  • 91. Data: 2023-02-22 16:56:13
    Temat: Re: PiS w zmowie z banksterką Widziały gały co podpisywały ma działać tylko w jedną stronę
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 Feb 2023 15:20:43 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    > W praktyce może to nie mieć dla kogoś znaczenia, ale przyczyny jednego
    > i drugiego (umocnienia się CHF w ogóle i tylko relatywnie) to zasadnicza
    > różnica.

    > Oczywiście. Podobnie działa także obecna inflacja. Przy czym to nie jest
    > żaden przypadek - od czasu wejścia do UE możliwość dokonywania właśnie
    > takich manipulacji jest głównym (i praktycznie jedynym) argumentem
    > przeciwko euro.

    > Pretekst nie jest faktyczną przyczyną, tylko (ew.) wybiegiem formalnym.

    Ważne, ze skutecznym.

    I tak oto, banki za drobną pazernosc, mogą, a w zasadzie zostaną
    ukarane wysoko.
    Jednych cieszy, innych martwi :-)

    J.

  • 92. Data: 2023-02-22 17:00:19
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22 lut 2023 o 10:04, Dawid Rutkowski pisze:

    > To który taki pilny (lub oznajmiający łaskę pańską")?

    Millennium -- dwie kredytówki...
    Obie po zero miesięcznie...
    Drogo, ale stać mnie nawet na to...

    Debetówki (CA i AB) są znacznie tańsze...

    Wiadomo -- kredytówki to prestiż...
    Za wizerunek trzeba zawsze zapłacić...

    W Biedronce niełatwo kupić jedną kajzerkę...
    Wczoraj kupiłem aż 4 -- 3 razy interweniowała pracowniczka...

    > W citku ani santim tak nie ma.
    > Za to ew. opłaty są ukryte między transakcjami - santi chciał mnie

    Z nimi nie warto współpracować...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..c

  • 93. Data: 2023-02-22 17:59:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 Feb 2023 16:50:23 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Owszem -- oficjalnie teraz 1 ,,punkt procentowy'' to
    > 3mld pln rocznego zysku...

    Zaraz zaraz - inflacja zródlem finansowania,
    czy finansowanie przez emisję pustego pieniądza źródlem inflacji?

    J.

  • 94. Data: 2023-02-22 18:02:59
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22 lut 2023 o 11:10, J.F pisze:

    > No ale jaka to róznica, czy klient ma zadluzoną KK, czy kredyt do
    > spłacenia?

    Ter_miny płatności?... Kartę szybko spłacisz i koniec obrotów sfer...
    [czy o obrotach szmalu pisałA Kopernik?]

    > To moze masz swoją "cegiełke" w swiątyni.

    Nie mam -- zadbałem o to, choć wpłaciłem jednorazowo (~na pożegnanie)
    tałzena w całości... W tamtym czasie łatwiej mi było pozbyć się 1 kpln
    niż teraz 10 pln... Protestantce na gitarę też dałem tałzena -- obiecała
    w zamian paragon, lecz nie dotrzymała słowa, czyli wg mnie nie kupiła
    tej gitary... Nie żal mi tego tałzena... Innej protestantce dałem
    tałzena na przeprowadzkę -- by w nowym lokum nie siedziała (jak ja)
    na podłodze...

    > Problemy z tymi protestami w PRL byly takie, ze podwyzki byly duze.
    > Wladza utrzymywala stale ceny, bo tak jej bylo wygodniej, czy pasowało
    > do koncepcji, az sie okazywalo, ze ceny byly bardzo za niskie, i
    > trzeba bylo podniesc o 100%.
    > Jakby podniesli o 5%, to by strajków nie było. A za pól roku znów
    > mozna podniesc.

    Tak czy siak -- tamten system upadł...

    > Wrecz z założenia na kredyt, bo inaczej kogo byłoby stac.
    > Ale budowa wlasnego domu nie bardzo była chwalona.

    Za EGierka raczej chwalono budowanie własnych domów jednorodzinnych...

    > IMO - mozna bylo, tylko nie wiem jak tymi kiblami w sklepach -
    > byly, czy byly sporadycznie. Ale jak były, to za gotówkę
    > sie chyba dało kupic.

