  • 61. Data: 2015-03-17 22:33:16
    Temat: Re: Pieniądze wyciekły ludziom z konta.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-17 o 22:29, PiteR pisze:
    > Jeśli pan Nikt co ciuła na ekstra emeryturę ma na koncie 98tyś i
    > raptem robi przelew na -98tyś to system powinien to zasygnalizować a
    > przelew trafić np do jednodniowej poczekalni a słuchawka powinna
    > zadzwonić czy pan Nikt faktycznie chce zrobić taki przelew.

    Wiesz, ale to są ficzery "fajnie by było", a nie "musi tak być". Bo na
    razie to klient z bankiem się umówił, że jego przelewy bez względu na
    kwotę będzie autoryzował tymże tokenem, czy innym hasłem, które sam
    podał potem przestępcom.

    --
    Liwiusz

  • 62. Data: 2015-03-17 22:33:56
    Od: jj <p...@w...pl>

    > Uwierzytelnianie na podstawie IP i mac-adresów w LAN jest stosowane od
    > dawna i świetnie się sprawdza.

    Słucham?? Uwierzytelnianie na podstawie IP i MACów? Możesz podać nazwę choć jednego
    współczesnego systemu który tak działa? :D

    > Uznajesz jedynie swoje tezy. Ja jestem za wyborem - Ty za narzucaniem

    Dyskusja w stylu "nie znasz się", "tak ci się tylko wydaje" itd. to nie jest
    dyskusja.

    > Rzeczywiście "kolejny rzeczowy argument" ;-)

    Stwierdzam po prostu fakt, że ten aspekt sprawy mnie nie interesuje. Interesuje mnie
    aspekt techniczny.

  • 63. Data: 2015-03-17 22:37:15
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    jj pisze tak:

    > Już nie mówiąc o tym, że ludzie jeżdżą po świecie i chcieliby mieć
    > dostęp do banku z różnych miejsc, a nawet (!) dziwnych urządzeń
    > typu tablet i komórka.

    o właśnie, byleby nie zdenerwować młodych gniewnych, z tabletami.

    a dziadki mniej-komputerowe niech dalej mykają przelewy -39tyś do
    Moskwy. Powie im się ze mieli wirusa.

    --
    Piter

    w banku bądź czujny jak pies podwójny!

  • 64. Data: 2015-03-17 22:46:05
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Liwiusz pisze tak:

> [...]
    > względu na kwotę będzie autoryzował tymże tokenem, czy innym
    > hasłem, które sam podał potem przestępcom.

    Jutro zdemontujmy szlabany i umówmy się ze po torach jezdzi pociąg
    (czasami szybko jeździ)

    Ja się nie umawiałem na oddzwanianie a oddzwonili.

    Nadmieniam że konto darmowe (zero funtów miesięcznie).

  • 65. Data: 2015-03-17 22:58:37
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-03-17 o 22:23, J.F. pisze:
    > No wiesz, mnie sie czasem zdarza wyjezdzac za granice ..

    I? Cały czas: ja chcę mieć wybór, a nie być zmuszonym do stosowania
    jedynie słusznego rozwiązania.

    > I miec 95% zwrotow ?

    Nie. Działać w ramach obowiązującego prawa. Mając zgłoszone przestępstwo
    bank zwraca się pisemnie do słupa, by zwrócił skradzione pieniądze. A
    wszystko dzieje się w ramach tego samego banku... Żarty. Gdy bank się
    pomyli to zobaczysz, że skorygowanie salda będzie szybkie i
    bezproblemowe. Gdy chodzi o pieniądze klientów... wiadomo.

    > bedzie trudno.

    Dlaczego? Powrót do zakładania na dowód, a nie na przelew autoryzacyjny.
    Tak, niektórym skomplikuje życie, ale wielu uchroni przed fraudami.

    > Nie jest gorzej. Jest lepiej. Przestepcy sie rozwijaja, banki sie
    > rozwijaja.

    Nie mam wrażenia. Karty są gorzej zabezpieczone niż były, konta również.

    > Nie, myslisz ze na prowizji od fraudu mu sie zwroci ?

    Oczywiście. Widzisz wierzchołek góry lodowej. Tak samo jak pośrednictwo
    coraz większy dochód stanowi przy jednoczesnym zwolnieniem z
    odpowiedzialności.

    > Moze nie ma zapotrzebowania, moze nie wpadli na ten pomysl, moze uznaja
    > ze 90% sobie nie poradzi z konfiguacja.

    Nie ma zapotrzebowania na bezpieczne konta? O karty bez paska, a jedynie
    z chipem ludzie pytają co chwila (np. forum mbanku). Konfiguracja? Podaj
    swojego dostawcę internetowego? Tudzież deklaracja czy ktoś zamierza
    korzystać z karty w PL czy na całym świecie. Toż nawet przy
    ubezpieczeniu pojazdu podaje się miejsce, gdzie auto nocuje i jakoś nie
    ma problemu.

