  • 11. Data: 2008-05-14 13:32:04
    Temat: Re: Pekao - uwaga na karty ;)
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 14 May 2008 11:10:01 +0000, Jacek Osiecki napisał(a):

    > ... i właśnie na to zamierzam się powołać przy reklamacji :)

    Dokładnie to masz się powołać na art. 115 Kodeksu Cywilnego:

    Art. 115. Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień
    uznany ustawowo za wolny od pracy, termin upływa dnia następnego.

  • 12. Data: 2008-05-14 14:10:20
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 14 May 2008 15:04:16 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    >Link to nie prawo. Nie twierdzę, że takiego prawa nie ma (IMO jest,
    >bo naśladujemy kraje używające rozumu a takie prawo zdaje się być
    >,,intuicyjnie uzasadnione'') ale link to nie jest prawo. W ogóle
    >mam ograniczone zaufanie do internetu. :)

    Oj, Leszek... Art. 155 Kodeksu Cywilnego.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 13. Data: 2008-05-14 16:05:47
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 14 May 2008 13:32:04 +0000 (UTC), jureq napisał(a):
    > Dokładnie to masz się powołać na art. 115 Kodeksu Cywilnego:
    > Art. 115. Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień
    > uznany ustawowo za wolny od pracy, termin upływa dnia następnego.

    O, dzięki - dodam to :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 14. Data: 2008-05-14 17:07:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek Osiecki" s...@t...ceti.pl

    > O, dzięki - dodam to :)

    Ale zachowaj to na ewentualną rozprawę sądową, bo nie
    Ty od nich masz odzyskać pieniądze, lecz oni od Ciebie. :)

    Oni dopiero naliczyli to na papierze; niby konto karty jest Twoją
    własnością, lecz muszą Ci udowodnić, że mają rację, jako że to oni
    sobie zabrali na własne żądanie -- w protiwpołożnym każdemu mogliby
    naliczyć jakieś koszty, opłaty czy po prostu zabrać trochę szmalu
    omyłkowo i uznać że trzeba to spłacić a ewentualne dochodzenie
    zwrotu można rozpatrywać później, czyli bank kredytowałby się
    pieniędzmi klientów za każdym razem, gdyby uznał takie
    kredytowanie (; się ;) za celowe. :)

    I oczywiście do żadnej rozprawy nie dojdzie bo aż takimi głupcami nie
    są i wiedzą doskonale o tym, że dla nich to zwykła strata pieniędzy na
    proces i tak zwana strata twarzy. :)

    W moim odczuciu zostałeś przez nich okradziony. Oczywiście możesz
    im to darować, ale:

    -- nie musisz darować; IMO nie powinieneś, bo Ty akurat znasz to
    prawo z dniem ustawowo wolnym od pracy, a być może ktoś inny
    tego prawa nie zna i najwyraźniej bank liczy na niewiedzę innych
    ludzi, czyli Twoja dobroduszność sprzyja oszustwom tego rodzaju

    -- nie musisz się tłumaczyć przed nimi.

    To trochę tak, jakby ukraść browarowi pustą butelkę z piwnicy
    i powoływać się na prawo, które nakazuje browarom napełnianie
    pustych butelek. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 15. Data: 2008-05-14 17:12:47
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...list.pl>

    Dnia 2008-05-14 09:30, Użytkownik Jacek Osiecki napisał:
    > Witam,
    >
    > Tak na wszelki wypadek ostrzegam - pekao (zjadacz BPH) nalicza odsetki przy
    > spłacie zadłużenia nawet jeden dzień po terminie... Właśnie przyszedł
    > wyciąg, gdzie widzę że naliczyli odsetki za spłatę karty 14.04 zamiast 13.04
    > - tak, wyznaczyli termin płatności w niedzielę mimo że przelewy w niedzielę
    > w pekao nie działają :)

    Ciekawe, a u mnie na ostatnim wyciągu nawet napisali, że jak termin spłaty
    przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, to termin spłaty jest
    następnego dnia roboczego. :)

    Może to już było po poprawce w systemie. :>

    --
    Sławomir Szyszło

  • 16. Data: 2008-05-14 17:17:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam Płaszczyca" 1...@4...com

    > Oj, Leszek... Art. 155 Kodeksu Cywilnego.

    Wierzę na słowo, choć zanim bym się powołał na Twoją
    wypowiedź, sprawdziłbym jej wiarygodność. :)

    Inna sprawa, że ja zawsze wszystko sprawdzam wielokrotnie,
    a i tak czasami ;) mylę się. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 17. Data: 2008-05-14 17:30:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "otrov" g0eor1$3a4$...@n...wp.pl

    > No i dlatego zaproponowałem, żeby powiadomić UOKiK, bo jeśli mają
    > spartolony system, to jest szansa, że nie tylko Jackowi naliczyli

    Dokładnie. A być może nie każdy zna to prawo.