    Raczej nie -- albo drogo...

    > Tylko po co komu kibel? Społdzielnia mieszkanie oddawała z kiblem.
    > wiec potrzebny tym co budują sobie dom, albo rozbili stary.

    Właśnie do domu...

    > No to tak samo masz dzisiaj.
    > Bank sie zabezpiecza, i chce aby kredyt mial pokrycie w tym co jest
    > juz zbudowane.
    > Masz działke, to juz jest jakies zabezpieczenie.

    Wystarczyło ścianę o kilka cm przesunąć -- by zamiast kolejnej
    transzy dostać zaproszenie ;) do rozbiórki samowolki... Chyba
    gotowych (zadaszonych?) domów nie rozbierano siłą... Tak
    niedaleko mnie powstał (ponoć w jeden dzień!) dziwny
    (i niezbyt piękny) mały dom...

    > Skutek kolejny - kupujesz mieszkanie od dewelopera, za powiedzmy
    > 500 tys, to nie możesz sobie zostawic oszczednosci na wykonczenie,
    > tylko musisz zaplacic 100 tys swoich za mieszkanie, plus 400k kredytu,
    > plus powiekszyc kredyt na wykonczenie.

    Nie rozumiem...

    > Bywaly prace z mieszkaniem.
    > Ale jak widzisz - niejasny stosunek prawny.

    W PRLi nie można było mieć dwóch (czy więcej) mieszkań.
    (domów można było mieć wiele)

    > Czasem to było mieszkanie spółdzielcze, spółdzielnia zakładowa,
    > ale po przydziale mogles sie z zakladem rozejsc, a mieszkanie
    > zostawało, na spóldzielczych zasadach

    > ogolnie tak, ale w zakładowym osrodku.
    > Wiec wakacje spędzałem w Mielnie, a tam Bałtyk zimny.

    > Nawiasem mówiąc - patrzylem kiedys tam w googlu ... ten zakładowy
    > osrodek chyba zburzyli ...

    Ogólnie chyba jedne poburzyli, inne zarosły trawą i drzewami...

    > Wysokie wynagrodzenia na srednie zycie w kraju.
    > Bo na komputer to by cie raczej nie było stac.

    > Az potem ten imperialistyczny zachód wprowadził wolne soboty ..

    LWałęsa chwali się wprowadzeniem wolnych sobót...
    (chyba trzy w miesiącu dał wolne)
    Mnie to akurat wisiało -- uczelnia miała WSZYSTKIE
    wolne soboty bez łaski Wałęsy. :)

    > A co mieli ukraść ci, co linie mieli dostac za 20 lat? :-)

    Nie wiem? Rozum?... Gdy moi rodzice brali numer, aparaty
    (dwa) otrzymali za freeko od ówczesnej TePsy... Na zachętę...

    6385 -- taki mieli najpierw
    36385 -- taki później
    665 363835 -- Mój Eneuel
    (przypadkiem -- papierowy rok urodzenia ojca, matki i rzeczywisty ojca)

    Do telefonicznych numerów miałem farta -- wewnętrzny na uczelni
    miałem 286, ale ogólnie jakoś do czegoś nawiązywały dość często...

    > Az tak to nie - tak mi chodzi po glowie, ze gdzies w okolicach 1980

    Aż tak to TAK. Gdy matka usłyszała, że ma wszystko nagle spłacić,
    myślała, że oszaleje, ale za chwilę jej wytłumaczono, że w sumie
    ma zapłacić równowartość bułki posmarowanej masłem...

    > kredyt na dom to był milion (starych zl). Co w 1990 bylo gdzies rzedu
    > jednej pensji.

    Zależy od daty!

    > Byc moze wczesniej dało sie zrobic dom za 100 tys - no ale to
    > splacales 20 lat do 1990 ... od gdzies 85 rata stala sie symboliczna,
    > bo zarobki wzrosly w stosunku do 1970.

    Spłacali oboje z pensji 1% rocznej obsługi + jakąś mikroratę,
    która niewiele pomniejszała kapitał...

