  • 151. Data: 2023-02-28 22:17:53
    Temat: Re: PiS w zmowie z banksterką Widziały gały co podpisywały ma działać tylko w jedną stronę
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Ale panstwo ma kupę starego zadłuzenia.
    > Inflacja powoduje, ze musi płacic wysokie odsetki od tego.

    Ale znacznie mniejsze od wszelkich istotnych wskaźników inflacji.

    > No chyba, ze nie musi - NBP kupi obligacje, chocby na 0.1% ...

    Wiadomo że nie musi płacić takich odsetek, które by rekompensowały
    utratę wartości pieniądza i ryzyko związane ze złotówką. Czysty zysk dla
    rządu. Problemem jest niestety to, że to są pieniądze wyciągnięte
    z kieszeni społeczeństwa, taka forma ukrytego (przynajmniej przed
    niektórymi) podatku.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 152. Data: 2023-03-01 03:41:37
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 28 lut 2023 o 14:24, J.F pisze:

    > Tak to teraz wygląda, bo mleko jest, a krow na polach nie widac.

    Widać -- w oborach!!! Byłem w niemal tak czystych oborach,
    jak mieszkania!!! Znacznie czystszych niż stare piwnice.

    Wczoraj w radiu słyszałem, że Junia ma likwidować:
    ubojnie, mięso, mleko... JKaczyński likwidował futrzaki?...

    Kilka godzin później słyszałem w tym samym radiu (ale być ;) może
    na innym programie) o płaceniu za adopcje psów i kotów -- gminy
    (przykładowo coś związanego z Warszawą) płacą (; zastępczym rodzinom ;)
    od 200 pln do 400 pln miesięcznie, dają bezpłatnego weterynarza,
    w tym bezpłatne ubezpładniania, zwroty za karmę... Żyć -- nie umierać!!!

    [kotu nie zabiorą mięsa czy mleka -- może uda się jakoś podjadać?...
    ale są kontrole u takich rodzin... co wówczas, gdy wykryją podkradanie
    kotu z miski?... pewnie [polowy?] sąd i banicja, może syberyjska
    katorga?... ciekawe, ile płacą za adoptowanie węża -- i jak...
    od kilograma? -- czy od metra długości ciała?... co z wiewiórkami
    i jaskółkami?... za jakiś czas zapłacą za adoptowanie roślin?...]

    Rezygnacja z mięsa czy mleka to zarazem rezygnacja z witamin?...
    W PRLi za nielegalne przewożenie mięsa można było zostać ukaranym...
    Czy grozi nam powrót PRLi?...

    -=-

    DTusk proponuje dopłacanie do wynajmu -- to chyba (obiecane przez
    kandydata na prezydenta RP -- ADudę) pomoc dedykowana frankowiczom...

    - wynajmujący OD kogoś myśli ~tak:
    - mogę za wynajęcie zapłacić nie więcej niż 1000 platy_nowych
    i tyle płaci, czy raczej -- wydaje ze swego budżetu...
    - jeśli dostanie dofinansowanie, pomyśli tak:
    - mogę za wynajęcie zapłacić (ze swego) nie więcej niż
    1000 platy_nowych
    i tyle płaci, czy raczej tyle płaci ze swego budżetu,
    czyli razem płaci 1200 tychże platy_nowych...

    To sposób na dofinansowanie wynajmujących KOMUŚ, nie OD kogoś...

    Takoż dofinansowywaniem kupna -- de facto wzbogacanie budujących,
    nie kupujących...

    -=-

    - co uczynić, by ceny najmu były realne?
    - nie majstrować dopłatami przy wynajmie...

    -=-

    Nie wiem, jak jest teraz, ale przed laty polskie państwo
    dofinansowywało tytoniowych plantatorów -- de facto
    wzbogacając zagranicznych producentów papierosów...

    -=-

    Dzięki takim dopłatom przesuwane są pieniądze podatników
    w kierunku bogatych firm... Po latach słychać dookoła
    lament o nieuczciwej dystrybucji dóbr...

    > No ale masz taką oborę? Nie masz,

    Nie mam.

    > to nie masz mleka od krowy, tylko z mleczarni :-)

    Coś ty!? -- mam ze sklepu, z Biedronki, nie z mleczarni!!! ;)
    Tanie ;) mleko z Biedronki źle mi posłużyło -- trochę utyłem...
    Piłem tylko kefiro-jogurty, a jednak poprawiłem się na wadze...

    Ale nie zgłaszam pretensji -- i chętnie ponowię taki zakup...

    Mnie cholernie smakuje mleko!!!
    Jabłka też -- a także były ostatnio bardzo tanie...
    1.79 pln za kilogram bardzo smacznych i bardzo dobrych...

    Mleko nie tuczy -- o ile nie jest pochłaniane w zbyt dużych ilościach... ;)
    Takoż z jabłkami... ;)

    > Tylko mnie ciekawi ten robot do podgarniania paszy ... nie
    > taniej bylo jakies koryto?

    Nie wiem. Raczej nie -- bo polscy kowboje (widać to niemal na każdym
    kroku) są sprytni i zaradni...
    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 153. Data: 2023-03-01 05:40:31
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 28 lut 2023 o 22:17, Krzysztof Halasa pisze:

    > rządu. Problemem jest niestety to, że to są pieniądze wyciągnięte
    > z kieszeni społeczeństwa, taka forma ukrytego (przynajmniej przed
    > niektórymi) podatku.

