  • 41. Data: 2002-07-04 14:44:36
    Temat: Re: Pieczatka na przelewie - po co ?
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org>

    "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:3D245099.4A2EFD99@poczta.fm

    > Rozsądny dealer nie wyda nawet na podstawie takiego z pieczątką.
    > Rozsądny dealer zajrzy do komputera i jak przeleww zobaczy na swoim
    > koncie to wyda.

    W ostatnich latach sam kupowałem i kilka razy pomagałem kupić samochód, za
    każdym razem do odbioru wystarczała kopia polecenia przelewu, oczywiście
    ostemplowana. Możliwości sprawdzenia stanu na koncie nie było, bo po odbiór
    samochodu jechałem prosto z banku - pieniadze jeszcze nie mogły być
    zaksięgowane.

    > Pare hurtowni już popłynęło na pieczątkach przesyłanych faxem...

    Ale fax to juz całkiem inna bajka:)

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 42. Data: 2002-07-04 15:01:30
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org> napisał w
    wiadomości news:ag1i77$ab5

    > Teraz pytanie za 100 pkt: Czy na podstawie takiego potwierdzenia wydałbyś
    > klientowi samochód?
    > :)))))))))))))))))))

    Tak.
    Jak zobaczyłbym to na podgladzie w swoim Homebankingu :-)

    Karol

  • 43. Data: 2002-07-04 16:20:58
    Od: "Tomasz Skorupa" <t...@a...com.pl>

    "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org> wrote in message
    > "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    Właśnie. Ufać ale sprawdzać.

> [...]
    odbiór
    > samochodu jechałem prosto z banku - pieniadze jeszcze nie mogły być

    Niektórzy kierują się zasadą. Jest ryzyko jest zabawa.
    Przypomniało mi się pewne zdarzenie.
    Do firmy w której dawno temu pracowałem przyjechał
    pan z potwierdzonym (prawidłowo ostęplowanym) czekiem.
    Przez przypadek w piątek po południu.
    Za ten czek kupił kontener telewizorów.
    Zgadnijcie co się okazało w poniedziałek.

    Tak się przy tej pieczątce upierasz, powiedz mi proszę
    czy jeżeli padniesz ofiarą oszustwa to łatwiej i/lub szybciej
    odzyskasz pieniądze jeżeli było to fałszerstwo dokumentu niż
    w przypadku fałszywego oświadczenia ?

    Pozdrawiam,
    Tomasz Skorupa

  • 44. Data: 2002-07-04 17:08:46
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org>

    "Tomasz Skorupa" <t...@a...com.pl> napisał w wiadomości

    > Tak się przy tej pieczątce upierasz, powiedz mi proszę
    > czy jeżeli padniesz ofiarą oszustwa to łatwiej i/lub szybciej
    > odzyskasz pieniądze jeżeli było to fałszerstwo dokumentu niż
    > w przypadku fałszywego oświadczenia ?

    Jakkolwiek nie mam na ten temat wiarygodnych informacji, to jestem
    przekonany, że fałszerstwo dokumentów jest znacznie ciężej karane niż
    złożenie fałszywego oswiadczenia.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 45. Data: 2002-07-04 17:49:42
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    > Jakkolwiek nie mam na ten temat wiarygodnych informacji, to jestem
    > przekonany, że fałszerstwo dokumentów jest znacznie ciężej karane niż
    > złożenie fałszywego oswiadczenia.

    Tylko, żeby to nie było tak jak z tym, że ktoś Cię walnie w łeb, Ty masz
    rację, ale oko straciłeś :-((( Ja kilkakrotnie wysyłałem potwierdzenia
    dokonania płatności z Inteligo (bez pieczątki) w obrocie gospodarczym i
    zawsze były akceptowane - oczywiście to tylko mój przypadek. Z drugiej
    strony przyjmując płatności na konto w Inteligo (a więc stały dostęp do
    salda) nie interesowały mnie dywagacje klientów na temat tego czy zapłacili
    czy nie dopóki nie widziałem wpłaty. Moim zdaniem to kwestia zaufaia -
    zaufaniem (i tak ograniczonym) można darzyć grupę kontrahentów - i tu
    wystarczyła mi rozmowa telefoniczna, że ktoś zapłacił lub zapłaci na pewno
    jutro, bo rzeczywiście wieczorem lub następnego dnia pieniądze były. Ale w
    stosunku do reszty _żadne_ pieczątki i podpisy _nic_ by nie zmieniły - bo
    wolę nie mieć racji i oko całe :-)))

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 46. Data: 2002-07-05 07:53:37
    Od: Jaroslaw Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    Thu, 4 Jul 2002 01:18:59 +0200, "Krzysztof K. Maj"
    <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org> napisał(-a):

    >Kartka papieru zadrukowana na drukarce komputerowej nigdy nie była i nie
    >będzie "elektronicznym nosnikiem informacji"!

    a kod kreskowy nie jest "elektronicznym nośnikiem informacji"? Czymże
    różnią się - co do zasady - czarne paski naniesione na papier od
    ciemniejszych obszarów na płycie CD?

    Ergo: Twoje kategoryczne twierdzenie jest nieprawdziwe.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 47. Data: 2002-07-06 08:37:16
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Tue, 2 Jul 2002 13:48:27 +0200, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>
    wrote:

    >O właśnie. Więc dlaczego nie chcą tego przyjąć w działach kredytów ?
    >"Bo coś takiego mógł sobie pan wydrukować sam ?"
    >[...]

    Powiem tak. Pieczatki i podpisy sa w takiej sytuacji istotne. Przy
    odpowiednim podejsciu daja spore mozliwosci weryfikacji, so tez bardzo
    wazne w wypadku prowadzenia juz dochodzenia.
    Nie bede tu wyjasniac dokladnie dlaczego i jak, powiem tylko, ze wiem
    o tym dobrze z wlasnego doswiadczenia i musicie mi wierzyc na slowo
    :(.

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 48. Data: 2002-07-06 14:08:27
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Nie bede tu wyjasniac dokladnie dlaczego i jak, powiem tylko, ze wiem
    > o tym dobrze z wlasnego doswiadczenia i musicie mi wierzyc na slowo

    Mhm. Zwłaszcza te podrobione.

    KJ

  • 49. Data: 2002-07-06 15:14:05
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>