    > odsetki (najprościej chyba byłoby się zwrócić do federacji konsumentów,
    > żeby zadziałali w tym temacie i odpowiedni wniosek ze wszystkimi
    > wymogami formalnymi złożyli).

    Dokładnie jak to rozegrać -- nie wiem. Problem dotyczy niedzieli,
    (nie zaś jakiegoś dziwnego dnia ustawowo wolnego, na przykład
    takiego, który przez ćwierć wieku nie był wolnym ustawowo w Polsce,
    a w tym roku jest po raz pierwszy) więc trudno tu o drobny błąd.
    Niedziele są wolne ustawowo w Polsce od niepamiętnych czasów
    (czy teraz ten bank jest bankiem francuskim? tam chyba też tak jest)
    a i prawo to chyba istnieje u nas od czasów niepamiętnych, choć być
    może było kiedyś inaczej (lub w innym miejscu) zapisane.

    Wiem natomiast, że gdy kiedy wytknąłem (ustnie) drobny błąd w Zorbie
    PKO bp, pracowniczce banku zrobiło się strasznie głupio, przeprosiła
    mnie i nawet nie zapewniała mnie o zwrocie -- był taki zwrot zupełnie
    oczywisty. :) Miała minę taką, jakby coś ukradła nieświadomie :) jako
    kleptomanka. Kwota była drobna, ale fakt istnienia błędu i zakoszenia
    **cudzych pieniędzy przez bank** był dla niej istotny, jako że banki
    powinny być wzorem uczciwości. :) No i raczej POK BP SA (czy PKO bp)
    jest i był dla mnie takim wzorem. :) Nigdy nie liczyłem wypłacanych
    mi tam pieniędzy. :) Inna sprawa, że za tę uczciwość trzeba dużo
    płacić, bo konta oszczędzające są tam oszczędnie ;) oprocentowane,
    a kredyty niekoniecznie (nawet kapitalizacja kredytu jest tam
    codzienna) oszczędnie i opłaty za różne czynności bankowe są
    tam wysokie. :)

    -=-

    Jeśli chodzi o pismo do banku -- IMO należy na wypowiedzeniu karty napisać,
    iż powodem wypowiedzenia jest właśnie to_oszustwo/ta_kradzież. Jeśli bank
    przeprosi (pisemnie) i zaproponuje jakieś zadośćuczynienie (na przykład
    najbliższy okres ;) dwunastomiesięczny) można bankowi przebaczyć
    i wypowiedzenie wycofać.

    Pisanie oddzielnego pisma do banku uznaję za niecelowe.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 18. Data: 2008-05-14 17:44:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" g0f7ji$9rc$...@f...man.torun.pl

> [...]
    > a i prawo to chyba istnieje u nas od czasów niepamiętnych, choć być
    > może było kiedyś inaczej (lub w innym miejscu) zapisane.

    Można co najwyżej tłumaczyć się przestępczością ;) roku 2008. :)
    Nie jestem mocny w rachunkach, więc nie wiem, co by było, gdyby
    ten rok nie był (; przestępcą. ;) Może to by był poniedziałek. :)

    Ale jeśli nawet -- nie jest to jakiś rok szczególny (typu 1900,
    kiedy to podzielność przez 4 chyba niewiele dawała) a od lutego
    mieliśmy sporo dni wolnych ustawowo od pracy. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 19. Data: 2008-05-14 17:50:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Sławomir Szyszło" 482b1e2e$...@n...home.net.pl

    > Ciekawe, a u mnie na ostatnim wyciągu nawet napisali, że jak termin spłaty
    > przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, to termin spłaty jest
    > następnego dnia roboczego. :)

    I taka adnotacja może ich obronić przed gniewem ludzkim i Boskim. ;)

    -=-

    W takim układzie (jeśli sami piszą na wyciągach o tym prawie)
    można darować i po prostu olać całą sprawę. :) Albo można
    zaczekać na okaz/objaw dobrej woli ze strony banku, czyli
    jakiś gratis, bonus (czy coś w tym stylu) łagodzący nieporozumienie.

    Najlepszym chyba jest podniesienie limitu (o zero tuż przed
    przecinkiem dziesiętnym) i wydłużenie bieżącego okresu do 12 miesięcy. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 20. Data: 2008-05-14 17:55:43
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 14 May 2008 19:17:12 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    >"Adam Płaszczyca" 1...@4...com

    >Wierzę na słowo, choć zanim bym się powołał na Twoją
    >wypowiedź, sprawdziłbym jej wiarygodność. :)

    I dobrze, bo to miał być 115 ;)

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356