  • 11. Data: 2005-05-06 11:59:23
    Temat: Re: PROSZĘ O OPINIĘ (PLN -> CHF)
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    Użytkownik "aro" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:d5fkct$ptg$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > a co niby ci to daje? nie wyobrazam sobie zyc z takim czyms przez 25 lat
    > siedziec i sprawdzac kursy walut i szukac okazji na zmiane

    Nie trzeba patrzyc non stop. Ale raz na 2-3 lata warto skorzystac z okazji
    zmiany trendu na rynku, by zainkasowac calkiem poazny nieraz zysk. Gdy
    bralem kredyt w USD w grudniu 2001, to ING udzielil mi go po kursie kupna
    3,93 (kurs sprzedazy byl wtedy 4,07) a kurs rynkowy okolo 4,0

    Gdy 28 grudnia przewalutowalem z USD na PLN, to ING zrobil mi to po kursie
    sprzedazy 3,0255 (kurs rynkowy byl wtedy 2,9750). W tym czasie korzystalem
    tez z nizszej stopy procentowej jaka mialem na USD w porownaiu z PLN.

    Zarobilem wiec dosc sporo. Teraz czekam az Zloty jeszcze bardziej sie
    oslabi, by ponownie wejsc w kredyt w CHF i za dwa-trzy lata ponownie wrocic
    do PLN gdy CHF bedzie po 2 Zlote ;-)

    Malin

  • 12. Data: 2005-05-06 11:59:57
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    Użytkownik "wk" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jaki wg Ciebie będzie dobry kurs przewalutowania?

    To zalezy jak bardzo kto pazerny. 2,75 z rynku miedzybankowego jest juz
    dobrym kursem. ale ja czekam na 2,85 :)

    Malin

  • 13. Data: 2005-05-06 12:39:46
    Od: "wk" <w...@g...pl>

    > Zarobilem wiec dosc sporo. Teraz czekam az Zloty jeszcze bardziej sie
    > oslabi, by ponownie wejsc w kredyt w CHF i za dwa-trzy lata ponownie wrocic
    > do PLN gdy CHF bedzie po 2 Zlote ;-)
    >
    > Malin

    Wytłumacz mi łopatologicznie o co chodzi????

  • 14. Data: 2005-05-06 12:44:23
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    > Wypluj te slowa i sie bujaj z tym swoim kredytem :)
    > Ja Ci kurde dam po 2zl.
    > 4zl, to jeszcze rozumiem :)

    :))) To jest moj plan. A czy sie zfrealizuje, to juz inna sprawa. Najpierw
    faktycznie mogloby dojsc do 2,85 ;) a ja juz przewalutuje, to jazda na
    poludnie ponizej 2 Zlote :)

    Malin

  • 15. Data: 2005-05-06 14:02:04
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    > Wytłumacz mi łopatologicznie o co chodzi????

    Chodzi o to, by pozyczyc pieniadze (wziac kredyt), gdy kurs waluty wysoki, a
    oddac (splacic, przewalutowac na Zlote) gdy kurs waluty niski.

    Malin

  • 16. Data: 2005-05-06 14:20:26
    Od: "tomiwe " <t...@g...pl>

    To zalezy jak bardzo kto pazerny. 2,75 z rynku miedzybankowego jest juz
    > dobrym kursem. ale ja czekam na 2,85 :)
    >
    > Malin

    malin ale jestes pazerny do 2.85 to nie dojdziemy, nie da rady 2.75 to
    wszystko co z rynku mozesz wziasc
    Ja bralem kredyt po 2.92
    tomiwe

  • 17. Data: 2005-05-06 14:26:33
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    Użytkownik "tomiwe " <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    > To zalezy jak bardzo kto pazerny. 2,75 z rynku miedzybankowego jest juz

    > malin ale jestes pazerny do 2.85 to nie dojdziemy, nie da rady 2.75 to
    > wszystko co z rynku mozesz wziasc
    > Ja bralem kredyt po 2.92

    :) No ladnie :) dobry kurs

    zobaczymy. Az tak bardzo mi nie zalezy, by na sile przewalutowywac. Jak nie
    dojda w gore wyzej, to trudno pozostane na PLN i byc moze szybciej sprzedam
    mieszkanie :)

    A jak dojda do 2,85, to przewalutuje i sprzedaz mieszkania odloze na 2 lata.

    Malin

  • 18. Data: 2005-05-06 16:52:46
    Od: "tomiwe " <t...@g...pl>

> [...]
    > mieszkanie :)
    >
    > A jak dojda do 2,85, to przewalutuje i sprzedaz mieszkania odloze na 2 lata.

    NO TAK, ZAWSZE LEPIEJ SPAC W CIEPLYM MIESZKANIU, NIZ POD MOSTEM

  • 19. Data: 2005-05-07 06:13:06
    Od: "wk" <w...@g...pl>

    > Chodzi o to, by pozyczyc pieniadze (wziac kredyt), gdy kurs waluty wysoki, a
    > oddac (splacic, przewalutowac na Zlote) gdy kurs waluty niski.
    >
    > Malin

    OKEJ, o to chodzi???, posłużę się przykładem:
    1. Mam 100000 w PLN, kurs CHF 2,85.
    2. Przewlutowuję na CHF, wychodzi mi kredyt 35087,71 w CHF.
    3. Przypuśćmy, że po 4 latach mam już 31000 CHF do spłaty i kurs CHF
    wynosi już 2 PLN.
    4. Wracam na PLN, sprzedaję 31000 CHF i mam 62000 PLN kredytu.

    Coś za ładnie mi to wychodzi, gdzie jest błąd?????

  • 20. Data: 2005-05-07 06:52:01
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 6 May 2005 12:06:44 +0200, aro <f...@i...pl> napisał:

    > i moze sie okazac w ze takim momencie zamiast postalej do splaty 80 000
    > zostanie Ci np 90 000
    >
    > aro

    Jak będziesz tak liczył - tj sumami kredytu przy jakiej walucie ile masz
    to wnioski wychodza takie jak Tobie. Spróbój przeanalizowac te sytuacje
    pod kątem wysokości płaconej raty i jak to sie ma do Twojej sytuacji
    wyjściowej. Zacznij porównywać koszty obsługi zadłużenia przy jajkichś
    stałych wyjscuiowych
    Pozdrawiam
    Zbyszek