  • Data: 2002-09-26 12:11:41
    Temat: POS i karty kredytowe (wypukłe)
    Od: "Maras" <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    ostatnio zauważyłem, że wiele terminali POS drukując potwierdzenie podaje
    wiele ciekawych danych z karty. Nie trafiłem jeszcze na komplet danych, ale
    bardzo często można spotkać pełen numer karty + imię i nazwisko lub pełen
    numer + data ważności. W zasadzie przejęcie takiego potwierdzenia przez
    osobę niepowołaną daje dużo większe możliwości podszycia się pod właściciela
    karty. Czy taki stan rzeczy jest bezkarny ???
    Płacąc kartą w stanach zauważyłem, że drukują się tylko 4 ostatnie cyfry
    numeru, a reszta to X. W USA w zasadzie wszędzie drukuje się nazwisko, aby
    pani mogła na koniec powiedzieć 'Have a nice day mr. Szczepański' :-)

    P.S.
    automaty kasujące z kart w USA (np. na stacjach bęzynowych) pytają czasem o
    ZIP CODE (!) jeszcze nigdy nie udało mi się takiemu zapłacić :-( Wiecie może
    co należy wpisać ?
    Mam kartę bzwbk.

    --
    Pozdrowienia,