    > W 1990 czy 91 odsetki bankowe skoczyly gdzies w okolice 100%,

    Owszem -- w okolicę. Kilkadziesiąt % MIESIĘCZNIE!
    Ale te kredyty były obciążone stosownymi klauzulami zabraniającymi
    podnoszenie oprocentowania! Do samego końca tylko 1% -- mimo
    szalejącej hiperinflacji...

    Ciotka (jakaś szycha w PKO) ojcu dała kredyt na remont -- miał
    być na 1% z klauzulą, ale wyszło inaczej, ;) czyli na 3% i bez
    tej klauzuli... Nagle i niespodziewanie ten kredyt wystrzelił
    w kosmos w latach [w latach czy w kosmos?] dziewięćdziesiątych.
    Ja dostałem dwa uczelniane kredyty *chyba* na 3%, które spłacałem
    już po zwolnieniu z pracy... Przekazałem szmal na spłatę fragmentu
    kredytu siostry mieszkania -- w zamian za to siostra obiecała, że
    moje dzieci miały odziedziczyć po niej jej mieszkanie...

    > ale wczesniej mozna było splacic kredyt.
    > Kto mial stary, ten spłacił, kto miał nowy kredyt,
    > np na kurnik czy oborę, ten sie zapisywał do Samoobrony Leppera.

    Nie tyle zapisywał -- co blokował drogi, palił opony,
    sypał zboże na tory...

    > Ostroznie.
    > Kupilem ojcu lodowke, Mastercook. W sklepie mnie namawiano,
    > na przedluzoną gwarancje. Na 5 lat.
    > Ogolnie ich wysmialem i powiedzialem, ze jak ta lodowka nie
    > przepracuje 5 lat, to nic wiecej mastercooka nie kupie.
    > Poprzednia dzialala 35.

    > 5 lat minęło, mineło jeszcze troche - zepsul sie termostat.
    > Ale w miedzyczasie Mastercook zbankrutował.
    > To chyba gwarancji producenta bym nie mial.
    > Ale tę przedłuzoną to chyba sklep oferował - sklep jeszcze działa.

    Whirlpool oferuje też ubezpieczenie w AXA... Nawet na +4 lata,
    czyli łącznie na 6 lat...

    > Termostat do lodowki kosztuje ok 50zl.

    Drogo... Na AliExpress bezpieczniki pod temperaturę co 1°C były
    po kilka pln... Myślałem o takim zabez_pieczeniu moich LEDek...

    > Ale do MC juz 150. A chinski :-)

    -=-

    Gdyby nie kilogramy, kolana i kręgielnia -- kupiłbym być może
    najtańszą Indesit itp... Dwa razy droższa, ale dwa razy dłużej
    żyjąca -- wg mnie ~tyle samo znaczy...

    Trzeba śpieszyć się -- zaraz trzynastki płacone brudnymi pieniędzmi...
    Mam zapasy: tuszu, atramentu, papieru do drukarki... NBP szybko
    drukuje swe bilety, ale nie potrafi samodzielnie oczyszczać...

    Nie będę przerabiał prysznica -- nie stać mnie na kolejny problem...
    Gdyby nie kilogramy itd. -- rozmontowałbym kabinę i brodzik,
    zobaczył, co mnie czeka i bym zdecydował... Bez ,,inspekcji''
    nie zdecyduje się na przeróbkę czegoś, co dobrze funkcjonuje
    od lat, czyli odpływu wody do kanalizacji... Kabina jest
    rozwalona (na fatalną konstrukcję nałożyły się błędy
    montażu i błędy uży_wania) ale brodzik z odpływem
    nie sprawia problemu...

    Dziś, gdybym mógł, brałbym kabinę bez brodzika...
    (tylko drzwi -- do samej podłogi z odpływem)
    Po złożeniu tych drzwi -- jakby nie ma prysznica w ogóle...
    Można by wówczas postawić dowolnie głęboką pralkę...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..c

  • 95. Data: 2023-02-22 18:42:14
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-02-20 o 22:24, cef pisze:
    > Na ile osób szacujesz

    Myślałem że wiesz a Ty tylko szacujesz. Uważasz swoją metodologię za
    właściwą?