    > Bo sie go nieczesto zmienia :-)

    Numer... ale np. token gsm w Eurobanku jest przypisany do aparatu.
    Natomiast SMSy są niebezpieczne o tyle, że telefon zwykle klient ma przy
    sobie. Token sprzętowy niekoniecznie. Dlatego dla mnie hasła jednorazowe
    w mbanku były bardziej bezpieczne niż SMS. Oczywiście swego czasu mbank
    wprowadził je płatne pogarszając tym samym bezpieczeństwo.

    > Niestety nie.

    Próbuj zatem.

    > No coz, nie wiem co tam bylo, ale taki wirus/trojan calkiem mozliwy jest.

    Nikt nie wie, bo scedowano winę na klienta bez najmniejszego dowodu na to.

    > A moze sie jednak sprawdzaja ?

    Dajmy wybór.

    > Zreszta pasek moze byc, a bank ponoc i tak moze odmowic wyplaty na
    > zasadzie: karta chipowa, terminal chipowy, to czemu z paska korzystaja ?

    Pasek można skopiować. Chipa podobno nie. Więc skoro jest tyle fraudów
    to nad czym tu dłużej myśleć?

    > A to swoja droga ... choc prawde mowiac to one az tak bardzo
    > niebezpieczne nie sa.

    Mając wybór, wybieram kartę z samym chipem bez paska i anteny. Tymczasem
    mogę wybrać jedynie opcję między potencjalnym skimmingem a offline'owym
    użyciem paywave.

    > Wyprowadzenie gotowki przez hackerow wymagaloby zarejstrowania firmy,
    > zostania klientem, a potem szybko by ktos zwrocil uwage ze wyjatkowo
    > duzo reklamacji w tej firmie.

    To nie tak. Kieszonkowiec kradnie Ci portfel z kartą zbliżeniową. Kupuje
    offline towar łatwy do zbycia (np. bilety we Wrocławiu). Konto jest
    obciążone, towar się sprzeda za pół ceny - zysk jest. Sprawa znana:

    http://samcik.blox.pl/2014/07/Horror-we-Wrocku-juz-n
    ie-wroci-za-to-znikaja.html

    > Bardziej bym sie bal studentow, co by wodke kupowali na zdalny dostep :-)

    Tak czy inaczej - Twoja wina.

    > Polskie. Amerykanskie nie umywaja, bo by dawno klientow stracily.
    > U nich ten system dziala od pol wieku bez zadnych zabezpieczen.

    Chwilowo mnie interesuje nasza rzeczywistość.

    > O przepraszam, na forexie klient ma szanse zarobic. Tzn wykluczyc nie
    > mozna.

    I być może nawet z mojego konta bank nie wypłaci nic złodziejowi tylko
    czy to powinien być szczęśliwy traf, czy może standard?

    Za manipulacje na foreksie nałożono 3,4 mld $ na banki...

    http://comparic.pl/34-mld-kary-pieciu-najwiekszych-b
    ankow-manipulacje-rynku-forex/

    Te 5 banków to:
    UBS - 800 milionów uSD
    Citigroup - 668 milionów USD
    JP Morgan - 662 miliony USD
    RBS - 634 miliony USD
    HSBC - 618 milionów USDB

    Patrzę sobie, kto dostarcza płynność polskiemu Aliorowi... M.in. JP
    Morgan, UBS, Citi, RBS, HSBC. Tu masz na dole:
    http://trader.aliorbank.pl/

    Teraz... Polski bank współpracuje z wątpliwymi zagranicznymi. Ale...
    jest tylko pośrednikiem. Czyli Alior może sobie zrobić kopiuj-wklej od
    Eurobanku... "[bank] nie jest stroną w prowadzonym postępowaniu".

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 66. Data: 2015-03-17 23:07:17
    Od: S <a...@w...pl>

> [...]
    > przelew trafić np do jednodniowej poczekalni a słuchawka powinna
    > zadzwonić czy pan Nikt faktycznie chce zrobić taki przelew.

    Z tego co zrozumiałem to człowiek dość szybko to zauważył. Można było
    spokojnie wstrzymać realizację. Szczególnie, iż pewnie chodziło o
    przelew międzynarodowy, a nie natychmiastowy w PL. Zakładając, iż
    przestępcy wyciągają to kartami, czyli możliwie najbardziej anonimowo -
    wyciągniecie takiej kasy też trochę zajmuje czasu. Wreszcie pamiętajmy,
    iż pow. 15000 euro bank wręcz powinien się takim przelewem zainteresować.
    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 67. Data: 2015-03-17 23:10:02
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-03-17 o 22:33, jj pisze:

    > Słucham?? Uwierzytelnianie na podstawie IP i MACów? Możesz podać nazwę choć jednego
    współczesnego systemu który tak działa? :D

    Tak. Jarsat. Popularna osiedlówka w Gdańsku.

    http://www.jarsat.pl/internet/pomoc-techniczna/108-j
    ak-odczytac-adres-fizyczny

    > Dyskusja w stylu "nie znasz się", "tak ci się tylko wydaje" itd. to nie jest
    dyskusja.

