eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPayPal podnosi opłaty za przelewy do Polski - czy to legalne? › PayPal podnosi opłaty za przelewy do Polski - czy to legalne?
    From: "kashmiri" <x...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: PayPal podnosi opłaty za przelewy do Polski - czy to legalne?
    Date: Wed, 20 Jan 2010 21:04:50 +0400

    Witam,

    Od jutra (21 stycznia 2010) PayPal podnosi opłaty za przelewy na konta
    PayPal zarejestrowane w Polsce. Teraz zamiast 0,5% wartości transakcji, jak
    w wypadku wszystkich innych państw europejskich, opłata za wysłanie lub
    odebranie przelewu wynosić będzie 1,0% + 0,55zł.

    https://cms.paypal.com/uk/cgi-bin/marketingweb?cmd=_
    render-content&fli=true&content_ID=ua/upcoming_polic
    ies_full&locale.x=en_GB

    No i fajnie, widać wyczuli interes (co prawda jakieś cztery lata za późno).

    Nie wiem co o tym sądzicie, ale na mój chłopski rozum taka sztuczka jest
    zabroniona jakimś prawem unijnym. Usługodawca zmienia cenę usługi w
    zależności od państwa zamieszkania usługobiorcy, przy czym nie znajduje to
    uzasadanienia w kosztach.

    Macie jakieś pomysły, co z tym fantem zrobić? Nadaje się toto do zgłoszenia
    gdzieś?

    No bo kurcze, ludkowie w UK/Irlandii harują na tych przysłowiowych
    zmywakach, przysyłają te ciężko zarobione pieniądze rodzinie (albo i na
    swoje konto PayPal-owe w Polsce) - a ci pomyśleli, że sobie zarobią więcej,
    niż wypada.

    Pozdrówka,
    k.