    Kurde. Znowu złe słowo. Szacujesz, uważasz, myślisz... ;-
    )

  • 96. Data: 2023-02-22 18:44:13
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    > A skąd masz PIT Gwiazdowskiego?

    A skąd wiesz że to ciaptak?

  • 97. Data: 2023-02-22 18:50:07
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-02-22 o 11:49, J.F pisze:
    > i jak widac - z długą historią. W ktorej nic nie było pewne.

    Sugerujesz że banki ich udzielały w niepewności?

    A może tylko wyrażasz jedynie słuszną linię banksterki aby teraz wyprzeć
    się dawnych sloganów:
    "Widziały gały co podpisywały"
    "Umów trzeba dotrzymywać"

    Pierdylion razy banksterka tu też pisała że "prawo jest prawem" "jak
    będziemy przy tym grzebać to nic nie będzie już pewne"

    i takie tam

    Dlaczego klient banku który podpisał taką a taką umowę ma odczuwać tylko
    jej złe skutki a pozytywnych NIE?

    DLACZEGO?

  • 98. Data: 2023-02-22 19:13:02
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-02-22 o 18:44, _Master_ pisze:

    > A skąd wiesz że to ciaptak?

    Do stwierdzenia, że ciaptak nie jest potrzebny pit.
    Tak odbieram jego osobowość - chęć zabłyśnięcia medialnie
    nośnym bonmotem, parciem na szkło itp
    Ale widać nie podobał się mediom, bo długofalowo
    na eksperta się nie załapał. Ideologicznie zapędził się w kozi
    róg jak objął stanowisko w instytucji, którą chciał zawsze likwidować.
    Tani populizm i do tego sprzedajny.

  • 99. Data: 2023-02-22 20:46:29
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22 lut 2023 o 17:00, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Millennium -- dwie kredytówki...
    > Obie po zero miesięcznie...
    > Drogo, ale stać mnie nawet na to...

    > Debetówki (CA i AB) są znacznie tańsze...

    Właśnie CA pobrał opłatę za debetówkę -- -25 pln...
    Tyle (-25 pln) co miesiąc przez kilkanaście miesięcy...
    Później znacznie drożej drożej... Być może później
    zaczną pobierać przez pół roku -25 pln na innych
    warunkach... Matce tak pobierają -25 pln miesięcznie...

    AB potrafi zabrać nawet -50 pln miesięcznie...

    Kredytówki Millennijne są (jak widać wyraźnie) strasznie drogie...
    Niby można zaoszczędzić -- ale nowy GetOut *ponoć* pobiera
    tylko -100 pln miesięcznie za debetówkę...

    Kredytówki to swoboda wydawania... Teraz mam przycięty limit
    na jednej... O połowę... Ale kiedyś miałem na obu po 40 kpln
    na piękne oczy... [więc na co?! -- na oczy czy na obu?] Można
    mieć w Millennium i kilkadziesiąt kpln w kartach, i tyleż
    bezpłatnego debetu -- ale trzeba mieć ładne oczy...

    > Z nimi nie warto współpracować...

    W tle megaaktualizacja srebrzonego Acera...
    Po niej zapewne trzeba będzie zrestartować lapka...
    Jak można tak często restartować?!
    Niedawno z uwagi na podmianę okiennych RAMek,
    teraz z wagi na tę megaaktualizację...

    -=-

    https://youtu.be/8jyRBDfSEqA?list=RD2F4_hLhWFJ4

    Jak można nazwać cygańskim miotem kogoś, o kim wiadomo, że została
    ukradziona przez Cyganów nie-Cygance -- która w efekcie postradała
    zmysły... Mnie nazwano Quasimodo -- z uwagi nie na garby, lecz na
    wychowawstwo Kościoła...

    Nie wiem jak jest we Francji -- ale w Polsce Cyganie dali mi poznać
    się jako bardzo porządni ludzie...

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..c

  • 100. Data: 2023-02-22 21:16:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pomnóż przez 20-35 lat spłacania to wyjdzie 40%-165%.

    -----