  • 1. Data: 2012-05-21 21:34:16
    Temat: Pełnomocnik do konta a śmierc jego właściciela
    Od: noway <n...@c...com>

    Witam,

    czy istnieje taki bank, w którym pełnomocnik może wybrać całość/część
    środków już po śmierci właściciela? Podkreślam - pełnomocnik, a nie
    współwłaściciel.

    Pozdr.

  • 2. Data: 2012-05-21 21:38:41
    Temat: Re: Pełnomocnik do konta a ?mierc jego wła?ciciela
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "noway" napisał w wiadomości grup
    com...

    > Witam,
    >
    > czy istnieje taki bank, w którym pełnomocnik może wybrać całość/część
    > środków już po śmierci właściciela? Podkreślam - pełnomocnik, a nie
    > współwłaściciel.

    W większości banków da się to w praktyce relatywnie bezpiecznie zrobić
    używając karty lub elektronicznego kanału dostępu. Jednakże nigdy nie będzie
    to zgodne z przepisami prawa.

    Pełnomocnictwo bowiem co do zasady wygasa po śmierci mocodawcy. Jeśli
    mocodawca nawet zastrzeże, że nie wygasa, to wtedy pełnomocnictwo sprowadza
    się w takim przypadku w praktyce, do możliwości reprezentowanie interesów
    spadkobierców.

  • 3. Data: 2012-05-21 22:09:43
    Od: "Seba_Fan" <s...@g...skasuj-to.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mocodawca nawet zastrzeże, że nie wygasa, to wtedy pełnomocnictwo
    > sprowadza się w takim przypadku w praktyce, do możliwości reprezentowanie
    no a:
    dyspozycja posiadacza rachunku na wypadek śmierci, oplacasz znaczki skarbowe
    i taka osoba upoważniona może wypłacić cała kwotę legalnie

  • 4. Data: 2012-05-21 22:13:59
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Seba_Fan" napisał w wiadomości grup

    > no a:
    > dyspozycja posiadacza rachunku na wypadek śmierci, oplacasz znaczki
    > skarbowe i taka osoba upoważniona może wypłacić cała kwotę legalnie

    No okej, ale taka dyspozycja nie ma za bardzo punktów wspólnych z
    pełnomocnictwem do rachunku.

  • 5. Data: 2012-05-21 22:39:56
    Od: noway <n...@c...com>

    On Mon, 21 May 2012 22:13:59 +0200, "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:

> [...]

    Proszę, napisz, jak się to przeprowadza i gdzie.
    Dziękuję.

  • 6. Data: 2012-05-21 22:48:33
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "noway" napisał w wiadomości grup
    com...

    > Proszę, napisz, jak się to przeprowadza i gdzie.

    Przeprowadza się to w banku, gdzie właściciel rachunku składa taką
    dyspozycję. Jednak są ograniczenia zarówno co do kwoty, jak i osób, do
    których może być ona skierowana (zstępni i wstępni). Nie wiem czy Cię to
    interesuje, tzn. czy spełniasz warunki pokrewieństwa w stosunku do
    właściciela rachunku. Przeczytaj np. ten krótki artykuł:

    http://www.ekonomia24.pl/artykul/709648.html

    Nie jest to wcale takie 'super'.

  • 7. Data: 2012-05-21 22:58:47
    Od: noway <n...@c...com>

    On Mon, 21 May 2012 22:48:33 +0200, "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    >interesuje, tzn. czy spełniasz warunki pokrewieństwa w stosunku do
    >właściciela rachunku. Przeczytaj np. ten krótki artykuł:

    Dziekuję za link. Juz się zabieram do czytania.

    Pozdr.