    W tym szaleństwie jest metoda:
    - ludzie nie oszczędzają, co czyni ich niewolnikami
    - ludzie inwestują w różne [szemrane?] interesy, wyskakując ze szmalu

    Łatwiej rządzić biednymi niewolnikami niż wolnymi bogaczami...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 154. Data: 2023-03-01 05:43:07
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 27 lut 2023 o 08:24, Wojciech Bancer pisze:

    > lepiej w końcu kredyty biorą ludzie 30- parę lat, a to
    > okres kiedy najsilniej rosną kompetencje i związane z tym
    > płace.

    Normalnie istotnie -- trzydziestolatkom przybywa najszybciej,
    ale obecnie w RP -- chyba emerytom. ;)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 155. Data: 2023-03-01 09:02:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Feb 2023 22:17:53 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    > Ale znacznie mniejsze od wszelkich istotnych wskaźników inflacji.

    Stare obligacje istotnie mniejsze, potem byly te indeksowane inflacją,
    a niedawny przetarg na stałoprocentowe zakonczyl sie bez skutku -
    inwestorzy/banki za duzo chcialy.

    A z uwagi na rolowanie dlugu sporo trzeba zaplacic juz teraz ...

    > Wiadomo że nie musi płacić takich odsetek, które by rekompensowały
    > utratę wartości pieniądza i ryzyko związane ze złotówką. Czysty zysk dla
    > rządu.

    Pod warunkiem, ze frajera znajdą.

    > Problemem jest niestety to, że to są pieniądze wyciągnięte
    > z kieszeni społeczeństwa, taka forma ukrytego (przynajmniej przed
    > niektórymi) podatku.

    J.

  • 156. Data: 2023-03-01 09:37:02
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2023-03-01, Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    wrote:

    [...]

    > Normalnie istotnie -- trzydziestolatkom przybywa najszybciej,
    > ale obecnie w RP -- chyba emerytom. ;)

    Nie, niespecjalnie :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 157. Data: 2023-03-01 11:00:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 1 marca 2023 o 09:37:50 UTC+1 Wojciech Bancer napisał(a):
    > On 2023-03-01, Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    wrote:

    > [...]
    > Nie, niespecjalnie :)

    Jesteś 30-latkiem czy emerytem? ;>
    No i "przybywa" jak zwykle może mieć kilka znaczeń - procentowo, bezwzględnie w
    złotówkach,
    bezwzględnie w chlebkach gruzińskich...

    Idą wybory, musi być kasa na kampanię - np. w DC ciepło do kaloryferów i podgrzania
    wody
    "wytwarza" PGNiG Termika SA.
    Czy się nie mylę, że PGNiG ostatnio przejął (bo raczej nie było to "kupił")
    obajtkorlen?
    I co?
    Do końca listopada płaciliśmy za ciepło (będące tak naprawdę odpadem z elektrowni)
    23gr za kWh, zaś z mocy zamówionej 0,45MW na m^2 mieszkania wypadało ok. 31gr
    miesięcznie,
    a tu nagle jedna podwyżka w grudniu, druga w styczniu, do tego powrót VAT z 5% na 23%
    i mamy 44gr za kWh, a za moc zamówioną też 44gr za m^2.

    A veolia na swoje stronie cennikowej napisała, że:
    "ceny obowiązujące od 6 stycznia 2023 roku do 30 kwietnia 2023 roku uwzględniają ceny
    PGNiG Termika obowiązujące w okresie do 30 kwietnia 2023 roku, co oznacza wzrost
    średniej ceny ciepła dla klienta o 2%[1] w porównaniu do cen obowiązujących do 30
    grudnia 2022 roku;"

    Ciekawy jest też ten odnośnik [1] - wyjaśnienia nie ma...
    Pewnie trzeba by stworzyć inną matematykę.

  • 158. Data: 2023-03-02 15:19:38
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2023-03-01, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Jesteś 30-latkiem czy emerytem? ;>

    Ja już wprawdzie wszedłem w 4 z przodu, ale ciągle
    przybywa szybciej niż emerytom :)

    > No i "przybywa" jak zwykle może mieć kilka znaczeń - procentowo,
    > bezwzględnie w złotówkach, bezwzględnie w chlebkach gruzińskich...

    Zasadniczo chyba pod każdym aspektem. Myślę, że ludzie którzy między
    30-tym a 40-tym (ew. 45-tym) rokiem życia nie mają awansów, nie
    rozwijają się, nie podnoszą kwalifikacji i generalnie nie zarabiają
    coraz lepiej to jakaś statystyczna rzadkość. Na tym chyba bazują
    zresztą też kredyty. Na założeniu, że będziesz miał
    coraz lepiej, a nie coraz gorzej.

    Oczywywiście mogę się mylić. :)

    > Ciekawy jest też ten odnośnik [1] - wyjaśnienia nie ma...
    > Pewnie trzeba by stworzyć inną matematykę.

    A jaki to ma związek z moją wypowiedzią, bo nie dostrzegam? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com