    Też tak sądzę.

    > Stwierdzam po prostu fakt, że ten aspekt sprawy mnie nie interesuje. Interesuje
    mnie aspekt techniczny.

    To już ustaliliśmy: banki mogą, ale nie chcą.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 68. Data: 2015-03-17 23:11:50
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "jj" <p...@w...pl> wrote in message
    ps.com...
    > Słucham?? Uwierzytelnianie na podstawie IP i MACów? Możesz podać nazwę choć
    > jednego współczesnego systemu który tak działa? :D

    pomijajac jego wyobrazenia o kwestiach identyfikacji, uwierzytelniania i
    autoryzacji to trudno sie nie zgodzic - bywaja 'darmowe' trackery z
    sensowniejszymi zabezpieczeniami kont uzytkownikow niz to co maja
    niektore wielkie banki

    tym niemniej z wiekszosci bankow da sie korzytac z sensownego
    dwuskladnikowego uwierzytelniania

    --
    http://db.org.pl/

  • 69. Data: 2015-03-17 23:12:51
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-03-17 o 22:37, PiteR pisze:

    > o właśnie, byleby nie zdenerwować młodych gniewnych, z tabletami.
    >
    > a dziadki mniej-komputerowe niech dalej mykają przelewy -39tyś do
    > Moskwy. Powie im się ze mieli wirusa.

    heh... W latach 90-tych w Wiadomościach pojawiały się komentarze w stylu
    "na skutek pomyłki komputera...". Pamiętam, jak Paweł Wimmer ośmieszał
    bodaj w PC Kurierze te wiadomości. Twierdził wówczas, iż żaden szanujący
    się dziennikarz nie przyznałby, iż dyktafon nagrał słowa, których on nie
    wypowiedział, bo jest to po prostu niemożliwe. Tymczasem komputer był
    tak egzotycznym urządzeniem, iż potrafił się sam... pomylić.

    Dziś na hasło "wirus" ludzie drżą. Co lepsi instalują po 2 rezydentne
    antywirusy naraz. Ech...

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 70. Data: 2015-03-17 23:15:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "S" napisał w wiadomości
    W dniu 2015-03-17 o 22:10, J.F. pisze:
    >Niestety nie. Ja to wiem.

    Falszywy major tez to wiedzial, widac lepiej, bo order dostal :-)

    >Tak, gdy mają przepustkę. Tę wystawia komendant jednostki.

    Ta, juz to widze jak przyjezdza goniec ze sztabu i wzywaja komendanta
    na brame do wypisania przepustki :-)

    >No to już wiemy, że na pewno nie jesteś informatykiem, na pewno nie
    >pracowałeś w wojsku i na pewno nie masz pojęcia o ochronie mienia i
    >konwojowaniu gotówki.

    Przypominam ze dwoch takich ochroniarzy ukradlo milion dolarow z
    transportu.
    Innym razem ochroniarz zabil cala obsluge w oddziale ... jesli w
    sejfie nie ma zamka na haslo, a zwykly klucz, to zyskal i dostep do
    sejfu.

    Teraz ochroniarz licencje potrzebuje ... ale to tez tylko dokument,
    mozliwy do podrobienia :-)

    >Na pewno.

    No co - urzad sprawdzi czy byl karany, i przeciez nic nie znajdzie, to
    czemu ma nie wydac ? :-)

    No dobra, moze przy okazji urzad sprawdzi w PESELu czy tam figuruje
    ... no to trzeba falszywy dowod wyrobic na prawdziwe dane.
    A moze nie sprawdzi :-)

    >Oczywiście. Do tego pozwolenie na broń dostaje się na legitymację
    >gimnazjum. A nieee... sorrry... do konwojowania gotówki to proca
    >wystarczy, prawda?

    Ale nie trzeba byc od razu ochroniarzem - klientow wyprosili, a
    pracownikow nie :-)

    >Tak... a zatem złodziej ryzykował ujawnieniem twarzy (monitoring),

    A gdzie tam, nie bylo. A pozniej byl, ale kiepskiej jakosci.

    >wezwaniem ochrony w przypadku wątpliwości,

    zdazy uciec.

    >wreszcie... nie mógł ogolić konta w PL będąc w Argentynie ;-)

    A to owszem. Ten Internet to samo zlo, powinni tego zabronic :-)

    J.