunek w innym
    oddziale. Poszlo szybciej niz mi, ale wieczorem zadzwoniono z Banku, ze
    wplacone pieniadze przez pomylke umieszczono na rachunku
    nieprocentowanym zamiast na 'mocnoosczedzajacym' i zaproszono na
    potwierdzenie dyspozycji korekty. Czy jakos tak.

    Reasumujac - jest gorzej niz moglem sobie wyobrazic.
    TA